creamjeans
Stamgast
Bij mij is het een CZ-3000 geworden.
Die wordt maandag verzonden.
Het ging altijd een 101 worden, makkelijker dan FM, dat mensen omschrijven als zo simpel als al de binnenmuren van uw huis schilderen door de brievenbus.
En Casio's nog vatbaar zou zijn, ook voor de mensen die niet Brian Eno heten of bekend zijn als Legowelt
Sound in hun hoofd hebben en meteen visualiseren hoe de engine ingesteld staat
dan gewoon keihard knoppen duwen superfast en Pief Poef Paf dikke patch is finished.
Maand of twee geleden was het bijna een CZ-5000 die was mint en helemaal nagezien nieuwe batterijen enzo.
Voor 600 euro.
Da was 50 euro meer dan een aantal 101 in bedenkelijke staat.
Ik heb die toen niet gekocht, vooral om de reden veel te groot en monsterbak waar 100 101's in passen.
Die 101 de eerste volledig te programmeren poly, en superveel mensen hun eerste synth was belangrijkste dat die keigoedkoop was.
Deze keer waren der geen 101's
en CZ-1000 moest opeens 750 euro enzo kosten.
Op 2e hands ook duurder dan die 3000, maar nie het dubbele.
Da's meestal een teken om da beter misschien nie nog langer uit te stellen.
Zoals een Juno op 4000 euro zetten, 3 maand later is 3500 gemiddeld en onder 3000 moeilijk.
En 2e hands en martplaats volgen dan al is het met 2 kapotte keys ipv 1 jaar garantie.
En uiteindelijk is geen enkele synth die oud is betaalbaar,
behalve een nieuwe, 2e hands dan nog liefst.
dan hebt ge een Pro One clone ofzo voor de prijs van een ok phaser pedaal.
Dus toch voor monster Casio gegaan. 350 euro is te doen, met extra memory ofzo en ook sustain pedaal.
Voor iets DX achtig, dat wa anders is. Sommige klanken zijn toffer op de ene andere op de andere.
Een D50 ofzo ligt er precies wat verder van. En blijkt het toch niet te zijn.
De Casio een stuk makkelijker dan Yamaha ma nog steeds de hel, software vinden is prolly zeker iets om te doen.
Of heel veel coole presets in doen als da kan, is ook leuk om te starten.
Ik gebruik toch meestal een FM vst of twee, dikwijls alchemie van Logic.
Synclavier en de Fairlight van Arturia die nu nie super zot vin, toch nie kwa sound.
In schetsen voor nummers.
Voor iets digitaal op diverse manieren, bvb. een heel heldere arp in een soort melodische wel dromerig maar ook loodrecht.
Dat houdt de track dan bij elkaar als het analoog net heel organisch en
Met acht vintage monosynths en 2 super moderne zoals de Karp en Grandmother, die enkel modern klinken naast een 40 jaar oude Moog of Oddy.
en ook modular, system-500 klinkt nie 40 jaar oud. Maar het is nie echt de verfrissing tussen de rest.
Digitaal van mutual instruments wel. Da vindek heel erg interessant, meer dan de zoveelste analoge saw of square.
Mijn Nord Rack 2 is ook digitaal. Ma de standaard sounds, vooral als het zo in vintage sound en in elke vst of synths met presets wel te vinden is.
Die klinken toch redelijk verouderd, dan toen ik een tiener was in 2004 ofzo. Toch kan die nog steeds wijze sounds, dat VA's goed in zijn.
Als strings wat killer en enger moeten zijn. De JX-3P kan ook wel die kant op ma het duurt wel langer.
En meer sexy VA grooving, zoals in Britney pop ofzo, doen "sexy" easier dan een Arp Oddysey.
Da lukt ook in minder poppy, ma een riff met die Nord in iets dat verder allemaal vintage is en redelijk Stranger Things muziek.
Een JV 2080 heb ik ook.
Dat die al een beetje piano kan is leuk, want melody making doe ik wel graag op een piano.
Die was net iets goedkoper dan een 1080, wat net zo goed had geweest en waren vaak 200.
Een Lo-Fi budget zoiets, met lage bitrate, dat alles wel wat cheesy en grappig doet klinken.
En geen tweaking opties ofzo. Vindek ook cool. Maar er valt minder mee te doen.
Lijkt me makkelijker om een minder slechte lo-fi te recorden met een extra dorky pedaal ofzo ...
Zie mij dat vooral door een hoop modular ofzo te draaien, of een synth.
Deze lijkt meer een primitieve supernatural, iets dat Roland wel erg goed doet vandaag.
Heb een gevoel dat ook de digi stuff, die "crap" was, want enkel analoge synth waren echt, in prijzen zijn gaan stijgen.
En digitaal ook terug cool is ofzo ...
Met veel nieuwe digitale stuff. Al die Korg, een hoop nieuwe takes op FM.
In Modular ook vanalles. Hybride synths van een VA met Prophet 5 Oscillators en filters.
En terug een hele hoop bakken die het doen zoals de DW's van Korg digitale oscillators, analoge filter en meestal VCA ook.
Die Udo bvb. , de Peak is geloof ik ook zoiets. En dacht dat de Korg zoals Minilog XD nog een 3e digi oscillator heeft die DX7 patches kan ofzo sinds een update.
Hoop dat die Casio leuk is, of toch nog leuk wordt.
Ga me er pas in verdiepen als ik er een goede plek voor gevonden heb.
