Geluidskaart.

Nou de monitors staan er, tulp naar tulp kabels aangesloten op de krk's en in de outputs van m'n m-audio geluidskaart, Nog steeds geen geluid. :(
 
Nou de monitors staan er, tulp naar tulp kabels aangesloten op de krk's en in de outputs van m'n m-audio geluidskaart, Nog steeds geen geluid. :(

Heb je de dingen gecheckt die je in de fotos zien staan? Ondanks dat jou interface voor je geluidskaart er anders uit ziet, kan je wel checken of er niks op mute staat.
Heb je de gluidskaart in windows aangepast.

iig, controleer ff alles rustig op je gemak, en laat het ff weten.


@audiocollage
Defragmenteren?!?!?!?! :?
 
Ik heb geluid dankzij jou plaatjes Unic onzettend bedankt!!

Echter is het gekraak in FL nu erger dan eerst, Dus nu zijn we terug bij het 1e probleem :|
 
euh, ik snapte het defragmenteren van de hardeschijf in relatie tot het maken van muziek niet, nu nog niet eigenlijk:)
:halleluja :halleluja :halleluja

Als TS samples gebruikt van op z'n harde schijf is defragmenteren een mogelijkheid om z'n probleem op te lossen, niet ?
Omwille van de eenvoud ervan, had dit één van de eerste oplossingen kunnen zijn (zo zij iemand al iets over andere hardware dan de geluidskaart als oorzaak, ik benoem het even).
 
:halleluja :halleluja :halleluja

Als TS samples gebruikt van op z'n harde schijf is defragmenteren een mogelijkheid om z'n probleem op te lossen, niet ?
Omwille van de eenvoud ervan, had dit één van de eerste oplossingen kunnen zijn (zo zij iemand al iets over andere hardware dan de geluidskaart als oorzaak, ik benoem het even).

:okdan:

Ok op die fiets, nu snap ik het ook. Maar denk wel dat de samples in het intern geheugen worden geladen voordat ze worden gebruikt. Defragmenteren heeft naar mijn optiek dan meer te maken met de tijd dat de computer er over doet om de samples te laden.

Maar goed. Hij kraakt weer helaas... =(
 
Klinkt toch wel heel erg alsof er iets heeel anders roet in het eten gooit. Draai je geen rare software op de achtergrond? Stomme virusscanners bijvoorbeeld? (en zoniet, draai eens een virusscanner of malwaredetector:)) Doet je CPU-fan het wel goed? (als je je vingers erin steekt terwijl ie aanstaat en het doet pijn, dan is het goed:D) Is je harddisk misschien stuk? (draai schijfcontrole eens).

En dan kan het natuurlijk altijd nog een instelling in fruityloops zijn...

Ken je niet een ontzettende nerd die de boel even voor je na kan lopen? Want dit soort problemen is ontzettend lastig op te lossen via een forum, zoals je merkt...

Defragmenteren gaat dit ook heus niet oplossen...
 
Nog een aanvulling, ik zie nu dat ik op de eerste pagina van dit draadje een reactie aan mij over het hoofd had gezien... namelijk over de CPU-meter in FL. Ik neem aan dat die nog steeds in het rood komt?

Misschien handig om de tips uit die videotje eens na te lopen?

 
heb je de Asio driver geselecteerd in FL studio? EN, staat er 512 bij bufferlenght? zie ook plaatje uit fl-studio

Voorbeeldje van hoe het eruitziet ..

Wat me opvalt, Underruns: 6 lijkt me verkeerd en ik kan de asio panel niet openen hoevaak ik er ook op klik.
 

Attachments

  • FL.jpg
    FL.jpg
    151,8 KB · Bekeken: 44
Dat kon ik toen ook niet volgens mij. Tijdje terug, maar dit valt te wijzigen met bijgeleverde software?
(van M-Audio) ?
In het fimpje hierboven gebruiken ze namelijk Asio4all.. dan kan het wel.

Heb je nou al geluid?
Zo nee, selecteer via de mixer rechtsboven.
Daar zie je in input / output.
Daar kun je de geluidskaart selecteren en dan heb je geluid.
(Als je de boel nu wel goed aangesloten hebt)
 
Ik heb al geluid, Ik heb de juiste m-audio driver geinstalleerd als je dat bedoelt.
 
Back
Top