Dx7 gekocht

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Hallo SF'ers,

Yay eerste post!:D

Ik heb 2 weken geleden een DX7 (MK1) gekocht via marktplaats. Heb er 80 euro voor betaald, inclusief Romio II midi interface. Hij was er erg slecht aan toe, er zat verf op de toetsen, helemaal onder de stof. Na wat poetsen begon hij al wat mooier te lijken, toen heb ik met thinner de verf van de toetsen af gehaald (zat alleen op de onderste octaaf verf.) Zie je nu bijna niets meer van, alleen als je heel goed kijkt. Hij ziet er nu weer als nieuw uit. :D Echter nog één probleem, van de rechter zijkant is een stuk plastic afgebroken (ca 4cm2). Hoe kan ik dit het beste opvullen? Had al bij een zaak om polyester gevraagd, maar ze zeiden dat dat niet zo'n goed plan was, aangezien het dan niet zou hechten. Het liefst wil ik het opvullen met een soort spul dat ik ook kan verven naar de kleur van de dx7.

Graag zou ik jullie suggesties horen voor het opvullen van het gat in de dx7.

Ik zal zo nog wel even wat foto's van mijn DX posten :P
Ben er superblij mee!:W

Mvgr,

AnalogM.

EDIT: FOTO'S BIJGEVOEGD!
 

Attachments

  • 15052010074.jpg
    15052010074.jpg
    101,2 KB · Bekeken: 138
  • 15052010075.jpg
    15052010075.jpg
    78,2 KB · Bekeken: 90
  • 15052010076.jpg
    15052010076.jpg
    89,6 KB · Bekeken: 86
  • 15052010077.jpg
    15052010077.jpg
    109,2 KB · Bekeken: 91
  • 15052010078.jpg
    15052010078.jpg
    101,7 KB · Bekeken: 90
Last edited by a moderator:
Dat dunne plastiekplaatje kan je niet echt gaan opvullen, afschuren en bijwerken, zonder dat je dat ziet.

Kan je niet beter gewoon een plaatje met dezelfde vorm als het stuk waar het gaatje inzit uitsnijden en dat erover plaatsen ?
 
opvullen gat (met stukjes hout of wat je ook maar wil...)
glasvezel matje... in combinatie met polyester hars...
(kun je transparant kunsthars nemen bij de betere hobbyshop...
waar ze insecten in gieten en dergelijke ong 15 euro)
matje op maat knippen, hars mengen (heel nauwkeurig komt dit),
insmeren matje, er zo netjes mogenlijk overheen plakken,
.... wachten tot droog is...
, schuren tot je er gek van word, eventueel polyester plamuur eroverheen
tot het helemaal glad is en netjes overloopt ...

en kleurtje erover.... tadaa :) maar kan best dat je tegen de 40 euro alleen al aan materiaal kwijt bent dan. word t toch nog een dure dx ;)
 
Bericht door een moderator:
Ik ben zo vrij geweest de foto's even anders in het bericht te zetten.
 
Metalen hoeken zoals van een flightcase erop monteren? Ook niet origineel, maar ja...

edit: ik zie nu op de foto's dat het gat daar toch een beetje groot voor is...
 
Dat lijkt me niet zo'n strak plan, wil het graag dezelfde kleur houden en zelfde materiaal als het kan, wil er ook mee op stage gaan.

Ik zag meer voor mij, houten zijkanten ala de Virus B of TI, mooi in vorm maken van de huidige zijkanten en dan netjes aflakken. Lijkt mij wel sjiek staan. Ook omdat je nooit met verven de exacte kleur van de behuizing krijgt. Maar smaken verschillen :okdan:
 
Ik zag meer voor mij, houten zijkanten ala de Virus B of TI, mooi in vorm maken van de huidige zijkanten en dan netjes aflakken. Lijkt mij wel sjiek staan. Ook omdat je nooit met verven de exacte kleur van de behuizing krijgt. Maar smaken verschillen :okdan:

Hmm, of is er niet een mogelijkheid dat ik die zijkant er af haal en dat hij ergens opnieuw gegoten wordt? Of kost dat erg veel pegels?:D
 
Waarom niet gewoon een 'case mod'? Houten zijkantjes erop, is ook mooi.

Ik weet niet, ben er erg blij mee, wil het ook een beetje origineel vintage houden.....mwah, mischien als laatste optie..... maar heb er zo toch nog een beetje mij twijfels bij..... ik weet niet....
 
Ik weet niet, ben er erg blij mee, wil het ook een beetje origineel vintage houden.....mwah, mischien als laatste optie..... maar heb er zo toch nog een beetje mij twijfels bij..... ik weet niet....

Gewoon doen man, als die nou nog puntgaaf was geweest had ik ook gezegd van dat je het beter kon laten. Maar aangezien je toch wel wat schade hebt, Als je dat gaat zitten opvullen ben je veel meer werk kwijt en als het origineel moet lijken kan je beter een nieuwe kast kopen want dan ben je waarschijnelijk goedkoper uit dan waarneer je het zelf gaat doen. DX7 met houten zijpanelen, lijkt mij wel mooi eigenlijk 8)
 
Gewoon doen man, als die nou nog puntgaaf was geweest had ik ook gezegd van dat je het beter kon laten. Maar aangezien je toch wel wat schade hebt, Als je dat gaat zitten opvullen ben je veel meer werk kwijt en als het origineel moet lijken kan je beter een nieuwe kast kopen want dan ben je waarschijnelijk goedkoper uit dan waarneer je het zelf gaat doen. DX7 met houten zijpanelen, lijkt mij wel mooi eigenlijk 8)

Heb je wss ook een voorbeeld van iemand die dit al heeft gedaan? ben eigenlijk wel benieuwd naar wat plaatjes :P
 
zo die is echt van de vrachtwagen afgevallen. suk6 met je reparatie
 
Back
Top