Korg M50 88 v.s. Korg Triton Extreme 88

srietveld

Nieuwkomer
Lid sinds
21 Maart 2010
Berichten
7
Beste mensen,

Ik ben mij al enige tijd aan het orienteren op het aankopen van een workstation. Ik heb nu de mogelijkheid om bovenstaande workstations aan te kopen. (de korg triton extreme tweedehands en de M50 nieuw)
Qua specificaties lijkt mij de Triton ondanks dat hij een paar jaartjes ouder is toch beter dan de M50, of vergis ik me hier in?
Graag verneem ik jullie mening hierover. Let wel ik ben een absolute leek in synth land.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan RIetveld
 
Ik zou voor de Triton Extreme gaan,heb je een hele hoop programs en combi's,
een heel deel van de expansion boards (EXB-PCM's)van Korg zitten er standaard in,namelijk in de Rom-chip gebrandt.
88 keys is ook zeer fijn,kan ikzelf niet meer zonder :-)
 
Hai Ronny,

Dank je voor je reactie. Hoe zijn de geluiden op de Triton Extreme? Zijn die te vergelijken met de M50?
Verder vwb de 88 toetsen dat zijn ze beide, en ik geloof dat de M50 ook nog een nieuwe (RH3) klavier heeft.
Nog mensen die voor de M50 zouden gaan?

Groeten,

Sebastiaan
 
Hi Sebastiaan,

bekijk ook even wat je er mee wil gaan doen:

M50 ----> geen sampling-optie, geen aftertouch, maar wel weer een nieuwere sound-engine

Triton Extreme--------> wel sampling mogelijk, wel aftertouch, en met degelijk editen zijn er ook mooie sounds van te maken (niet dat de presets lelijk zijn, maar hoeft dus niet onder te doen voor een nieuwer model)


Ik weet niet of je 'm live gebruikt of thuis, maar dan is de M50 een heel stuk lichter om overal mee naar toe te nemen. (En houd ook rekening met de lengte van 88 toetsen m.b.t. je auto)


Goed, dat waren even mijn eerste gedachten. Er zijn meer punten, maar daar kom ik (of anderen) mogelijk later nog op terug.

Groeten van CJ
 
- Kan iemand vertellen hoe het geluid van de M50 is ten opzichte van de LE en de Extreme?
- Kan ik LE combi's en prog's downloaden in de M50?