Yamaha SU700 samen met AKai MPC 2000XL

Nice, daar heb ik vaag al eens van gehoord.

Er moet nog een oude tread zijn in de kelders van dit forum, waarin mij op het hart wordt gedrukt dat dit nooit gaat werken, maar het werkt dus lekker wel. Uit nijd heb ik de oplossing toen maar niet gepost.
 
Hehe, wel ik heb het in ieder geval genoteerd. Dit zou wel eens een hele mooie work-around voor data-transfer kunnen zijn.

Thx!!!
 
ik lees ergens dat je 'heel veel hebt rondgehoord' maar helaas niet op dit formum want ik denk dat er weinig mensen in 2010 de combinatie MPC2000 en SU700 zouden aangeraden hebben...je bent alvast 1 issue tegengekomen : beperkt geheugen, traag laden van samples, en nu proberen de scsi aan de praat te krijgen.
Met een MPC1000 of 2500 had je voor evenveel of minder geld al minder problemen.

Anyway, k heb je ook eens een PM gestuurd, ben van dicht in jouw buurt en ook bezig met de muziekstijlen die jij noemt...
 
Hm, misschien wel ja. Het is zeker ietwat 'verouderde' technologie, waardoor ik creatief moet omspringen met de daardoor ontstane beperkingen.
Qua sample geheugen valt dat goed mee anders, 68 MB voor de SU resulteert in ongeveer 6min stereo samplen wat ruim voldoende is, de MPC heeft ruimte voor 3min stereo samplen. Het laden van samples is voorlopig niet echt 2010 :) maar zodra ik met zipdisks kan werken zal dit ook veel sneller gaan. En als ik Chickensys aan de praat krijg kan ik vanop de PC mijn SCSI hdd volproppen. Ik vergelijk het een beetje met de Technics SL 1200, deze bestaat ook al jaren en jaren, ondertussen zijn er zoveel andere platendraaiers (en cdj's) uitgekomen met zoveel meer functies (ik denk aan Numark bv met al zijn toeters en bellen of de Pioneer cdj's) maar de SL blijft gewoon aan de top omwille van zijn simpliciteit en degelijkheid en natuurlijk de 'feel'. Als je met de Technics kon draaien, kon je elke turntable wel aan... Ik ben van mening dat het met de SU en de MPC net hetzelfde is. Velen producers hebben bv de SU nog altijd al is het maar om wat op te jammen en inspiratie op te doen al hebben ze een studio vol met alleen maar de laatste/nieuwste/duurste gear. Maar ik begrijp je punt en de RS7000 begint alsmaar praktischer te klinken.

Ik denk dat ik gewoon een sucker for vintage-gear ben dan :P

Uitendelijk ben ik nog maar een beginner en hoe deze apparaten werken ,wat hun voordelen en nadelen zijn ,wat ze wel en niet kunnen zullen mij een goed beeld geven van wat ik kan en wil doen en/of deze toestellen er al dan niet het best voor geschikt zijn. Upgraden kan altijd en je moet ergens beginnen hé :D

Wat je PM betreft : moeten we zeker es doen, check ur inbox.

Grtz
 
ik heb nog een SU700 staan in de kast. Ik gebruik hem niet maar heb nog veel oude tracks die ik nog wil remixen dus ik blijf hem wel houden.
Ik heb nog een interne zip erin zitten maar heb even 2 kabels nodig, 1 voor stroom, de ander IDE.
Je zou ook een usb zipdrive kunnen kopen voor je pc en dus zo files overzetten, lijkt me niet moeilijk en inderdaad software genoeg om te converten.

@Vitabrevis2010

De fx van de RS7000 zijn wel goed, veel dezelfde als de SU700.
ik vond werken met de RS wel een vooruitgang eigenlijk maar het zijn wel verschillende machines. De RS7000 werkt ook met scene memory met elk opslag voor andere instellingen (voor live heel fijn) Nogmaals de interne sounds zijn mwoa mwoa maar met wat tweaking en 6 output board erin naar je mixer met outboard klinkt het al heel anders.

Boven alles vind ik de sequencer echt master. Ik heb mijn gehele studio nog steeds op de RS7000. Ik werk mijn idee uit en leg de basis voor de track, save de midi file en kan die weer laden in Logic. Ableton en ext midi is te onbetrouwbaar.
 
allé, weeral een stapje verder :

- scsi-zip in pc geplaatst op eigen interface
- atapi-zip in MPC 2000 XL geinstalleerd
- nu nog de SU 700 preparen

En dan nu...laat de grote file transfers maar beginnen :)

Helaas heb ik Chickensys nog niet aan de praat gekregen (voorlopig alleen nog maar met de scsi-hdd geprobeerd, hopelijk lukt het wel met een zipje).

Bedankt voor al de hulp!

Grtz
 
Erm, Chickensys blijkt niet te werken... Programma crashed, doet rare dingen en absoluut niet wat het moet doen. FAIL

Is er misschien iemand op de hoogte van een soortgelijk programma waarmee ik dus een zip kan gebruiken/formatteren zodat ik deze kan volproppen met samples vanop de pc en ze dan in de SU-700 kan inladen?

Voor de mpc is er ook zoiets nl. MpcEditor waarmee je heel gemakkelijk samples kan uitwisselen.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Grtz
 
Hey,

Ik heb contact met Chickensys en hij (Garth) beweerd dat XP 100% moet werken. Ik heb hem tevens wat bestanden van de SU-700 verstuurd (op zijn aanvraag) want momenteel ondersteund Chickensys Translator Pro de Yamaha niet en hij ging dat eens bekijken, maar ik ben op verschillende forums dezelfde 'glitch' tegengekomen dat je dus een zipdisk als Akai moet formatteren en daar dan akai samples (AIF) op kan proppen om vervolgens te importeren met de SU-700. Die van Chickensys beaamt dat zelfs een beetje aangezien de Motif Classic rond dezelfde tijd als de SU uitkwam en deze ondersteund wel het Akai-formaat.

Het is allemaal heel 'dodgy' moet ik zeggen, volgens mij is er misschien iets mis met mijn Chickensys Translator Pro, ik draai nu de 2.9.0 123 build maar ik kan bijvoorbeeld niet formatteren wat eigenlijk standaard wel zou moeten kunnen. Als iemand in het bezit is van de laatste versie (2.9.0 128 build) gelieve mij te contacteren. Ik kan de laatste update niet afhalen voor mijn versie...???

De zipdrive werkt 100%, ik sluit de SU-700 op mijn pc aan (dus deze connecteerd mijn zipdrive via 2 scsi-interfaces) en ik kan deze als SU formatteren, saven en loaden.

Grtz
 
Back
Top