[Track] Demo met Vocalen...

Origineel geplaatst door Prophet
eeuh?.. ik ben nie mee ze;

wie of wat doet/is je zus in dit verhaal?
WTF is kloton?
Heeft er al een platenfirma u afgeript, hoe? (kunnen we allemaal misschien iets van opsteken...)

Sorry voor men vragenvuur hè:)

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

de zus van euh...een andere zangeres.
kloton is zoiets als pokon.
ja, ik ben reeds enkele keren de mindere kanten van de platenindustrie tegengekomen, wellicht dat ik er ooit nog eens een topic aan wijd.

:mexico:
 
Jaja...danny m. zeker... nah beetje autotune Dobre?! And the rest comes naturally....toch? ;)

Kheb vanmiddag de nieuwste versie gehoord... en gister (dus) de eerste demo...maar had nog niet echt het gevoel dat ik veel verschil in de mix/master hoorde ofzo... maargoed ik vond de eerste demo sowieso al lekker... Kga morgen beide nog wel na elkaar 'ff chekuh'...

..En overproducing...sjah inderdaad maar uitkijken misschien... Zijn jullie zelf al aan het uitgekeken geraakt op het nummer dan? Hoelang ben je er eigenlijk aan bezig geweest als ik vragen mag?? :)
 
Origineel geplaatst door Almeros
Jaja...danny m. zeker... nah beetje autotune Dobre?! And the rest comes naturally....toch? ;)

Kheb vanmiddag de nieuwste versie gehoord... en gister (dus) de eerste demo...maar had nog niet echt het gevoel dat ik veel verschil in de mix/master hoorde ofzo... maargoed ik vond de eerste demo sowieso al lekker... Kga morgen beide nog wel na elkaar 'ff chekuh'...

..En overproducing...sjah inderdaad maar uitkijken misschien... Zijn jullie zelf al aan het uitgekeken geraakt op het nummer dan? Hoelang ben je er eigenlijk aan bezig geweest als ik vragen mag?? :)

ik zal een geheimpje verklappen...

naast autotune gebruikt men vaak sessievocalisten die heel goed zijn in 'bekende' artiesten nadoen.
de zangeres van onze demo heeft bijvoorbeeld een nummer voor lisa stansfield geschreven en ook de demo voor haar ingezongen. mevrouw stansfield kreeg op een gegeven moment bepaalde klanken niet uit haar mond waarop stukjes uit de demo er tussen zijn geplakt.
ik hoorde ook dat het refrein uit de laatste jeniffer lopez hit door een andere dame is ingezongen. :o:
wat ook helpt is de backingvocals laten verzorgen door sessievocalisten, dan klinkt het vaak ook al een stuk beter.

we zijn ongeveer een week bezig geweest met het nummer, exclusief het laten inzingen en schrijven.
normaal doen we ongeveer 1 a 2 dagen over onze tracks. maar aangezien het hier vocalen betreft kost allemaal wat meer tijd.
en ja, dan gaat het op een gegeven moment vervelen!
gisteren dus maar weer ff lekker gebeukt! :duivels:
 
sessiemuzikanten

sessiemuzikanten

Wat betaal je gemiddeld aan een sessiemuzikant?

Ik heb ook vernomen dat je het gedeelte uitvoerende rechten kan afkopen aan diegene die het nummer inzingt. Heb jij daar ervaring mee. Meestal krijgen sessiemuzikanten toch maar een klein percentage van de uitvoerende rechten zo'n 10 a 15 %

Ik werk ook met een aantal zangeresssen. Ik ben van plan ze een groter percentage te geven (min of meer al toegezegd, zo'n 25 %), want ik ben van mening dat ze dan wat meer gemotiveerd blijven en niet voor de kat zijn viool staan te zingen.

Groet ERik
 
dat weet ik niet zo goed, dat verschilt per situatie.
het is bij ons meestal zo dat de sessiemuzikant (vocalist) meeschrijft en ook nog eens de buhne opgaat met het liedje en dus een contract bij de platenmaatschappij tekent.
maar we hebben ook wel eens een rapper in de studio gehad die zei: geef mij maar 150 piek dan rap ik je hele datje vol.

die 15% is dus het percentage van hetgeen wat jij uiteindelijk binnenkrijgt?
 
15 procent zou inderdaad het gedeelte zijn wat ik krijg als vergoeding voor de uitvoerende rechten. Zover is het nog niet, maar ik vind het wel belangrijk dat je dit in een vroeg stadium overlegt met je collega muzikanten. Er zijn al heel wat bands uit elkaar gegaan o.a. door dit soort problemen. tip: te noteren (desnoods ondertekent door betrokkenen) wat de rol is geweest bij het schrijven van een nummer. "Had ik dit zinnetje nou bedacht?". Of gezeik achteraf "Ja, maar ik heb ook meegschreven aan het nummer hoor!"


Ga binnenkort naar de muzikantendag. Daar zal allicht wel iemand zijn die me antwoord kan geven over auteursrecht en het verdelen van percentages onder muzikanten.

