[Diy] Hilltree Nassmacher - Ekdahl Moisturizer™ clone

Hilltree

SoundDesign and MusicArts
Lid sinds
28 december 2004
Berichten
6.502
Locatie
Winethereswick
oi.

Ik beschrijf hier een klein diy project die ik er even tussendoor heb gemaakt.
Nu viel mij laatst de "ekdahl moisturizer™ " op, die eigenlijk wel redelijk duur is voor wat er in zit.
Een springreverb met een filter en wat extra modulatie mogelijkheden en externe aan sturingen.
Voor de rest natuurlijk wel een cool idee.

Nu Heb ik een poging gedaan om met mijn andere diy projecten iets vergelijkbaars te maken.
Ik heb een goedkope accutronics tank gepakt [ est price 15 euro] , deze word geregeld en voor/na versterkt door het eenvoudige schemaatje/circuit van craig anderton http://www.christianmusicweb.com/schematics/stage_center_reverb.jpg
Daarna gaat het signaal door mijn diy "Hilltree filter" https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97895&highlight=filter en zit er mijn "vintage Fuzz" achter https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=128619&highlight=filter
Dus al deze circuits zitten achter elkaar .

Nu heb ik deze circuits ooit al eens in mijn E.S.C semimodulaire synth gebouwd , dus gewoon het synth gedeelte door de springreverb/preamp daarna door het filter en dan weer door de vintage fuzz.
En het doet leuk :)
Als je geen synth gebruikt maar gewoon een extern ingangs signaal, dan mag alles bij elkaar niet meer kosten dan een 30 a 50 euro [afhankelijk naar mate van de prijs van de artikelen ]

De veren zitten nu nog in de tank, maar kan eenvoudig bovenop gemaakt worden.
Voordeel van deze situatie is dat de veren goed beschermd worden.

Ik heb het ding maar " Hilltree Nassmacher ™ " genoemd .
De naam is toch wel duidelijk ? ;)

Eerst maar eens een foto ...schema , mp3 en zo nodig een video komt later.

attachment.php
 

Attachments

  • nassmacher.jpg
    nassmacher.jpg
    55,2 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Je blijft wel lekker bezig :P , moet ook nog aan m'n TMK beginnen
 
Ik zal wel een Hilltree in een doosje willen hebben......

Ik wil een Hilltree in m'n tuin. Kabelhaspeltje er naartoe en filteren maar!
 
En de eerste voorbeeld van de nassmacher :)



Jammer dat ik geen cam heb met aparte audio ingang...maar geloof mij maar op mijn woord, het is een pokkeherrie :D
 
Lekkere herrie :P

Je kan je audio ook apart opnemen met je computer en dan onder je filmpje plakken met bv windows movie maker
 
Heeft jouw zelfbouwmodular een speciale "dooie Pac-Man"-knop? (filmpje, 0:33)
 
Kunnen de veren in dat Accutronics-ding er eigenlijk een beetje tegen om aangeraakt te worden? Zo'n ding is toch juist gebouwd om in een kastje te verstoppen waar niemand er ooit bijkomt?
 
Kunnen de veren in dat Accutronics-ding er eigenlijk een beetje tegen om aangeraakt te worden? Zo'n ding is toch juist gebouwd om in een kastje te verstoppen waar niemand er ooit bijkomt?

Rek zit er natuurlijk genoeg in :D
Ik denk dat de accutronics veren beter vast zitten dan die moisturizer, daar springen ze er soms uit zo te zien.
Natuurlijk moet je wel een beetje oppassen hoe je er mee omgaat.
 
Back
Top