Moog Voyager XL

Moog introduceert de Moog Voyager XL:


Ontworpen met het 40 jarig bestaan van de Minimoog de Voyager XL is een sonic powerhouse dat zich voortbouwt uit fundamenten van de Moog synthesizer. Het begint met 't hart van de Model D. Dikke oscillators én warme Moog filters geven dat onmiskenbare Moog geluid. Stevig gebouwd met intuïtieve gebruikersinterface geeft je direct het idee een hoge kwaliteit instrument te bespelen.


attachment.php


attachment.php



Meer info: Moog Voyager XL

Prijs en beschikbaarheid: $4,995.00 verkrijgbaar November 2010.
 

Attachments

  • VoyagerXL.jpg
    VoyagerXL.jpg
    95,2 KB · Bekeken: 86
  • moog.jpg
    moog.jpg
    65,9 KB · Bekeken: 83
Last edited by a moderator:
Waarom altijd zo overdreven duur, kan iemand mij dat uitleggen ?

Er zijn bergen met mensen die meer uitgeven aan hun home-cinema setje.
Heb je enig idee wat bijv. een modelbouwtrein kost, of een mooie lens voor op je hasselblad.

Ik vind de prijs eigenlijk wel redelijk als ik eerlijk ben, het is een hoop geld, begrijp mij niet verkeerd, maar het kent wel z'n waarde
 
pfff... nu al bekent maken en de geïnteresseerden opgeilen om nog meer dan een jaar te wachten!
voordeel is dat je weet dat je kan beginnen sparen...

The Minimoog Voyager XL will begin shipping in the 4th quarter of 2010.
 
is dat nou een kaosspad 3 op een mini.
 
Waarom altijd zo overdreven duur, kan iemand mij dat uitleggen ?
$4995 = euro 3589,14 8D

Minimoog Voyager Performer Edition
The well done standard in between the possibilities of a modern moog synth:
more details 2.690,00 EUR

Minimoog Voyager Electric Blue
The Luxury model of the Voyager with blue backlit frontplate and some more extras.
Order no.: EMCV04
more details 2.990,00 EUR

Als een (luxe)kleurupgrade voor je Voyager rond de 300euro kost...
dan mag je je in handen klappen van blijdschap, dat je de patchpoints voor zo'n krappe extra duizendeurooooootjes erbij hebt.....
over 2 tot 2,5 jaartjes zullen de eerste scherpe prijsaanbiedingen verschijnen ;)

Imo probeert Moog in te spelen op de steeds meer toenemende modulaire markt......
Door het verkochtte modulair patent zullen ze deze boot steeds blijven missen, tenzij ze met iets vernieuwends komen....

Het valt me wel op dat de interne stuurspanning tot 5V is en geen 15V zoals Dotcom.
Wsl dat dit iets met het oude verkochte patent te maken heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Praktijk is dat het bedrag minimaal 1 op 1 is qua dollar-euro verhouding.. Dus zal hier echt wel bij de €4995,- starten.. :erm:
jij poste net tijdens het editen van mn omrekenberekening....
in 2e instantie heb ik de wisselconverter van het GWK gebruikt....
anders schrikt het helemaal zo af ;)
 
Imo probeert Moog in te spelen op de steeds meer toenemende modulaire markt......
Door het verkochtte modulair patent zullen ze deze boot steeds blijven missen, tenzij ze met iets vernieuwends komen....

Het valt me wel op dat de interne stuurspanning tot 5V is en geen 15V zoals Dotcom.
Wsl dat dit iets met het oude verkochte patent te maken heeft.

Het kan toch niet zo zijn dat ze inbreuk maken op het patent door meer patchpunten te maken? En wat doen Mos-Lab en Club of the Knobs dan?

Over de prijs zeur ik niet. Ondernemen betekent investeren en dat kost geld, relatief veel voor een kleine markt, en dat geld moet worden terugverdiend. Wat ik wel kwalijk vind is dat Moog en Dave Smith producten maakten met gebreken, waarvoor de consument moet opdraaien. Denk aan de aftertouch van de Voyager, het onvolledige filterontwerp van de Little Phatty en de encoders van de Prophet '08. Bij de Taurus lijkt echter alles dik in orde en ik hoop bij de XL ook.
 
