Geluidskaart kapot?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hmm, het kraken is nu volledig weg, maar als ik bij cool edit een nieuw spoor start hoor ik steeds POK!, En dat zie je dan ook terug in de opname....

En ik neem rechtstreeks op in de geluidskaart en heb echt letterlijk 0ms latency omdat ik niet omslachtig werk..

Ik sluit mijn synth aan via jack naar mini-jack en neem op, En heb geen latency what so ever!
 
ja je hebt nul latency
je werkt niet omslachtig
behalve dan dat je synths afkoppelt en andere aanprikt als je een andere sound wil hebben :D
had je HEEEEEEEEEEEEEEEEL toevallig asio4all al s gechekt
het is goed zoeken, maar als je deze draad heel aandachtig leest zou je die tip kunnen vinden
 
nul latency op een computer bestaat niet.
 
ik heb een idee om je van je 0 latency probleem af te helpen,.. 8o)
Stel je vraag op Partyflock,.. Daar hakken ze dagelijks met dit bijltje en die hebben er vast meer verstand van als die nono's van t synthforum. :D

Of wat je ook kunt doen,.. zomaar een idee,..probeer t es met asio4all,.. of een echte geluidskaart! :mega:

Zout of zoet?
 
0 LATENCY !!!
Alleen eerder gezien bij de duurdere Parkito systemen.





ASIO4ALL!
 
Je werkt waarschijnlijk te omslachtig quif.

hahaha, ja ik werk net zoals 99.9 procent hier van de synthforummers. Dus voor tyros een kleine uitleg hoe wij allemaal werken:

Synthforummers:
- Hebben een audiointerface met een asio driver.
- hebben hun hardware synths op de 1 of andere manier aangesloten op die audiointerface (kan ook interne kaart zijn met asio4all natuurlijk).
- drukken op het opname knopje van hun programma naar keuze
- krijgen goed klinkende opnames van hun synth

Tyros1990:
- heeft een onboard ac97 audiokaartje zonder asio
- heeft zijn hardware synth via een zooi stekkertjes aangesloten op de microfooningang (is een gokje, maar ik denk dat dit echt zo is).
- drukt op het record knopje in cooledit
- krijgt een dramatisch klinkende opname.


tyros1990, wat ik me nou afvraag he? Als iedereen hier de tip asio4all geeft, waarom zou je dat dan niet proberen? Ik begrijp best dat computers moeilijk voor je zijn en dat je niet begrijpt hoe het werkt, maar wat is er nou moeilijk aan asio4all downloaden, op de setup.exe klikken, en dan in cooledit pro de asio driver selecteren?

Je focused je heel erg op 0 latency, maar dat is complete bullshit, dat bestaat namelijk niet. Daar komt bij dat 99,9 procent van de mensen niet in staat is om een latency te horen van kleiner dan 10 ms.

Kijk als je niks van anderen hier wilt aannemen is dat ook prima, maar stel dan de vraag gewoon niet :D
 
Synthforummers:
- Hebben een audiointerface met een asio driver.

ook niet allemaal....ik bijvoorbeeld heb een Mac en gebruik Core Audio samen met mijn MOTU geluidskaart.....ASIO drivers heb ik niet. Ook op mijn Linux bak heb ik geen ASIO drivers.....dusssssssssssssss
 
- heeft zijn hardware synth via een zooi stekkertjes aangesloten op de microfooningang (is een gokje, maar ik denk dat dit echt zo is).

Dat soort ingangen zijn op nieuwe systemen ook vaak dynamisch toe te wijzen, dus zelfs als het er van buiten uitziet als een line in omdat het een line in kleurtje heeft (blauw), kan het nog steeds geconfigureerd zijn als mic in.
 
ook niet allemaal....ik bijvoorbeeld heb een Mac en gebruik Core Audio samen met mijn MOTU geluidskaart.....ASIO drivers heb ik niet. Ook op mijn Linux bak heb ik geen ASIO drivers.....dusssssssssssssss

hehehe,
ook weer waar.
 
ik denk dat cool edit pro geen asio ondersteunt, dat is bijna net zo oud als tyros1990.

http://www.wavosaur.com/

probeer dat eens (met asio4all :) ) wat nieuwer en ook gratis..

