[Track] Demo met Vocalen...

Dobre

Ouwe rot
Lid sinds
29 april 2002
Berichten
713
Locatie
Amsterdam
Ik had hier al een topic voor geopend maar het databeest heeft 'm opgegeten ofzo :frons:

anyway,

hier een trackje voor een niet nader te noemen zangeres.
wat je hoort is een demoversie met demozang van de tekstschrijfster.

in het verdwenen topic hadden we het al over de vocalen en het dubbelen ervan.
ze heeft dus verschillende takes ingezongen, dus bijv: lead in het midden + 2 of 4 backing vocals op links en rechts...

ik zit nog te klooien met de baslijn, die mag nog iets meer pompen zonder dat ie de 808 kick in de weg gaat lopen.
de opbouw staat ook nog niet helemaal vast enzo...

dus, roept u maar want ik weet het ff niet meer!


liedje
 
Wat meer strings erbij? Als extra laagje.

Een dunne 'zeur'lead als 2e melodie?

Een break met de sterm vervormd ala vocoder en een herbie hancock feel acht iets?

Een of andere zwoele rap als break door de zangeres?

Gitaareffecten passen er ook wel bij d8 ik zo.

Nja, het heeft wel wat van een Madonna nummer weg. Misschien dat die kant op wat meer inspiratie biedt. :)
Hij is wel lekker vrolijk en happy.
 
Hele leuke track!!! Klinkt fris en vrolijk.

Al je de instrumentatie wat verder uitwerkt, wordt het vast nog beter. Maar ja, het is 'slechts' een demo.... dus dat was je al lang van plan ;)

Persoonlijk denk ik dat je er vrij weinig aan moet veranderen. Een beetje bijschaven misschien...

.... eindelijk wordt er weer eens een frisse track gepost op dit forum.....


8)
 
Allememachies, DIT IS GOED :okdan:

Heel catchy begeleidende melodie, heel verslavend en, en ... nog, nog
En die tekstschrijver die 'ff' de demo inzong, ik zou die gewoon houden, klinkt heeeeel goed, mooie stem en past precies bij dit nummer (en heet die tekstschrijfster toevallig niet Madonna - wat een stem)

De ingrediënten die je in een hit terugvindt, die vind ik hier ook in terug. Intussen heb ik dit nummertje meerdere malen afgespeeld en had ik al gezegd dat ie goed is? Nee? Deze is BEREGOED en wat mij betreft zal dit nummer binnenkort de hoogste regionen van de charts onveilig maken, en wellicht niet alleen in de lage landen :okdan:

ASAP afmaken en persen die single, ik wil hem kopen, NU
 
Hmm vreemd, inderdaad ja zomaar opgegeten!!!

Val niet in details gewoon beoordeeld in z'n geheel, kortom lekkere track....... klasse :okdan:


gr. Mario
 
Professionele track

Professionele track

Goeie track zeg. Jij bent al een tijdje bezig zo te horen. Complimenten voor de zangopname. Zangeres zou ik zeker houden. Ik weet hoe moeilijk het is om zo''n zangeres met dergelijke kwaliteiten te vinden.

Ik vind de track professioneel klinken. . Ik zou er niet zo gek veel aan veranderen. Kans op overproduceren! Nu klinkt het heel fris.

Ben benieuwd wat voor mikrofoon je hebt gebruikt?
Verder ben ik benieuwd wat voor recorder je gebruikt en waar je op afmixed?


Groet van Erik
 
intro is spannend
ik vind het een beetje tegenvallen als de beat er in komt
vind de sound van die beat niet echt passen
zou denk ik veel sterker zijn als er echt zo'n computerbeat in zou zitten
wat dikkere kick, meer klets en computerbliepjes zeg maar
misschien wil ik wel dat het meer de electro kant op gaat omdat ik daar zelf wel van hou
klinkt in elk geval een beetje slap zo

no offence, dit is mijn bevinding

maar verder wel leuk hoor!
 
Bassline mag wat dikke, daarnaast zit er een zaagje in die niet goed naar voren komt. De eindmix iets meer in balans.

Verder sluit ik mij helemaal bij de rest aan... GEWELDIG!! Qua track niet teveel meer aan doen, staat als een huis!

Zangeres is inderdaad geknipt voor deze song. Zou maar snel een publisher zoeken ;)

:halleluja
 
Sloof je uit om je beats veel beter te maken in't vervolg.
Gebruik iets bredere of andere geluiden in het nummer, ze zijn IMO iets te blik-achtig, maar is ook niet rotslecht he!!

Nu die zangeres; hou die bij, ja haar geluid bestaat al want ze klinkt als madonna!! Maar trek jullie er niets van aan, tijd om de echte madonna af te voeren!

