Korg M50 88 v.s. Korg Triton Extreme 88

srietveld

Nieuwkomer
Lid sinds
21 Maart 2010
Berichten
7
Beste mensen,

Ik ben mij al enige tijd aan het orienteren op het aankopen van een workstation. Ik heb nu de mogelijkheid om bovenstaande workstations aan te kopen. (de korg triton extreme tweedehands en de M50 nieuw)
Qua specificaties lijkt mij de Triton ondanks dat hij een paar jaartjes ouder is toch beter dan de M50, of vergis ik me hier in?
Graag verneem ik jullie mening hierover. Let wel ik ben een absolute leek in synth land.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan RIetveld
 
Ik zou voor de Triton Extreme gaan,heb je een hele hoop programs en combi's,
een heel deel van de expansion boards (EXB-PCM's)van Korg zitten er standaard in,namelijk in de Rom-chip gebrandt.
88 keys is ook zeer fijn,kan ikzelf niet meer zonder :-)
 
Hai Ronny,

Dank je voor je reactie. Hoe zijn de geluiden op de Triton Extreme? Zijn die te vergelijken met de M50?
Verder vwb de 88 toetsen dat zijn ze beide, en ik geloof dat de M50 ook nog een nieuwe (RH3) klavier heeft.
Nog mensen die voor de M50 zouden gaan?

Groeten,

Sebastiaan
 
Hi Sebastiaan,

bekijk ook even wat je er mee wil gaan doen:

M50 ----> geen sampling-optie, geen aftertouch, maar wel weer een nieuwere sound-engine

Triton Extreme--------> wel sampling mogelijk, wel aftertouch, en met degelijk editen zijn er ook mooie sounds van te maken (niet dat de presets lelijk zijn, maar hoeft dus niet onder te doen voor een nieuwer model)


Ik weet niet of je 'm live gebruikt of thuis, maar dan is de M50 een heel stuk lichter om overal mee naar toe te nemen. (En houd ook rekening met de lengte van 88 toetsen m.b.t. je auto)


Goed, dat waren even mijn eerste gedachten. Er zijn meer punten, maar daar kom ik (of anderen) mogelijk later nog op terug.

Groeten van CJ
 
- Kan iemand vertellen hoe het geluid van de M50 is ten opzichte van de LE en de Extreme?
- Kan ik LE combi's en prog's downloaden in de M50?
 
@Sh1000:

Ik heb een Korg Karma en een Triton Classic gehad en heb sinds kort een M50. Het geluid van de M50 is frisser, krachtiger en meer aanwezig door de nieuwe soundengine. Standaard zitten er behoorlijk wat bruikbare geluiden in de M50.

Ter vergelijking: De Triton classic heeft 32 MB aan sounds, de extreme 160 MB en de M50 heeft 256 MB.
De LE heeft ook 32 MB maar heeft minder effectprocessors waardoor het geluid niet zo vet klinkt als een Triton Classic/extreme.
 
ik meen me te herinneren dat je alle sounds naar believen kon aanpassen en effecten eroverheen gooien en dat je 512 zelfgemaakte sounds kan bewaren op de M50
 
Tuurlijk kan dat en er zit ook een sequencer op om je meesterwerken op te nemen (incl die pattern based recording dinges, ben de naam ff kwijt)

Enige verschil met de M3 is dat ie max 80 ipv 120 voices heeft....


....en niet kan samplen....


....en geen karma heeft....


...maar die kun je via software op de PC/Mac weer toevoegen. Kost wel exta natuu'lk
 
Wat je voor ongeveer hetzelfde bedrag ook nog zou kunnen overwegen: een Roland Juno Di plus een Korg Microstation. Heb je meteen de beste sounds van zowel Korg als Roland in huis.
 
Niet te vergeten dat de M50 minder effecten kan toewijzen. Slechts 1 insert en 2 master effecten. De M3 en de Triton Ex kunnen 5 inserts en 2 master effecten aan. Diezelfde beperking zit ook in die micro apparaten. En dat is toch wel een beetje jammer...

En als het gaat om bouw, degelijkheid... De M50-88 zit goed in elkaar, maar de 61 en 73 zijn niet om 'over naar huis te schrijven'. Triton EX88 doet het ook erg goed.
 
Back
Top