Dx7 gekocht

Het zijn toch twee hoekjes die weg zijn?
Daar kan je gewoon een stukje gaffa overheen plakken...geen stof meer in je synth.
Alsof het publiek gaat kijken of de hoekjes van je synth wel erop zitten, dat ziet toch geen kip?

Ik zal het gewoon raar vinden als je geld gaat uitgeven aan een synth die in nieuwstaat voor een minimaal bedrag te vinden is...

Het blijft wel jouw feest:)

grtzzzRb

ik ga deze versleten kip customisen, en een in nieuwstaat weer kopen voor in mijn kamer, die customised ga ik on stage gebruiken.
 
als het kan; de 2 delen van elkaar af halen.
aan de binnenkant tape plakken.
dan epoxy of ander soort kunsthars plastic smeer spul dat hard plastic wordt erop.
vervolgens een glasplaatje tegen het materiaal aandrukken, zodat het overtollige epoxy eruit komt.
glasplaatje aan buitenkant laten zitten tot het hard is, dan alsof je aan het stuur van een auto trekt (dus naar links of rechts met de klok mee draaien.) om het glasplaatje eraf te krijgen.

dan houd je een mooi glad oppervlak over.
 
die customised ga ik on stage gebruiken.

je gaat hem on stage gebruiken?...dan echt wel duct tape....die synth is en was al geen drol waard....ik zou dan van het geld dat je voor het customizen gaat gebruiken eerder iets analoogs kopen man....
 
ik ben veel te zuinig op mn synths dus die komen t huis niet uit...:D
 
Is PVC hoekprofiel misschien een idee. Dat is behoorlijk dun maar wel sterk.
 
als het kan; de 2 delen van elkaar af halen.
aan de binnenkant tape plakken.
dan epoxy of ander soort kunsthars plastic smeer spul dat hard plastic wordt erop.
vervolgens een glasplaatje tegen het materiaal aandrukken, zodat het overtollige epoxy eruit komt.
glasplaatje aan buitenkant laten zitten tot het hard is, dan alsof je aan het stuur van een auto trekt (dus naar links of rechts met de klok mee draaien.) om het glasplaatje eraf te krijgen.

dan houd je een mooi glad oppervlak over.

Hmm, kan de 2 delen niet van elkaar afhalen.......mischien gewoon de kap open, of zou dat slecht zijn voor het interne gedeelte van de dx?
 
Als je erop speelt zie je toch niets van het "zwarte gat"?
Dan zie je alleen de toetsen, of speel jij overdwars?
 
Pffff, echt een moeilijke synth die dx7 zeg. Ben nu al met de 5e handleiding bezig, alleen deze is wat gecompliceerder, bij deze hebben ze het over allemaal wiskundige formules , en moeilijke termen (spectrum, etc.). Is dat nou ook echt noodzakelijk?
Ik denk dat ik mijn aandacht straks eerst maar even op de jx8p en mijn toekomstige juno ga richten (blijf natuurlijk wel bezig met de dx, maar niet 24/7 :P )en als ik dat een beetje onder de knie heb vol met de dx7 aan de slag ga. Aangezien de dx ook mijn eerste synth is, en ik vele dingen heb gelezen dat je beter met een subtractieve synth kan beginnen.
 
Aangezien de jx8p toch nog naar de maker moet, ben ik maar weer eens met de dx7 aan het werk gegaan.

Vraagie, wat is eigenlijk het verschil tussen frequency ratio en Fixed hz?
 
Misschien wel leuk, een lijstje van tracks met prominent aanwezige DX7 sounds :

Aha - Take on me
Aha - The sun always shines on t.v.
Aurra - You and me tonight
Chicago - Hard habit to break
Chicago - Stay the night
Commodores - Lightin' up the night
Commodores - Slip of the tongue
Cyndi Lauper - Change of heart
Front 242 - Headhunter v 1.0
Front 242 - Im rhythmus bleiben
Front 242 - Moldavia
Front 242 - Until death (us do part)
Howard Jones - Like to get to know you well
Howard Jones - What is love (extended)
Human League - Jam
Human League - Love on the run
Human League - Party
Janet Jackson - When i think of you
Jean Michel Jarre - Ethnicolor
John Parr - St elmo's fire (man in motion)
Kool & The Gang - Fresh
Kylie Minogue - Got to be certain
Loose Ends - Magic touch
Madonna - Live to tell (extended)
Madonna - Papa don't preach
Madonna - Spotlight
Michael Jackson - Another part of me
Michael Mcdonald - Sweet freedom
Mr Mister - Broken wings
Queen - A kind of magic
Rick Astley - Never gonna give you up
Rick Astley - Whenever you need somebody
Samantha Fox - Nothing's gonna stop me now
Scritti Politti - Hypnotize
Scritti Politti - Lover to fall
Sos Band - Even when you sleep
Steve Winwood - My love's leavin'
Jan Hammer - Miami vice
Tiffany - I think we're alone now
Tina Turner - What's love got to do with it
 
Waar is fixed dan goed voor?
soms wil je niet dat een operator word beinvloed door het toetsenbord, waar het pcies goed voor is moet je zelf maar ondervinden door te expirimenteren...

waarom horen we nooit meer iets van je DX bevindingen trouwens?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top