Van hardware synths overstappen naar : 19 inch racks

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste synthforum leden,

Ik wil mijn setup even een schop geven omdat ik met regelmaat optreed en moe wordt van mijn Korg Triton met 88 gewogen toetsen. Samen met Flightcase is dit 50 kg. Dan komt mn dubbele keyboard stand er nog bij, mn 19 inch rack en ga binnenkort ook gitaar spelen in een andere band dus wil het meer practisch aan gaan pakken.

Ik wil eigenlijk overstappen naar synths in 19inch racks omdat ik dan gewoon mijn audiokabels netjes kan wegwerken in mn 19 inch rack, alleen een midi kabel hoeft aan te sluiten. Tevens kan ik dan beschikken over verschillende midi keyboards (dus mijn setup zou kunnen aanpassen als we met de band op een kleinere stage staan).

Ik heb op dit moment een geweldige Korg Triton en ben er super tevreden mee (kwa sounds). Nu wil ik deze gaan verkopen en een 19 inch versie gaan kopen maar het mooiste zou zijn als ik dan ook meteen weer een upgrade van deze synth kan nemen maar de Extreme is er volgens mij niet in een 19 inch versie...

De Radias is wel in een 19 inch versie alleen is dit volgens mij geen synth voor mooie piano sounds en organ sounds....

Ik ga trouwens bij mijn setup ook een Yamaha Motif ES plaatsen.

Wie kan mij een alternatief bieden voor mijn Triton?
Ik hoop dat ik mijn Triton (met flightcase) rond de 1000 euro kan verkopen. Het liefst rond dat budget.
 
Het enige wat er als alternatief is voor Triton-sounds is de Triton Rack. Je mist dan wel de touchscreen, maar de rack heeft de meeste sounds erin van allemaal de oude Tritons. De 88-toetsenbak die je kiest gaat sowieso nog steeds het meeste wegen van alles wat je meeleurt, en de machines binnen je budget zijn vrijwel allemaal stage-piano's, dus ik zou nog eens nadenken over deze ruil.

De Radias is gebaseerd op andere principes, dus mooie piano's gaan inderdaad niet lukken.
 
Ik zou eerder voor een Triton 76 keys gaan , dan heb je de zelfde geluiden
en het gewicht is minder. :)
 
Thnx Yoozer en Digimod voor jullie reacties.

Ik heb op dit moment gereageerd op een Triton Rack op marktplaats voor de prijs van 350 euris. Lijkt me een goede prijs.

En inderdaad de Radias is niet wat ik zoek...

Ik ga denk ik voor de setup van een 19 inch Rack Triton met Midikeyboard. Daarnaast ga ik dan de Yamah Motif ES kopen, lijkt me een mooie setup zo toch? ;)
 
Ja ik koop de motif ook als rack.

Ik wil graag met midi keyboards werken omdat ik ook weleens in kleinere zaaltjes sta en dan echt ongelooflijk zit te hannesen met de ruimte....

Ik hoop dat ik aan t einde van de rit (ga nogal wat hardware verkopen) nog genoeg over heb voor de Yamaha Motif XS. Dat zou te gek zijn!
 
Ik heb op dit moment gereageerd op een Triton Rack op marktplaats voor de prijs van 350 euris. Lijkt me een goede prijs.
Een Triton Rack of een TR-Rack? Want dat laatste is een Trinity, geen Triton :). Klinkt overigens wel mooi maar 300 is voor een TR wel aan de scherpe kant.
 
Het is een echte Triton Rack.

Maar nu vroeg ik me nog iets af, ik twijfel nog aan het rack. Ik heb namelijk rond het bedrag van 350 / 400 ook een synth van Korg gezien : de Korg Micro X. Heeft iemand ervaring met deze geluiden? Anders zou ik deze ook als synth kunnen gebruiken (doorlinken naar mn midi keyboard, weleens waar niet de meest ideale oplossing maar als de geluiden veel beter zijn dan de Korg Triton ben ik bereid deze compromis te sluiten).
 
de Micro-X is wel klein, maar heeft wel een Triton Engine(dacht ik)
 
Eerder een TR/Triton Le engine; minder effecten. Die extra lading DSP maakt echt wel wat uit bij layering en multitimbraal gebruik ;)

Ik heb de Micro-X gehad. Ik zou 'm niet mee durven te nemen naar optredens; het is een fragiel machientje. Het feit dat de Triton rack wat ouder is maakt mijns inziens niet zoveel uit; je kunt er op tellen dat 'ie minus het arpeggiator-geweld net zo goed of beter klinkt.
 
Back
Top