Korg Nanokontrol wekt "ruis" op

Daan vh

Stamgast
Lid sinds
10 september 2008
Berichten
232
Locatie
Hasselt
Heb je een audiointerface die via usb gaat en/of meerdere apparaten aangesloten via usb buiten de nanocontrol?
Dan knelt het schoentje daar wellicht..
 
Heb je een audiointerface die via usb gaat en/of meerdere apparaten aangesloten via usb buiten de nanocontrol?
Dan knelt het schoentje daar wellicht..

Klopt! Audio interface gaat door een usb poort, muis gaat door een usb poort en de kontrol ook. (3 van de 3 in gebruik dus)
Maar dat was ook zo met mijn andere midi controller (oxygen 49 van m-audio) en toen had ik het probleem niet? :)

Ik weet niet hoe het precies noemt, maar zou zo'n "5 usb ingangen in 1"-ding helpen?
 
haal die muis er voor de lol eens uit... USB muizen hebben nogal de neiging om audio streams te storen.

zou zo'n "5 usb ingangen in 1"-ding helpen?
als het idd een USB probleem is denk dat zo'n hub het alleen maar erger kan maken... dan zou ik eerder een PCI kaartje met wat extra USB poorten toevoegen.
 
Ik heb de muis uitgetrokken en dat hielp niet. Nu heb ik de nanokontrol uitgetrokken (en computer herstart) en nu is de ruis nóg erger. :?
Ligt het dan toch niet aan de kontrol?
 
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem: als de nanokontrol in mijn computer steekt, kraakt & ruist alles wat geluid/muziek maakt.

Dat met de aarding hielp ook niet helaas.

Iemand nog ideeën? :)

Met mijn oud midi keyboard had ik helemaal geen problemen en nu dus wel, is er dan iets mis met de nanokontrol? Terug naar de winkel brengen?
 
Het zou kunnen dat je PC issues heeft met het leveren van genoeg USB power. Heeft de nanokontrol nog een losse adapter die je eventueel kan gebruiken? Anders een powered hub ertussen.
 
Het zou kunnen dat je PC issues heeft met het leveren van genoeg USB power. Heeft de nanokontrol nog een losse adapter die je eventueel kan gebruiken? Anders een powered hub ertussen.

Helaas niet. & het heeft ook geen midi poorten, anders kon ik dat doen... (naar het audio interface)

Ik ben nu al een dag aan het zoeken naar een hub, ik móet er ergens één liggen hebben, maar vindt hem niet. :P

Ik denk inderdaad dat daar het probleem ook ligt... Straks nog eens verder zoeken, of een nieuwe kopen.

Als mensen nog andere raad hebben of nog een extra bevestiging, ik hoor het graag!!
 
Ik ben nu al een dag aan het zoeken naar een hub, ik móet er ergens één liggen hebben, maar vind hem niet.
Max 2 tientjes bij de mediamarkt klinkt dan nuttiger. Plus, ik durf te wedden als je hem nog terugvindt dat je de adapter nog kwijt bent :erm:.
 
Back
Top