Geluidskaart.

Okee ik heb dus een M-Audio Audiophile 2496 gekocht.
Ik heb de kaart in m'n computer gedaan, juiste driver geinstalleerd.

Maar hij blijft vanaf de standaard ingebouwede geluidskaart draaien, Nu moet je dat uitschakelen in je bios geloof ik maar ik zou niet weten hoe, Iemand die kan helpen?
 
Je standaard kaart kan je gerust aan laten staan.

fl-studio:
Je moet in fl-studio naar [Options] gaan [audio settings] selecteer daar [M-Audio Delta Asio]. Buffer lenght op 512 bijv. is snel zat en scheelt performance.

windows:
via configuratiescherm naar geluid gaan, daar de delta kaar selecteren voor audio [M-Audio eltas AP 1/2]

Tadaaa!
 
In FL Studio kan ik de Audiophile kiezen, Maar wss doe ik het bij geluidsinstellingen bij configuratie verkeerd als ik daar 1 van de 2 opties van audiophile instel heb ik nergens geluid meer bij.
 
In FL Studio kan ik de Audiophile kiezen, Maar wss doe ik het bij geluidsinstellingen bij configuratie verkeerd als ik daar 1 van de 2 opties van audiophile instel heb ik nergens geluid meer bij.

Configuratie in windows bedoel je? Ik snap even niet welke 1 van de 2 opties je bedoelt.

Heb je het gedaan zoals ik vertelde? of heb je het anders gedaan? Ik wil je wel helpen maar het is me nog niet precies duidelijk wat je nu hebt gedaan.

ff wat punten:
-Je hebt op de outs van je Delta kaart kabels naar je speakers gedaan neem ik aan.
-In windows gebruik je de "Delta 1/2", in Fl studio de "Delta Asio"?
-Als je de interface van de Delta kaart opent, via iccoontje in je system tray, staat er niks op muted?
-Bij patchbay heb je beide op monitor mixer staan (hoeft niet perse, maar goed, dan werkt het iig)?
-In XP, wat ik op deze pc gebruik, staat bij audio en geluid (voice) de M-audio 1/2 geselecteerd, je hebt op volume geklikt om er zeker van te zijn dat alles ook daadwerkelijk op maximaal staat?
 
Sorry ben nogal nieuw in dit allemaal.

Erhm m'n speakers staan nog op de computer ingeplugd.
In windows 7 zie ik dit staan:

geluidsinstellingen.png
 
Sorry ben nogal nieuw in dit allemaal.

Erhm m'n speakers staan nog op de computer ingeplugd.
In windows 7 zie ik dit staan:

Luidsprekers
''High defenition Audio-Apparaat'' (Die staat als standaard.)

Digitala audio (HDMI) (Staat niet aan)

S/PDIF
M-Audio Delta Audiophile
Standaard communicatie apparaat

Line 1-2
M-audio delta audiophile
gereed
 
Sorry ben nogal nieuw in dit allemaal.

Erhm m'n speakers staan nog op de computer ingeplugd.
In windows 7 zie ik dit staan:

geluidsinstellingen.png

Eventjes toch maar zeggen, voor in het geval je het niet goed begrepen hebt: je moet je speakers aansluiten op de audiophile, niet op de oude kaart. Dus van de audiophile naar de speakers. Maar ik vermoed dat je dat wel gedaan hebt.
 
Klinkt miss dom, Maar de audiophile heeft 2 rode en witte ingangen en voor een plug waar dan 2 midi dingen aanzitten en 2 andere soorten ingangen.
In welke zou ik hem dan moeten doen?
 
Ik voele me nu nog dommer, Ik zou niet weten hoe ..

haha, geen probleem, het forum bestaat om te helpen. Je moet de rode en witte RCA outs aansluiten op je luidsprekers of monitoren. als je een standaard stel computerluidsprekers hebt, heb je waarschijnlijk geen rode en witte RCA aansluiting op je luidsprekers. Dan moet je een omzetkabeltje kopen of andere luidsprekers gebruiken.
het omzetkabeltje zal er zo uitzien, als je op je huidige luidspreker een 1/8 " aansluiting hebt.
c216_042p2.gif
 
Ik voele me nu nog dommer, Ik zou niet weten hoe ..

hehe dont worry, we komen er wel.

