midi probleem virus+jp8080?

D-Joriz-

99% disabled
Lid sinds
9 november 2008
Berichten
1.769
Locatie
zeeland
ik zit met een probleem

ik wil met de virus en jp8080 een dikke lead recorden maar dit wil niet bepaald lukken, ik heb de goede audio inputs en outputs geselecteerd(ik krijg dus geluid) en via midi Out(flstudio)heb de ik de juiste port gekozen waar de roland en virus op staan..deze spelen nu ook tegelijkertijd af ,maar nu komt het .. ik heb de goeide sound uitgekozen op zowel de virus als de jp ,beetje bijstellen naar smaak en recorden.. dan bij het begin van de record gaat automatish een andere sound afspelen op de virus en jp en ben ik al mn instellingen kwijt .. wie weet wat ik fout doe?
 
klopt.. waarschijnlijk staat of bij de virus.. of bij de 8080 een program change signaal aan.. wat ervoor zorgt dat de ander het program verandert...

Als je dat uitzet (bij ontvanger of verzender program change uitzetten) zou het opgelost moeten zijn..
 
Heb je na het tweaken de patch wel eerst opgeslagen alvorens te recorden?
Wat is je opstelling? Deel je midi of ga je naar een midi-interface?
Ik heb nl hetzelfde probleem gehad.
Bij mij hebben beide synths een eigen midi-ingang op de um880.
Niets doorgelust dus; toch had ik hetzelfde.
Blijkt Ableton de patch te kiezen....
Als de tweaks dus niet in de patch meegenomen zijn krijg je hetzelfde probleem.
 
als eerst bedankt allen,

program change ga ik eens uitzoeken vanavond ..(nog ff werken)

@ vinny ik heb de patch indd wel opgeslagen,hij pakt dan bij de start van de record ook een andere patch meestal Nr1 van bank 1 bijvoorbeeld en bij de virus het zelfde verhaal..ik deel midi, de jp8080 staat op de midi true van de virus (dit is toch goed?)
ik krijg wel het resultaat wat ik wil :dat ze bijde afspelen tegelijkertijd..

ik zit ook aan een midi interface te denken.. want ik ga nog meer zooi aansluiten binnenkort en die wil ik ook tegelijkertijd aan mn pc kunnen hangen ,nu is de max 3 apparaten
 
ok ben net thuis gelijk ff getsjekt,jullie hebben gelijk mannen.
program change stond aan..nu kan ik lekker onbezord recorden

thanks heren! toppie

lukt nu in 1 keer

ff een bedankt liedje gezongen8~
 

Attachments

  • dank u.mp3
    2 MB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
Ja hoor klinkt lekker.
Maarreh... Waarin stond die program change nou aan?
De Virus of de JP?
Weet iemand het nut van deze program change?

Het nut van program change op dit soort apparaten is, dat als je bijvoorbeeld een apparaat (synth) gebruikt als MIDI keyboard/controller..

Je er een module die bijvoorbeeld in je rack zit op een minder makkelijk bereikbare plek, mee kan bedienen, zonder daar daadwerkelijk aan de knoppen te hoeven zitten.. Je kan dan alles vanaf dat ene apparaat doen..

Volgensmij (voor mij in ieder geval) is dat het nu van program change signalen via MIDI..:P
 
dat had ik er wel even bij kunnen zeggen indd vinny... program change stond aan op de virus,schijnt als je hem in seqence mode zet stopt ie ook met changes uitzenden ,dat heb ik gedaan iig,en dat werkt.. ik kan nu recorden zonder halfverwege de record pas het gewenste resultaat te hebben.. want plakken en knippen doe ik sinds de basisschool al niet graag meer
 
Het nut van program change op dit soort apparaten is, dat als je bijvoorbeeld een apparaat (synth) gebruikt als MIDI keyboard/controller..

Je er een module die bijvoorbeeld in je rack zit op een minder makkelijk bereikbare plek, mee kan bedienen, zonder daar daadwerkelijk aan de knoppen te hoeven zitten.. Je kan dan alles vanaf dat ene apparaat doen..

Volgensmij (voor mij in ieder geval) is dat het nu van program change signalen via MIDI..:P


werk jij met program change? zoja.. is dat makkelijk toe te wijzen die functies ?
 
Het handige van program changes (vind ik) is dat je ze kunt recorden in je sequencer.

Ik programmeer ze meestal één bar voor het begin van een track, zodat ik zeker weet dat de juiste patches worden gespeeld.
Ook kun je ze in je song zetten om zo over te schakelen op een andere patch tijdens het afspelen.

Dit werkt in principe ook met (de meeste) effect processors.

Je hebt al gemerkt dat het lastig wordt wanneer je apparatuur gaat daisy-chainen (doorlussen), want dan ontvangt elk apparaat in de keten de program change en moet je dus lokaal de ontvangst ervan uitzetten. Dan is een midi interface met meerdere poorten erg handig.
 
Je hebt al gemerkt dat het lastig wordt wanneer je apparatuur gaat daisy-chainen (doorlussen), want dan ontvangt elk apparaat in de keten de program change en moet je dus lokaal de ontvangst ervan uitzetten. Dan is een midi interface met meerdere poorten erg handig.

Bij Program Change wordt er ook een MIDI kanaal verstuurd. Dus Alleen instrumenten die op dat MIDI kanaal ingesteld staan ontvangen de Program Change in een keten. Om dus te voorkomen dat alle instrumenten in de keten reageren op dezelfde Program Change zul je ze allemaal een ander MIDI kanaal (1-16) moeten toewijzen.
 
hier ga ik mee aan de slag..
ik had geen flauw idee waar dat voor was ,ik heb het vrijwel nooit nodig gehad,toen ik los met mn virus werkte ging,t altijd goed maar nu had ik de jp erbij gezet via midi thrue en toen begon het veranderen van de patches, lijkt me wel intresant als je in je records kan switchen van 1 patch naar de ander:{
 
Back
Top