Ik ken echt niks van digitale synths.
Die wordt maandag verzonden.
Het ging altijd een 101 worden, makkelijker dan FM, dat mensen omschrijven als zo simpel als al de binnenmuren van uw huis schilderen door de brievenbus.
En Casio's nog vatbaar zou zijn, ook voor de mensen die niet Brian Eno heten of bekend zijn als Legowelt
Sound in hun hoofd hebben en meteen visualiseren hoe de engine ingesteld staat
dan gewoon keihard knoppen duwen superfast en Pief Poef Paf dikke patch is finished.
Maand of twee geleden was het bijna een CZ-5000 die was mint en helemaal nagezien nieuwe batterijen enzo.
Voor 600 euro.
Da was 50 euro meer dan een aantal 101 in bedenkelijke staat.
Ik heb die toen niet gekocht, vooral om de reden veel te groot en monsterbak waar 100 101's in passen.
Die 101 de eerste volledig te programmeren poly, en superveel mensen hun eerste synth was belangrijkste dat die keigoedkoop was.
Deze keer waren der geen 101's
en CZ-1000 moest opeens 750 euro enzo kosten.
Op 2e hands ook duurder dan die 3000, maar nie het dubbele.
Da's meestal een teken om da beter misschien nie nog langer uit te stellen.
Zoals een Juno op 4000 euro zetten, 3 maand later is 3500 gemiddeld en onder 3000 moeilijk.
En 2e hands en martplaats volgen dan al is het met 2 kapotte keys ipv 1 jaar garantie.
En uiteindelijk is geen enkele synth die oud is betaalbaar,
behalve een nieuwe, 2e hands dan nog liefst.
dan hebt ge een Pro One clone ofzo voor de prijs van een ok phaser pedaal.
Dus toch voor monster Casio gegaan. 350 euro is te doen, met extra memory ofzo en ook sustain pedaal.
Voor iets DX achtig, dat wa anders is. Sommige klanken zijn toffer op de ene andere op de andere.
Een D50 ofzo ligt er precies wat verder van. En blijkt het toch niet te zijn.
De Casio een stuk makkelijker dan Yamaha ma nog steeds de hel, software vinden is prolly zeker iets om te doen.
Of heel veel coole presets in doen als da kan, is ook leuk om te starten.
Ik gebruik toch meestal een FM vst of twee, dikwijls alchemie van Logic.
Synclavier en de Fairlight van Arturia die nu nie super zot vin, toch nie kwa sound.
In schetsen voor nummers.
Voor iets digitaal op diverse manieren, bvb. een heel heldere arp in een soort melodische wel dromerig maar ook loodrecht.
Dat houdt de track dan bij elkaar als het analoog net heel organisch en
Met acht vintage monosynths en 2 super moderne zoals de Karp en Grandmother, die enkel modern klinken naast een 40 jaar oude Moog of Oddy.
en ook modular, system-500 klinkt nie 40 jaar oud. Maar het is nie echt de verfrissing tussen de rest.
Digitaal van mutual instruments wel. Da vindek heel erg interessant, meer dan de zoveelste analoge saw of square.
Mijn Nord Rack 2 is ook digitaal. Ma de standaard sounds, vooral als het zo in vintage sound en in elke vst of synths met presets wel te vinden is.
Die klinken toch redelijk verouderd, dan toen ik een tiener was in 2004 ofzo. Toch kan die nog steeds wijze sounds, dat VA's goed in zijn.
Als strings wat killer en enger moeten zijn. De JX-3P kan ook wel die kant op ma het duurt wel langer.
En meer sexy VA grooving, zoals in Britney pop ofzo, doen "sexy" easier dan een Arp Oddysey.
Da lukt ook in minder poppy, ma een riff met die Nord in iets dat verder allemaal vintage is en redelijk Stranger Things muziek.
Een JV 2080 heb ik ook.
Dat die al een beetje piano kan is leuk, want melody making doe ik wel graag op een piano.
Die was net iets goedkoper dan een 1080, wat net zo goed had geweest en waren vaak 200.
Een Lo-Fi budget zoiets, met lage bitrate, dat alles wel wat cheesy en grappig doet klinken.
En geen tweaking opties ofzo. Vindek ook cool. Maar er valt minder mee te doen.
Lijkt me makkelijker om een minder slechte lo-fi te recorden met een extra dorky pedaal ofzo ...
Zie mij dat vooral door een hoop modular ofzo te draaien, of een synth.
Deze lijkt meer een primitieve supernatural, iets dat Roland wel erg goed doet vandaag.
Heb een gevoel dat ook de digi stuff, die "crap" was, want enkel analoge synth waren echt, in prijzen zijn gaan stijgen.
En digitaal ook terug cool is ofzo ...
Met veel nieuwe digitale stuff. Al die Korg, een hoop nieuwe takes op FM.
In Modular ook vanalles. Hybride synths van een VA met Prophet 5 Oscillators en filters.
En terug een hele hoop bakken die het doen zoals de DW's van Korg digitale oscillators, analoge filter en meestal VCA ook.
Die Udo bvb. , de Peak is geloof ik ook zoiets. En dacht dat de Korg zoals Minilog XD nog een 3e digi oscillator heeft die DX7 patches kan ofzo sinds een update.
Hoop dat die Casio leuk is, of toch nog leuk wordt.
Ga me er pas in verdiepen als ik er een goede plek voor gevonden heb.
Ik ken echt niks van digitale synths.