Minotaur Electronics - Ovum

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Tjah, het is er weer eentje. Netjes in 320kbps... zodat jullie het goed kenne afkraken!

En het is analoog... dus nix DAW, nix sporen opnemen, nix van dat alles.
Geen snufjes, geen foefjes, gewoon op je spatiebalk drukken en gaan met die banaan!
Alleen de Moog Satellite is los opgenomen. Had niet genoeg handen om met de MoogerFooger delay te spelen en toetsen tegelijk...

Hardware...

TR-808 -> BD, LT, CP, CY, OH, CH
Casio RZ-1 -> Toms
Korg KPR-77 -> SD
Ensoniq ASR-X -> Ride Bell

Yamaha DX200 -> NAT eerst door de MF-105M en dan door de MF-104Z
JX-3P -> Constante BASSSSSSSS
SH-101 -> Meer BASSSSSSS
Ensoniq KT76 -> String lead
Moog Satellite -> Het iele geluidje wat je gehemelte kriebelt

FX...

Sony HR-MP5 -> Voor de heeeeeeeeele lange galm
Zoom 9010 -> Stereo Delay
Roland SRV-330 -> Korte reverb voor de drums

Sequencing...

Macbook met RENOISE!!!! voor 'n stabiel clock signaal en midi naar de ASR-X, de DX200 en de KT76.

http://www.robbie.noxgenus.com/Ovum%20EDIT.mp3

Pas op voor je buren... zit beetje veel sub in..

Laat maar eens horen wat gullie ervan vind. Kritiek is meer dan welkom. Niet dat er iets mee gebeurt, het is immers al opgenomen..
 
Leuke track....luistert relaxed weg. En buren heb ik gelukkig niet:)
 
..'n eigen rauw ritme? Heheh... MoogerFooger rulez.
 
Ja, dat bedoel ik. Die effecten beginnen ongeveer 4:20 [ielgeluid door MF-delay, dacht ik]. Daarna andere fx's ook door de delay. Wel heeeel mooi en ontspannend.
Maar dan is t moeilijk om in t ritme te blijven. Daarom kun je echo-effecten liever zachter zetten.
Ook drums en bas zijn heel mooi en diep.
 
...is da alles?
 
erg lekker. Vind hem wel wat lichtjes vergeleken wat ik gewend ben van noxgenus. Toms vond ik in eerste instantie beetje cheezy, maar dat was voordat de euforische pad (errug lekker trouwens) en moog in kwamen. delays erg lekker, sattelite riedel is op het randje van mijn smaak.

heb je geen reet aan, maar je vroeg erom.
 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
 
Knap.Vroeg me toch nog even af van welke synth de strings komen die rond 2:21 beginnen, die waar je de akkoorden mee speelt. Dat stuk samen met de drums en baslijnen zijn heel geslaagd. En ik maar denken dat ik een TR-808 wel kan vervangen door een surrogaat, nothing beats the real thing :-)
 
Back
Top