Introductie van een leergierige newb

unknowner

Stamgast
Lid sinds
5 Maart 2010
Berichten
100
Locatie
Rotterdam
Hallo mede geluidsliefhebbers,


Ik ben 20 jaar en kom uit Rotterdam, op me 17e ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met het maken van muziek in FL. Zonder enig weten hoe het allemaal werkte (op een sample laden en piano roll openen na) ben ik maar begonnen met muziek te maken. Ik heb vrijwel alles wat ik qua produceren weet zelf geleerd, ik kwam nooit in aanraking met andere mensen die zelf muziek maakte of dergelijke.

En er is ook iets waar ik zelf minder trots op ben maar wel met jullie wil delen haha.

Ik ben anderhalf jaar geleden op straat komen te staan wegens “omstandigheden” en ben toen dakloos geweest voor enkele maanden totdat ik bij een crisiscentrum terecht kwam. Toen ben ik weer begonnen met muziek te gaan maken omdat mijn vader me een laptop had gegeven om daar te gebruiken. In die tijd ben ik zowat 24/7 bezig geweest met het maken van muziek. En op die laptop kon ik eindelijk ook gebruik maken van meer dan 1 synth tegelijk zonder dat me CPU de 80 inschiet.

Alleen na 4 maanden fanatiek muziek maken moest ik ook weer stoppen met dat omdat er een één of andere klootzak moest zijn die het zo nodig vond om mijn laptop te stelen. Dus je ken je wel voorstellen. Je hebt al niks en dan word het enige wat je nog positief hoop geeft ook ontnomen, alles wat ik toen had gemaakt alles wat ik had qua samples en andere VST’s (Predator, Korg MS-20, fabfilter enz) allemaal gewoon wop weg.

Gelukkig had ik nog wat oudere versies van wat ik had gemaakt op een datastick, maar ja nadat je als “producer” zijnde zo in je hart word gestoken kan dat ook weinig troost schenken.

Dus om een lang verhaal kort te maken. Het gaat gelukkig allemaal al wat beter met me zodat ik me weer op muziek kan richten. Zodanig ben ik ook op dit forum gekomen, ik ben op dit moment bezig mezelf te onderwijzen in muziek en omdat elke vraag die ik intyp op google uitkom op synthforum.nl nam ik aan dat dit de plek is om al mijn vragen te stellen en feedback kan krijgen op het gebied van aankopen doen, muziek etc.

Zoals jullie zelf al vast doorhebben, ik heb totaal geen gear of iets anders waar geluid uit komt alleen een pc die 8 jaar oud is met FL en een lekkere cpu van 80.

Het enige wat ik heb staan zijn Genelec 1030A monitoren maar daar heb ik nu nog niet echt veel aan.

Dit was dan een beetje me introductie, het is eigenlijk niet alles maar ik heb nu al een A4tje vol geschreven dus ik kap er maar beter mee haha :P
 
Zo.. das ff een binnenkomer zeg... Respect voor de manier waarop je dat vertelt..

Welkom in ieder geval.. Synthforum hoeft niet veel geld te kosten gelukkig.. maar bij de meesten wel.. Want je wordt helemaal gek gemaakt met gear die je "moet" hebben volgens iedereen..

Maar anyway.. welkom!
 
Zo.. das ff een binnenkomer zeg... Respect voor de manier waarop je dat vertelt..

Welkom in ieder geval.. Synthforum hoeft niet veel geld te kosten gelukkig.. maar bij de meesten wel.. Want je wordt helemaal gek gemaakt met gear die je "moet" hebben volgens iedereen..

Maar anyway.. welkom!

thank you :)

Alleen wist ik niet echt hoe ik ontvangen zou worden omdat ik eigenlijk qua niveau helemaal niet in de buurt kom van jullie, dus vond het wel een reden om te vertellen waarom ik zo weinig weet haha.

En ook, ik heb zelf al en idee van wat ik wil gaan halen qua hardware (Virus TI, Roland SH201 AMS, FireworX) en ik denk ook dat mijn vragen meer zullen gaan over hoe dingen in werking gaan. ik heb trouwens ook driekwart van jullie wiki pagina uitgeprint en in een map gestopt zodat ik er uit kan leren, voornamelijk de theorieën pagina enz.
 
Je weet niets van mijn niveau..

Ik ben enorm slecht.. een giga noob.. ;)

mja ik spreek ook over algemeen, niemand specifiek :P

ik heb trouwens al wat van je gehoord in een topic en dat klinkt qua geluids niveau echt hoger dan mij.
 
Flinke openingspost, goed om te lezen dat het nu weer de goede kant opgaat :)

Verder, we zijn allemaal ooit eens begonnen met muziek maken en je kan niet gelijk alles weten ;) Zolang je geen vragen stelt die op pagina 1 van de handleiding staan, zal iedereen je hier graag willen helpen. (Misschien zelfs ook wel als het antwoord wel op pagina 1 van de handleiding staat :D)

Welkom!! :)
 
Herkenbare situatie, meer zeg ik er niet over ;) Welkom op ons forum ook al hebben we stiekem al kennis gemaakt. :D
 
Back
Top