Midi-interface dilemma

marillo

Stamgast
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
108
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom, ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.

Mijn setup bestaat uit een mpc1000 met 4 synths/modules. De mpc1000 heeft 2x midi in en 2x midi out. De korg r3, blofeld en waldorf pulse zijn daisy chained naar de mpc1000 en de yamaha an1x is aangesloten op zijn eigen poort.

Nu wil ik mijn midi-sequences opnemen op mijn laptop (audio staat al goed ingesteld). Maar nu snap ik niet zo goed welke midi interface ik nodig heb, mijn soundcard heeft geen midi.
Voldoet een 2x2 midisport om alles aan te sluiten, aangezien alles via de mpc gaat. Of moet ik toch voor 4x4 of meer gaan kijken?

:walker:
 
omdat je nu al 4 midi apparaten hebt zo ik zeker voor 4x4 (of 4x2) gaan. Daisy chainen is verre van ideaal IMHO en je kunt beter midi poorten te veel dan te weinig hebben.
 
Ga voor een 8*8.
Daisy chainen geeft per toestel een klein beetje midi latency

Alles parrallel aansluiten en gewoon patchen geeft een weel strakkere timing.

8*8 geeft ook nog een hoop gebruikgemak op je laptop kies je de midi poort (in/out) per track en al dat gecut met midi channels op je toestellen ben je klaar mee,,, alles op ch1 en rondo.

wil je ook zonder pc aan de slag kunnen dan is een 8*8 midipatchbay met usb beter dan een midi-interface 8*8.
De eerste kan je op het voorpaneel bedienen zonder PC.

Kijk naar een motu midi timepiece AV usb in dat geval of gelijkaarding.
Die kan ook zonder pc gebruikt worden.

Enz.

Gr.

Vic

m2cents ;)
 
Wow snelle reacties! Thanks voor de response gasten, hier kan ik wat mee.

Denk dat ik toch maar voor 8x8 ga, alhoewel dat apparaat van dealextreme ook erg interessant is.
Maja ik heb mijn info in elk geval en ga nog even verder rondneuzen.

Thanks again!
 
mensen,ik ben ook op zoek naar een midi interface..
ik weet ook ff n iet wat ik nou precies nodig heb

gear:
VirusTI
JP8080
héél sporadisch staat de Microkorg nog wel eens aan

wie helpt mij een beetje?

3x3? 2x2? mischien beter een 4x4 voor als ik nog eens wat anders ga kopen aan gear?
 
8*8

Voor de Nordlead, an1x, jomox999, en ..... machinedrum.....mpc4000 8o) :{

Of komt er zeker nooit niets meer bij ?? ;)
 
8*8

Voor de Nordlead, an1x, jomox999, en ..... machinedrum.....mpc4000 8o) :{

Of komt er zeker nooit niets meer bij ?? ;)


er komt dan hoop ik ook een stukje loo n bij:D
maar das wel mooi spul indd
ik wou de esi bla bla bla 4x4 halen maar die was net uitverkocht 1 uur voordat ik kwam(ook lekker zoiets:P)
maar hij is zo goed als besteld
dit word hem dan denk ik ,tenzij iemand daar slechte ervaringen mee heeft.

http://www.bax-shop.nl/midi-interface/esi-m4u-xl-usb-midi-interface/product-details.html
 
windows 7 heb ik niet...
die motu ziet er ook goed uit en 1 poortje meer
ik zie trouwens dat die esi daar ook staat maar dan ongeveer 20 euro goedkoper!
 
thomann rules qua prijs en helemaal qua assortiment! je betaalt alleen €8 bezorgkosten...
ik heb de motu express 128 besteld (niet bij thomann maar bij music maniacs haarlem), kan ik waarsch. dinsdag ophalen
heb nu een midisportje 2x2 maar heb 6 midi-dingen, ben benieuwd of die motu merkbaar strakker gaat lopen/minder latency heeft...
laat't wel ff weten...
 
heb je al een interface?
mn motu is vd week binnen gekomen en hij doet het! lekker 8 in en uit (gebruik er nu 6)
wat moet ik er verder over zeggen? dat midi-sportje liep eigenlijk ook strak, net als deze...
hij voelt wel aan als een tank!
 
ik heb er nog geen, hoeveel heb je voor de motu betaald? kan em namelijk niet vinden op de site van musicmaniacs
 
...
Nu wil ik mijn midi-sequences opnemen op mijn laptop (audio staat al goed ingesteld). Maar nu snap ik niet zo goed welke midi interface ik nodig heb, mijn soundcard heeft geen midi.
Voldoet een 2x2 midisport om alles aan te sluiten, aangezien alles via de mpc gaat. Of moet ik toch voor 4x4 of meer gaan kijken?

:walker:
Als alles nu reeds goed genoeg en voldoende voor je werkt heb je n.m.i. niet meer nodig dan zo'n 2x2 midisport.
 
ik heb er nog geen, hoeveel heb je voor de motu betaald? kan em namelijk niet vinden op de site van musicmaniacs

ik geloof 229,- (m'n ING-site werkt hier niet, dus kan ff niet controlleren). wilde eigenlijk een esi, maar het prijsverschil (4 tientjes) vond ik te klein om de motu niet te doen...
en klopt, staat niet op hun site, was apart besteld (duurde daarom ook ff...)
MusicManiacs Haarlem is wel een aanrader btw, goede service en goede prijzen (en ik woon vlak bij!)
 
Back
Top