De ineens-doofstom-geworden marktplaats mentaliteit

En dan nog oprecht verontwaardigd als het feest niet doorgaat. Ik heb zelfs een keer een koper gehad die eerst wilde kijken en vervolgens zijn bod 200 euro omlaag gooide ( ding zat nieuw in de verpakking) en agressief werd. Hij zou hem krijgen voor 200 euro minder.

Laatste keer dat ik iemand zn neus verbouwd heb, oprotten. Niet in mijn huis bij mijn vriendin flikken die onzin.

Overigens lang geleden en tegenwoordig leuke mensen over de vloer, maar ja die heb je ertussen. Daartegenover ook eens een avond met iemand over muziek geouwehoerd. Hij loopt weg en vergeet zo zijn synth mee te nemen. Toen heb ik em ff gebracht.

dus jij slaat iemand op zn bakkes :D:stupid
asje ...een watje wil
heb wels iemand wat gemats ..aleen al om t feit datiemmand direct reageerdt en snel komt ophalen ..heeft toch wel de voor keur
fucking opsturen ...vooral die belgen ..
[sorry ...dinegs je pearl sc40 komteraan !!]:doei:
 
dus jij slaat iemand op zn bakkes :D:stupid

Als iemand dreigt mij en mijn vriendin iets aan te doe als meneer nu niet zijn spullen meekrijgt, dan moet hij het echt elders proberen. :W

Ik laat me niet bedreigen en in dit geval behoorde uit de deur werken allang niet meer tot de opties.
 
Als iemand dreigt mij en mijn vriendin iets aan te doe als meneer nu niet zijn spullen meekrijgt, dan moet hij het echt elders proberen. :W

Ik laat me niet bedreigen en in dit geval behoorde uit de deur werken allang niet meer tot de opties.

KLARUH TAAL ..jatog ..asniks meer help,
iig soms is post best ok [hihi]

eiglijk istook niet egt chil veel div gasten over de vloer te krijgen je weet nooit wat voor gespuis ertussen zit


[waarkwoon wordtegt vaak ingebroken - zou egt gek worden ook astzoietsmeemaak
:stupid
 
Als iemand dreigt mij en mijn vriendin iets aan te doe als meneer nu niet zijn spullen meekrijgt, dan moet hij het echt elders proberen.
es gibt grenzen , inderdaad, klojo's
 
Bah... hier nog een slachtoffer van de doofstomme mentaliteit...

Heb momenteel mijn Logitech Z-5450 5.1 set te koop staan.. diverse biedingen gehad. Had een bedrag van 125 euro in mijn hoofd.
Heb ik eindelijk een bieder voor dat geld... mail ik hem.. hoor ik niks.
Mail ik de 2e bieder van 120 euro.. hoor ik niks.
Mail ik een 3e bieder (115 euro)... geeft ie aan geen interesse te hebben..
Mail ik een 4e bieder... hoor ik niks..

zucht.

wat een platform zeg.. die marktplaats.
 
Of je biedt iets aan "werkt perfect, optisch algemeen in orde maar bovenaan wat krassen". Met foto's. Heb je een bod van 100€. En ja hoor, komt de man ter plekke en verlaagt hij naar 80 want er zitten krassen op vanboven.

En dan ben ik flauw omdat ik het been stijf houd...
 
Als er geen ruimte meer zit in de prijs van iets wat je verkoopt, is het misschien maar het beste om van te voren duidelijk te zeggen / mailen dat de prijs gewoon vast is. Dan zou er in principe ook geen discussie meer kunnen ontstaan als de koper er is. In principe dan he? :D

Bij iemand die je gaat bedreigen over de aankoop van een synth zit duidelijk een steekje los. Wat een mafketel zeg :stupid
 
Als er geen ruimte meer zit in de prijs van iets wat je verkoopt, is het misschien maar het beste om van te voren duidelijk te zeggen / mailen dat de prijs gewoon vast is. Dan zou er in principe ook geen discussie meer kunnen ontstaan als de koper er is. In principe dan he?

Het gaat om een bieding. Hij biedt een prijs, ik ga akkoord. En dan als puntje bij paaltje komt gaat hij afbieden omwille van een optische beschadiging waar hij voordien al van wist. Een truc die zo oud is als de straat en waar ik niet aan mee doe.

Ruimte voor onderhandeling is er zeker, VOOR het akkoord. Nadien moet je niet meer beginnen zeveren over de prijs zonder reden. Dan mag je wat mij betreft terug vertrekken zonder apparaat.

Het is natuurlijk iets helemaal anders als er tijdens de overdracht nog een defect ofzo aan het licht komt dat voordien niet bekend was, dan wil ik gerust een eventuele nieuwe overeenkomst bespreken. Maar dat is me nog nooit overkomen als verkoper, omdat ik alles 100% test en in detail omschrijf voor de verkoop.

Als koper is het me maar al te vaak overkomen. Werkt perfect zegt men, alles werkt, kom je ter plekke en blijkt bv heel de aftertouch niet te werken. "Ja dat zei die andere man vorige week ook". En dan kan je het niet even voordien aan mij zeggen...In het beste geval hoor je nét voor je in de auto stapt en voor de vierde keer vraagt of alles werkt dat dit en dat toch een beetje helemaal stuk is, dan heb je op z'n minst geen brandstof verreden voor niks.

