Nieuw hier!

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Hein. Ik ben 31 jaar. Van kinds af aan heb ik een voorliefde voor elektronische muziek. In het begin was het de eurodance/house van de jaren '90. Later werd het meer semi-commerciele dance en trance. Sinds ongeveer 2000 zit ik vooral in de progressive house. Het is allemaal begonnen toen ik Lucien Foort ontdekte. Hij draaide in die tijd van die hele rauwe, donkere en techy progressive. Echt supertof. Zijn plaat Vivid Skies was mijn eerste vinyl. Mijn grootste favoriet echter is Harry Lemon (ook wel bekend als Lemon8 ). De meesterwerken die die man op zijn naam heeft staan zijn echt niet te tellen!

Ik ben begonnen met mixen ook ongeveer 14 jaar geleden. Ik had toen een mengpaneel van JBsystems (de classic 6;)) en later een setje Pioneer CDJ-100s. Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe set van Pioneer gekocht waarmee ik druk in de weer ben. Echt leuk speelgoed.

Nu ben ik op dit moment de stap aan het zetten om zelf ook muziek te gaan maken. Nog nooit gedaan (vroeger wel keyboard gespeeld, maarja....).

Ik kom naar dit forum om te leren over muziekproductie. Ik ben van plan om te gaan werken met Cubase i.c.m. samples en VST synths. Hardware heb ik alleen een Novation A-Station en een set KRK RP5 (en een oude Technics keyboard, gelukkig met Midi!).

Tot zover mijn introductie.

Alvast bedankt!
 
Welkom :)
 
wel kijk eens aan.. Lemon8 :)

Was een jaar of 14 geleden, toen werd er een collectiefje opgestart -omgeving Rdam- genaamd "Gesture Music" en Jeffrey (broertje van Harry) zat daar ook bij samen met mij en nog 2 anderen. Wat leuk om die naam weer voorbij te zien komen hier, roept herinneringen op :) En idd die muziek zat altijd goed in elkaar van lemon8, zeker.

Welkom!
 
Cool om te horen. :okdan: Wat voor muziek maakt die broer van Harry dan? Verder nog nooit van gehoord...
 
Welkom.. En leuk van dat Euro house.. Vind ik nog steeds erg gaaf om te luisteren!
 
Back
Top