ableton, de waldorf microQ laten besturen.

evotron

Nieuwkomer
Lid sinds
2 september 2010
Berichten
5
hallo, ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.

ik heb een Waldorf microQ en die wil ik graag via ableton besturen. ik heb aangesloten met een midi kabel naar mijn tascam us-144mk2 audio/midi interface, maar mijn computer wil de waldorf niet herkennen en dus kan ik hem niet selecteren in ableton.

weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
 
Door je iets meer in de werking van één en ander te verdiepen.

Om je op weg te helpen: ableton zal midisignalen moeten sturen naar de midipoort waarop jouw waldorf is aangesloten. Het gaat dus niet om herkennen van de waldorf in ableton maar van de tascam.

Stel vervolgens in dat de waldorf midi ontvangt op kanaal 1 en dat ableton op kanaal 1 uitstuurt en dan komt alles goed.

He, toch nog alles uitgelegd.
 
dat snap ik nog, maar dan zou ik dus de juiste output van de midiports moeten kiezen? en daar staat de waldorf niet bij. waarschijnlijk zit het probleem dan inderdaad bij de midi interface.
 
misschien de midi interface selecteren als output. Die stuurt het vanzelf door naar wat voor apparaat je er ook aanhangt.
 
ableton geeft aan dat er een output is geselecteerd voor de microsoft gs wavetable synth. die microsoft wavetable synth kan worden gebruikt voor midi musicplayback.

volgens mij zit daar een probleem.

ik heb een ander midi device dat usb gebruikt getest, die werd gelijk herkent bij de midi ports. daarna heb ik hem aangesloten met midi en toen werd hij niet herkent.

ik weet niet hoe ik de midi interface als output zou kunnen selecteren.
 
Back
Top