Ik heb niks tegen defecten, maar zeg dat dan op voorhand.
 
mij valt het de laatste tijd ook op dat het erg moeilijk blijkt om te reageren. als het langer dan 1 dag stil is tussen berichten en/of je steeds maar afspraken moet verzetten dan houdt het gewoon op.
 
misschien een tip, maar is het geen idee om in elk mailtje duidelijk te zetten: "als ik binnen x dagen niks hoor (actuele datum erbij zetten) dan gaat hij weer in de verkoop."?

zit jij van jouw kant goed lijkt me, voor de rest bij mensen thuis zaken kopen via marktplaats alleen leuke ervaringen. Laatste keer dat ik wat via marktplaats kocht was het een mpc, beetje bij die kerel bier zitten drinken en muziek zitten luisteren, pas na half uur uberhaupt naar dat ding gaan kijken
 
Op Analogue Heaven hebben ze zo'n 'good trader/bad trader' gewoonte, is dat iets voor het forum misschien?

Overigens alleen maar goede ervaringen met de forum marktplaats.
Laatst nog: een schitterende Jen SX1000 van MikeJarod...

Dus bij deze: MikeJarod is een topverkoper!
 
Hmmja, ik ook een synth verkopen voor een hele leuke prijs aan iemand, echt matsprijsje, afgesproken dat ik er nog een paar leuke flessen wijn bij zou krijgen, wanneer deze persoon weer eens in de buurt zou zijn.

We zijn ongeveer een jaar verder en ondanks vriendelijke mailtjes van mijn kant nooit meer iets gehoord.

@$$h0le!
 
Ik heb overwegend goede ervaringen met verkopen/ruilen op synthforum.
Weleens een inconsequente mailer gehad die uiteindelijk boos werd toen een ander het betreffende apparaat kocht en één keer iemand die langs wilde komen om het te verkopen apparaat te komen bekijken, van de koop afzag als de prijs niet omlaag ging en vervolgens een tegemoetkoming in zijn reiskosten verwachtte. Hij was immers voor niets gekomen omdat ik niet in prijs wilde zakken.


groet

Tom
 
Op Analogue Heaven hebben ze zo'n 'good trader/bad trader' gewoonte, is dat iets voor het forum misschien?

Overigens alleen maar goede ervaringen met de forum marktplaats.
Laatst nog: een schitterende Jen SX1000 van MikeJarod...

Dus bij deze: MikeJarod is een topverkoper!

volgens mij ging dit draadje over marktplaats.nl,.. kan t mis hebben,. maar naar mijn idee gaan alle dealo's hier op t sf vrij gesmeerd! :okdan:
 
volgens mij ging dit draadje over marktplaats.nl,.. kan t mis hebben,. maar naar mijn idee gaan alle dealo's hier op t sf vrij gesmeerd! :okdan:

nee hoor dat voorbeeld van die .. die ik van de trein ging afhalen , maar die niet kwam, kwam van synthforum marktplaats
 
Ik koop eigenlijk al m'n gear op marktplaats/synthforum.
Ook overwegend goeie ervaringen. Bijna elke keer bij zowel aan- als verkoop lang geouwehoerd over muziek, bezigheden enzo. 1x zelfs een samenwerking uit gekregen. Ook gewoon echt supergoeie deals gehad qua aankopen. Dat maakt mij ook weer soepeler in verkoop van m'n eigen gear.

Wel een keer genaaid met 2 neppe Shure SM58's. Gaf ook geen thuis meer toen ik mailde na de ontdekking. Via marktplaats.nl.
Ook een keer een AKG koptelefoon gekocht voor € 80,-, via marktplaats.nl. Maar stereobeeld was uit balans, zaten verschillende drivers in. Bleek het om een zwaar collectorsitem te gaan (K340), kon verkopen voor € 150-200,-. Weer doorverkocht (met melding van defect, wel zo netjes) voor € 80,-. Via hifi headphones forum.
 
volgens mij ging dit draadje over marktplaats.nl,.. kan t mis hebben,. maar naar mijn idee gaan alle dealo's hier op t sf vrij gesmeerd! :okdan:

Nee hoor, ik heb hier ook wel een akkefietje gehad met iemand die zei iets te willen kopen (onder de vraagprijs ook nog) waarmee ik akkoord ging, vervolgens had ik het voor hem gereserveerd, hoorde dagen niks en uiteindelijk haakte 'ie af na een week of wat. Gelukkig was het een apparaat waarbij ik zelf na verloop van tijd twijfelde of ik er wel goed aan deed om het weg te doen en ben uiteindelijk blij dat ik het nog heb, maar toch...
 
Nog een klein frustratietje van mezelf: mensen die iets willen kopen, en dan plots beseffen dat Scotty het niet tot bij hen kan beamen, dus dat het ophalen of verzendingskosten betekent. Met de gekende doofstomme reactie, uiteraard.

Daarom vraag ik zelf altijd eerst even waar iemand woont als ik interesse in iets heb dat alleen op te halen valt. Dan hoef ik niet nodeloos te laten reserveren ofzo. Te ver = pech voor mij.
 
Komt vaak voor ja, aso's die je slechts als een middel zien om de goedkoopste slag te slaan. Bel terug om te vragen hoe het zit en je krijgt een grote mond terug. Wel.. je hebt hun mail adres, :okdan:
 
Back
Top