*edit* alhoewel wavosaur volgens mij niet multitrack is, maar er zijn wel een aantal (bijna) gratis multitrack DAW programma's
 
Jongens rustig rustig...denk 432 432...432 en al je problemen zijn opgelost, ook je latency springt gelijk naar 0! Wel er van uitgaande dat je de blauwe midi gebruikt en niet de groene want die schijnen echt slechter te zijn!

432!
 
Cool edit is trouwens echt zo 1980.

Zet dan adobe audition erop ofzo :-)
 
cool edit pro = Adobe Auditon geworden ......
 
Neee,.. cool edit,.. dat heet niet voor niks COOL,. da's omdat t zo cool is,..
En degene die t gebruikt krijgt dan vanzelf een bepaalde coolness waardoor de latency uit ontzag voor de cooligheidsfactor van de ultracoole gebruiker naar het absolute nulpunt springt.
Nare bijwerking is wel dat je hersens bevriezen en daardoor hoor je iedere keer een POK
als je een nieuwe track opent! Als dit nou toevallig samenvalt met het moment waarop iemand asio4all voorstelt,.. dan komt dat niet goed binnen.

Nee,.. sorry,.. ik heb me weer laten verleiden,..
Wat ik eigenlijk moet doen is t uitleggen,.. (misschien dat iemand die deze draad leest er dan ooit iets aan heeft)

Als je je latency vergroot zul je minder kraak, plop en pop ervaren.
Hoe meer latency,.. hoe minder gekraak!!
Om nou je latency tot een aanvaardbaar niveau terug te brengen zonder dat de poep terugkomt kun je asio drivers installeren,. zoals bv uhhh,.. wat zal ik es zeggen,..asio4all??.
Met wat mazzel kom je dan rond de 14 ms met onboard!

En nou ophouden met je eigenwijze gedoe anders zwaait er wat! :doei:

En nog wat,.. koop een geluidskaart,.. (en dan geen soundblaster!!!) installeer Reaper,.. dat kun je gratis gebruiken tot je ooit es wat centen hebt en t kunt en wilt betalen.
Down een zooitje gratis plugs,.
(en dan heb ik t niet over earplugs die je bij goed advies in schijnt te doen)
Dan leer je gelijk wat bij en gaan je skills ook vooruit.
Dan op een mooie dag,.. als je snapt waar we t over hebben kun je in de grote excuses draad ff sorry zeggen voor al je,... uhhh,.. hoe zal ik t es aardig zeggen,....gedoe!
 
Over het probleem.
het ligt blijkbaar aan het kabeltje wat ik gebruik.
En ik stop de kabels in de LIne-In(dat weet ik nog wel:D)
Ik vind het raar dat je met Audio latency hebt..
Ik heb ooit eens met een Edirol UA1X gewerkt en daarmee had ik latency van zo`n 11-12 ms, toen stapte ik weer terug naar onboard en had ik niks(althans niet merkbaar)
als julie me niet geloven, Stuur een PM, Dan krijgen julie mijn adres, Kom dan langs, En ik laat het wel zien/horen....

En nu hou ik er over op, Want ik zie al weer waar deze discussie naar toe gaat.
 
Ik vind het raar dat je met Audio latency hebt..
Ik heb ooit eens met een Edirol UA1X gewerkt en daarmee had ik latency van zo`n 11-12 ms, toen stapte ik weer terug naar onboard en had ik niks(althans niet merkbaar)
als julie me niet geloven, Stuur een PM, Dan krijgen julie mijn adres, Kom dan langs, En ik laat het wel zien/horen....

En nu hou ik er over op, Want ik zie al weer waar deze discussie naar toe gaat.

Volgens mij hebben genoeg forumleden het er voor over om geld neer te tellen om een bus te huren om jouw 0,0 latency te bewonderen. Zal een soort van Lourdes worden denk ik, zo uniek zou je zijn!
 
We geloven dat je er van overtuigt bent Bradly....

Je interne geluidskaart probeert 0 latency te halen, dat kan niet dus hij gaat stukken data overslaan en dus kraken

Met asio4all driver kan je wat buffers toevoegen, zeg maar een beetje latency krieren zodat je van dat gekraak vannaf bent

Doe je best om dit eens te begrijpen!!!, we zeggen het niet om je te pesten ...maar ...en hier komt het ASIO4ALL driver gebruiken
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top