... het onvolledige filterontwerp van de Little Phatty
Wat is er mis aan het filter ontwerp van de LP ? Ik heb even gegoogled en vind niks, en om eerlijk te zijn heb ik er ook nooit iets mis aan gemerkt.

... de encoders van de Prophet '08.
Dat wel helaas, mijn prophet heeft nu pots.

Anderzijds is dat helaas van alle tijden, denken we aan de instabiliteit van de eerste moog oscillators en frequentie response van de filter (2de ? versie) van Arp Oddyssey.

Joris
 
Ik denk dat Bob iets zou hebben van "Well guys, we already have 5 Voyagers, why this? It's ugly!"

Maar die nieuwe baas van Moog Music schijnt een echte hele commerciele gast te zijn...
 
Praktijk is dat het bedrag minimaal 1 op 1 is qua dollar-euro verhouding.. Dus zal hier echt wel bij de €4995,- starten.. :erm:

Btw, er is allang een ander topic over de MOOG..

je kan wel een gratis vakantie houden zo. DUS gratis bij een Minimoog Voyagerxl een vakantie naar de states cadeau.

wel even een bonnetje meenemen dat je hem hier gekocht hebt lijkt me dan aan te raden.
 
Ik denk dat Bob iets zou hebben van "Well guys, we already have 5 Voyagers, why this? It's ugly!"

Maar die nieuwe baas van Moog Music schijnt een echte hele commerciele gast te zijn...

Nou volgens mij is de XL net zo lelijk als de originele (of net zo mooi)

En is iedereen tegenwoordig familie van Bob dat ze precies weten hoe Bob over zaken dacht?

Het is alleen maar goed dat een bedrijf met nieuwe producten komt (een teken van leven)

Of het nou totaal een nieuw iets is of bestaande dingen die zijn samengevoegd er zullen altijd mensen zijn die het beter denken te weten. (ben daar zelf ook vaak schuldig aan)
Ik durf iig te wedden dat de XL aardig verkocht zal worden en mss zien we daarmee ook wat meer voyagers op de 2dehands markt voor wat lagere prijzen. :okdan:
 
Moog Music schreef:
Designed in celebration of the 40th anniversary of the Minimoog, the Minimoog Voyager XL blablabla..

Misschien komt dat nog..
 
wedden dat de XL aardig verkocht zal worden
tsja... wat is aardig? een paar honderd zetten ze er heus wel weg maar dan?
ik had het er afgelopen zaterdag over met een winkelier die de NL markt op zn duimpje kent... wie gaat dit kopen? goed, die paar freaks / profi's met hele diepe zakken die so-wie-so alle vette gear kopen. maar dat zijn er in NL echt niet zoveel, een mannetje of 4, 5 misschien? De rest van de groep die interesse heeft in een Voyager heeft er toch allang eentje?

Net zoiets als met de Taurus 3... iedereen vindt 'm gaaf & uiterst begeerlijk maar als het puntje bij paaltje komt zijn er niet zoveel mensen die ruim 2000 euro willen of kunnen ophoesten voor zo'n raar ding waar je niet eens poyfoon op kunt spelen!
 
ik vind deze er wel erg goed uitzien.
die phatty, dat was een lelijk plastic onding, diehad ook zo van behringer of casio kunnen zijn

Vind ik toch niet helemaal terecht hoor. Of ie mooi is of niet is persoonlijk, maar de Little Phatty zit kwalitatief erg goed in elkaar en is een erg degelijke synth. Op de stage uitvoering zijn alleen de zijkanten van een soort dik, rubberachtig kunststof (voelt niet goedkoop aan) en de rest is gewoon metaal. En de sound is gewoon dik okee.

Neemt niet weg dat de Voyager XL van een heel andere klasse is maar daar betaal je dan ook duidelijk voor.
 
prijs bij Key Music bekend: 5249,-
jawadde mijne portemonnee...
en mijn vrouw gaat ook lachen...

ik moet er in ieder gevallen ook hard om lachen: De Voyager Stage Edition (de goedkoopste geloof ik) staat bij Thomann voor 2659 euro, de Voyager Select series zijn daar 2959 euro. Ik zou nog even wachten met bestellen bij Key Music.....
 
Back
Top