[minimal techno / electro]

ik heb het idee dat ik naar The Orbital zit te luisteren, en dat is een goed teken!! leuk gedaan. je hebt zeker skills. doe je ook livesets hiermee? als ik het zo inschat kan jij dit soort dingen uren volhouden :)
 
Zieke sound man, soort mix tussen goa/cyber/industrial :D Klinkt erg vet in ieder geval. Heb je meerdere producties?
 
Hoi thx iedereen. Nieuwe youtube vids komen er binnenkort, maar je kan andere tracks beluisteren op http://vi.be/aurex.

Vorige week lekkere live set gedaan bij Club Kinq in de Bootleg (Rotterdam).
I love nederland :) leuke sfeer, fijne mensen, ... wie me wil kan me booken ;)

Momenteel ben ik bezig aan een album vol nieuwe songs (electribes en hardware synths in combinatie met Ableton).
 
Hey ja, mijn setup is als volgt:

- de Korg ESX gebruik ik voor alle drums en vocal samples. Ik werk niet met gesamplede loops omdat ik mijn drumpatronen liever zelf programmeer.
- de Korg EMX gebruik ik voor alle synths en de drumparts voor extra percussie. Ik gebruik output 3 en 4 om geluiden apart naar mijn MG mixertje te sturen.
- de Korg KP3 gebruik ik voor de live effecten en ik heb steeds 4 sample shots openstaan (hits zoals een noise hit, of een vocal sample). Ik gebruik ook hier geen loops.

Alle korgs staan in sync met elkaar met de EMX als master zodat de BPM steeds gelijk blijft. Ik heb geen pattern sync aanstaan (zodat de patterns van de electribes tegelijk veranderen wanneer je op de master switched) omdat ik zo de drums uit de ESX over verschillende patterns kan gebruiken.

Meestal gebruik ik 3 patterns per song, en voor een live set maak ik een apart "mix pattern", bestaande uit sequences van 2 opeenvolgende tracks zodat ik een mooie overgang krijg.

Ik heb ook steeds enkele parts vrij waarmee ik live nog patronen kan ingeven.
 
Back
Top