Korg m50 AfterTouch

robin.

Nieuwkomer
Lid sinds
1 oktober 2008
Berichten
18
Hey Allemaal!

Ik wou graag AfterTouch gebruiken op mijn korg m50, nu heb ik al gelezen op internet dat dit alleen met een korg m50 niet gaat.
Op internet en in de User manual lees ik dat je met nog een keyboard dit wel kan laten werken.

nu heb ik er een keyboard op aangesloten (Midi-uit bij dat keyboard en weer midi-in naar mn korg m50)

nu zou je denken: druk de toets in en druk nog iets harder en je hoort dat AfterTouch werkt maar dit is dus niet zo..

Zie ik stappen over het hoofd? heb ik iets verkeerd gedaan?
of moet ik misschien nog iets doen?

Bedankt voor jullie hulp!
 
Heeft dat externe keyboard wel aftertouch? Wat is het eigenlijk voor keyboard?

Aangezien de m50 zelf geen aftertouch heeft, is het goed mogelijk dat de presets niet geprogrammeerd zijn om op aftertouch te reageren en zul je dat misschien zelf moeten aanpassen.
 
Hey Arjan!

ik heb er een Roland ep9e digital piano op aangesloten (best wel een oudje al) maar aangezien deze wel drukgevoelig is nam ik eigenlijk aan dat je daarom wel aftertouch zou kunnen gebruiken?

Ik heb verder niks veranderd aan de fabrieksinstellingen op het gebied van aftertouch. hoe zou ik dit eventueel zelf kunnen aanpassen?

Robin


Heeft dat externe keyboard wel aftertouch? Wat is het eigenlijk voor keyboard?

Aangezien de m50 zelf geen aftertouch heeft, is het goed mogelijk dat de presets niet geprogrammeerd zijn om op aftertouch te reageren en zul je dat misschien zelf moeten aanpassen.
 
Ik ben met geen van beide bekend dus ik kan je helaas niet veel verder helpen. Kijk eens in de handleiding van de ep9e of het versturen van aftertouch aan- en uitgezet kan worden.

Verder zul je in de handleiding van de 50m moeten duiken om erachter te komen hoe je geluiden kunt programmeren zodat ze reageren op (channel) aftertouch. Of misschien kan iemand anders hier je verder helpen.
 
Weet iemand misschien nog meer?

iemand die misschien aftertouch aan het werk heeft gekregen via zijn korg m50?
 
Back
Top