Groet Erik
 
Origineel geplaatst door Dobre


we zijn ongeveer een week bezig geweest met het nummer, exclusief het laten inzingen en schrijven.
normaal doen we ongeveer 1 a 2 dagen over onze tracks. maar aangezien het hier vocalen betreft kost allemaal wat meer tijd.
en ja, dan gaat het op een gegeven moment vervelen!
gisteren dus maar weer ff lekker gebeukt! :duivels:


Wat een leven... fulltime muziek maken en er ook nog van leven... damn :okdan:

Trouwens die sessievocalisten touren vaak mee met artiesten om in te springen (backstage qua stem dan) als de artiest een verkoudheidje heeft, heb ik eens gehoord...
 
van tevoren goede afspraken met elkaar maken is inderdaad erg handig, want als er eenmaal geld in het spel komt gaan mensen rare dingen doen! :frons:

laat bijvoorbeeld een derde persoon daarin onderhandelen (manager ofzo)...dit om de onderlinge creatieve vibe niet te breken.
 
Dat is een goeie tip inderdaad!! Dat laatste heeft op mij wel overkomen... Gewoon jammer...

En trouwens... je wil ook liever muziek maken dan je bezig houden met geldzaken toch? Ik zou er graag geld voor over hebben om dat uit te besteden ;)

Maargoed ik ga offtopic...
 
Zo ik heb ff zitten te kijken naar "God is DJ" op Veronica, en er word me opeens heel veel duidelijk !!!! Haha nu snap ik ook wat je met de zus bedoeld :) In iedergeval goed nummer en een leuk programma om naar te kijken (Wie is die geblondeerde belg ?? ;) )
 
pff

pff

HEY IK HOOR SOPHIE ELLIS BEXTER , waar ik dus helemaal waus van ben
niet alleen van haar bitchy appearance maar ook van haar sound.

het is ook moeilijk om een producer van jouw niveau te bekritiseren
maar als ik dan toch wat zou moeten zeggen dan zou ik zeggen;

de beats mogen iets scherper. iets meer tak tak ipv taks taks
ik vind het moeilijk uit te leggen maar als je de laatste album van depeche mode luistert dan hoor je dat alle
sounds heeeeel erg scherp zijn en toch warm. De 8bit break down is wel leuk hoor maar ik krijg het idee
dat het overal in zit en dan krijg je naar mijn mening iets te veel mid in de sounds

verder vind ik het HEEL HEEL erg super te gek, ik luister naar dit soort muziek overdag heel vaak..
miss ik misschien een achtergrond stringetje dat je het gevoel geeft op een boot te zitten?
zo van langzaam links naar langzaam rechts?

De vocals zijn naar mijn mening ook lekker, lekker breed, goeie stem.

ja ik mis toch wat in je beats maar ik ben dan ook een beat zeikerd, verder een dikke hit hoor!
 
bedankt man! :)

ja die beats...na het ff 2 weekjes hebben laten rusten ben ik toch ook achter gekomen dat ze wellicht nog iets specialer kunnen.
iets meer kloton! :D lossere timing, iets meer funk wellicht en de sounds kunnen nog wat phatter...
ik begrijp precies wat je met die sound van depeche mode bedoelt..poeh!

binnenkort gaan we samen met de tekstschrijfster ook nog even aan het arrangement zitten, zij had nog wat ideeen over de opbouw.
 
godverdomme ik moet me ook maar eens zo'n Kloton aan gaan schaffen dan! *D

In ieder geval vind ik dat dubbelen-stukje dus supergaaf, maar ik lees nu pas dat je het nummer dus uiteindelijk eigenlijk met een paar zangeresssen hebt gedaan als ik het goed begrijp?
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
godverdomme ik moet me ook maar eens zo'n Kloton aan gaan schaffen dan! *D

In ieder geval vind ik dat dubbelen-stukje dus supergaaf, maar ik lees nu pas dat je het nummer dus uiteindelijk eigenlijk met een paar zangeresssen hebt gedaan als ik het goed begrijp?

nee, het is 1 zangeres die verschillende takes over elkaar zingt..

we hebben inmiddels een fles kloton extra strong gebruikt voor een remix van dit nummer...
alsof ie eindelijk in de volgende versnelling wordt gezet! :duivels:

to be continued :walker:
 
Vanochtend werd ik wakker en had ik een vrolijk melodietje in m'n hoofd. Ik kwam er maar niet achter wat het was totdat ik naar het synthforum ging. Dus maakt niet uit met welke zangeres! UITBRENGEN dat ding ;)
 
Origineel geplaatst door Dobre
nee, het is 1 zangeres die verschillende takes over elkaar zingt..

we hebben inmiddels een fles kloton extra strong gebruikt voor een remix van dit nummer...
alsof ie eindelijk in de volgende versnelling wordt gezet! :duivels:

to be continued :walker:

Aha, ik dacht dat je van die sessie-zangeressen had gebruikt. Maareh, nog even over dat dubbelen (tja, ik ben erg onder de indruk moet ik zeggen) hoe heb je dat nou precies aan gepakt? Ik heb zelf ook een aantal verschillende takes. Maar als ik die tegelijk afspeel dan is het resultaat dat het geheel wat harder gaat terwijl het toch 4 verschillende takes zijn :?
Gooi jij er een hele kleine vertraging tegenaan? En Maak je ze ook heel breed door het stereobeeld uit te rekken zeg maar? ... Ik vraag dus beetje om details, als je dat niet erg vindt...

Of is dit alles een beroepsgeheim? :kont:


:kroon:
 
Back
Top