Microkorg XL patches uitwisselen

Goof

Stamgast
Lid sinds
31 Maart 2009
Berichten
399
Locatie
Wassenaar
Sinds kort heb ik een Microkorg XL en heb al verschillende vette sounds gemaakt en verzameld. Wie weet waar er nog meer patches te halen zijn?


Aangezien de sound engine van de Radias en R3 afkomt: weet iemand een patch converter zodat je ook sounds uit deze apparaten in de Microkorg XL kan laden?

Ben benieuwd...
 
Hey Goof! Dope initiatief. Ik heb het apparaat net een week of twee en moet nog patches maken, maar mocht ik een zooi hebben dan ga ik zeker wat posten.

Zou jij misschien wat verzamelde patches/banks willen delen? Ik heb tot nu toe alleen maar die HowieXL bank kunnen vinden.
 
Heyyy, heb hem vorige week verkocht. Succes!
 
Aaarghh zo zonde =( weet je ook geen sites waar ik terecht kan dan? Ik zoek me werkelijk suf, maar kan helemaal niets vinden.
 
Je kan ook patches van de eerste Microkorg in de XL laden. Misschien dat je daar wat leuks van kan vinden. Random knopje al ontdekt in de XL software editor? Heb ik heel wat leuke sounds mee gevonden. Verder ook gewoon experimenteren. Een patch initializen en helemaal opnieuw opbouwen :)
 
Ja de random functie ken ik, maar dat schiet niet heel erg op. Idd patches van scratch opbouwen is een idee, maar dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Ik zoek namelijk wat specifieke klanken voor een bepaald genre en ze van scratch opbouwen duurt gewoon lang. Komt goed, als dat de enige optie is, dan gaan we daar voor ;-)
 
Back
Top