Uiteindelijk ziet het er zo uit op je computer en in windows 7 en FL-Studio.

Ik gebruik met windows 7 dus geen M-Audio maar een andere geluidskaart. Ook daar heb ik dus de 1/2 geselecteerd.

''High defenition Audio-Apparaat'' (Die staat als standaard.) Die dus niet gebruiken. maar overal de M-Audio.
 

Attachments

  • Picture 009.jpg
    Picture 009.jpg
    107,8 KB · Bekeken: 59
  • Picture 010.jpg
    Picture 010.jpg
    157,2 KB · Bekeken: 58
  • 1.jpg
    1.jpg
    65 KB · Bekeken: 63
  • 2.jpg
    2.jpg
    21,4 KB · Bekeken: 60
  • 3.jpg
    3.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 54
En deze voor de geluidskaart en Fl-studio. Jij gebruikt een iets andere interface voor uje geluidskaart, een nieuwere. Deze is van XP, die van jou voor Windows 7.

Het komt op hetzelfde neer iig.

----

Het geeft een beeld van hoe het er uit zou moeten zien. Je zult dus nog even moeten kijken welke kabel je nodig hebt. Op mijn foto van de computer in de vorige post zie je dus 2 kabels (witte en rode stekker) op de geluidskaart zitten zoals op het voorbeeld van Vizion en PsYcHomAnTiS. Bij mij gaat deze in 1 van de aux (ingang) kanalen op mijn stereo set, ook met een RCA stekker (witte rode, of zwart rood), of ook wel "tulp" genoemd. Misschien is dat bij jou wel een klein stekkertje, een 1/8ste stereo jack.

Kijk het allemaal eens rustig door zou ik zeggen. En probeer dan waar het niet lukt een duidelijke vraag te stellen.

yeahhhhhh!!
 

Attachments

  • 4.JPG
    4.JPG
    42,9 KB · Bekeken: 59
  • 5.JPG
    5.JPG
    44,8 KB · Bekeken: 64
  • 6.JPG
    6.JPG
    66 KB · Bekeken: 54
  • 7.JPG
    7.JPG
    50,2 KB · Bekeken: 56
Bedankt voor de reacties!!

Ik snap het al wat beter.
- Ik heb alleen niet zo'n omzet kabel, Heb nu nog logitech speakers. (Woensdag komen Krk monitoren binnen)
- Mijn m-Audio control panel ziet er erg anders uit dus die instellingen snap ik niet.
 
Bedankt voor de reacties!!

Ik snap het al wat beter.
- Ik heb alleen niet zo'n omzet kabel, Heb nu nog logitech speakers. (Woensdag komen Krk monitoren binnen)
- Mijn m-Audio control panel ziet er erg anders uit dus die instellingen snap ik niet.

Let op. Als jij KrK monitoren krijgt, dan heb je een andere kabel nodig. Je hebt twee opties.

optie 1, tulp naar tulp
tulp naar tulp (RCA)
rca_tulp_kabel_male_VB.jpg


optie 2, tulp naar jack
Kabel%202%20jack%20-%202%20tulp.jpg


Beide kunnen rechtstreeks op de KRK monitoren worden aangesloten. Ik neem aan dat jij de 5 of 6 serie krijgt.
 
Ik neem de KRK RP 5 G2.
Het missen van de goede aansluiting naar de speakers is dus de reden dat ik nu nog geen geluid heb via de audiophile?
 
Ik neem de KRK RP 5 G2.
Het missen van de goede aansluiting naar de speakers is dus de reden dat ik nu nog geen geluid heb via de audiophile?

Heel waarschijnlijk wel ja. Nog eventjes geduld, wachten op je monitors, en dan zullen we het weten :D
 
Back
Top