Dit nummer is geen HIT maar deze zangeres schreeuwd om èèntje.
Probeer een nieuw concept!!! Dit is precies al een liedje van ergens op de laatste madonna cd's.Probeer haar stem nog iets breder te maken, of voller denk ik ook. (ik zo het ook moeten testen eerst, maar de eq zit praktisch perfect, ni teveel tweaken hè)

Doe hetzelfde als madonna, kom met iets nieuws!
Ik zeg het maar voor jullie eigen goed. Veel succes, hier valt iets groots mee te doen, maar dit nummer heeft het nog net niet om werkelijk potten te breken.

voel je gesteund, niet bekritiseerd.

*D
 
Heb hem nu al 8 keer of zo, achter elkaar, gedraaid. Verveelt gewoon niet en mijn vriendin loopt al meefluitend door het huis.

Dus ja... smaken verschillen maar hier valt ie zéér goed!

Daarnaast denk ik dat een eerste trrack juist best iets herkenbaars mag hebben. Dus dat het a la Madonna klinkt is juist goed denk ik.

Daarnaast zit er naar mijn mening genoeg instrumentarium en variatie in, alleen komt het niet helemaal goed uit de mix.
 
Ok dan, eindelijk weer wat vocals op dit forum!!! Dat is altijd goed!!

Hier wat tips van mij:

Ik zou wel een paar effecten over de zang gooien als delay of reverb (zeker niet te veel!!),
Verder zou ik het, zo als er meerderen al zeggen, iets muzikaler maken!!
Denk aan bv. strings of simpele, heldere piano akoordjes...klinkt ook altijd zomers.


Verder nix aan veranderen!!!
 
Thanks allemaal! :okdan:

na een nachtje wakker liggen heb ik weer wat ideeen gekregen die wel een beetje in de lijn van bovenstaande opmerkingen liggen.
zoals een opgaande stringmelodie die het muzikaal nog iets interessanter maakt. ik had ook nog wat klopgeistbliepjes in gedachten.

de vocals wil ik in het begin toch wel droog houden om dat het zo lekker samengaat met de computer 8 bitsound in het begin.
de beats zouden inderdaad nog vetter en ranziger kunnen, heb ik ook geprobeerd en dat is ook heel leuk...maaarrr, het is toch een popliedje en dan wordt het contrast met het 'gezellige' iets te groot. ik heb 'm ook nog laten 'housen', maar dat werd weer een beetje lullig...

de vocalen hebben we opgenomen met een akg 414 icm met een focusrite voicemaster direct opgenomen in logic audio.

de zangeres kan inderdaad wel een aardig deuntje zingen, maar we hebben dit in opdracht gemaakt voor een andere zangeres.
we hebben ook nog een ander nummer met haar opgenomen...waarschijnlijk blijven die vocalen wel staan.

:)
 
ik vind t een goed nr.....en ik vind de stem van de zangeres heel mooi (jammer dat die r niet inblijft)
 
Ik mis idd iets van ´body´. Tis net effe wat te dun. Maar je wilde al aan die bass line werken dus dat zou precies mijn ´punt´ zijn. En die vocals houden! Ze is echt goed vind ik en belangrijk ... het past precies bij het nummer!

Eric
 
dit klinkt wel catchy...kon zeker wel eens goed scoren...voor mijn gevoel moet de ritmesectie echter meer ballen hebben..snap wel wat je probeert te doen met die electronische casio sound, maar ik vermoed dat als ik ineens een vette kick en snare zou horen, of bv halverwege ineens toch een kick op de tel dat ie echt loskomt...verder zitten die computerachtige geluidjes nogal in het hoog waardoor ze soms beetje in de weg van de vocals zitten, daar zou je nog es wat mee kunnen doen..ze zijn nu een beetje te "glimmerig" voor mijn smaak..... misschien nog ergens een opvallend bruggetje of modulatie?

Olaf
 
hehehe wat is dit nou weer ?

en dit moet echt niet knallen Olaf .. dit is pop !!!

:D

ik zie de clip iig al voorme

misschien interresant om er een remix wedstrijd op los te laten ?
 
Origineel geplaatst door MadR
hehehe wat is dit nou weer ?

en dit moet echt niet knallen Olaf .. dit is pop !!!

:D

ik zie de clip iig al voorme

misschien interresant om er een remix wedstrijd op los te laten ?

ik bedoel ook niet het techno-gebeuk ;)
ik bedoel meer die fijne kicks en snares die je bv bij de neptunes en de zweedse school hoort enzo..... gewoon wat meer ballen in het ritme-fundament..
 
Klinkt goed, Kan niet anders zeggen!!

....Mmaaaarrrrr..... De zanglijnen deden me op bepaalde momenten wel errug denken aan deze "o zo polulaire begintune van een van de poluairste TV-programma's ooit".....

Wat dat betreft is succes gegarandeerd :halleluja en zou je zomaar (weer?) een nummer 1 hit kunnen scoren!

Check die Bijlage!!

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top