refx nexus 2 wat belabberd

Ik heb afgelopen jaar ongeveer 24 releases gemaakt waar Nexus in zat (op wat voor manier dan ook). En ja, ik denk dat het aan Nexus ligt dat ze geen van allen een dikke hit zijn geworden!!!!! hahahahaha

Per slot van rekening "Kun je met standaard presets geen hit maken"! :gaap:

Nexus is gewoon een heel betaalbare vst met veel up to date sounds. En wat Ralphie een paar pagina's terug al aangaf: Je moet nog steeds wel iets kunnen om er goede tracks mee te maken. Al dat kort door de bocht "ik schreeuw wel, maar ik kan niks" daar heb je niets aan.
 
ik vind die nexus best wel een beledeging voor mensen die alles zelf maken, zo word het allemaal wel heel erg simpel.
Niet simpel, wel saai...

Het lijkt in begin heel wat, maar na een tijdje komt toch altijd dat gevoel naar boven kruipen van "dit is eigenlijk niet van mij. Hier verdien ik geen credit voor". (fin ja, zei die een geweten hebben en waarvan muziek maken een passie is)

Welke softsynth ik ook gebruik, ik schakel altijd de arp uit. Maar arps kunnen wel inspireren. Ze tonen aan in welke context je een bepaalde preset kan gebruiken. Een creatieveling ziet daar door en verzint zelf wel wat.

Vergelijk het met een jonge knaap die pas een rijbewijs heeft en dus totaal geen rijervaring heeft en die je al lachend voorbij komt rijden in een Lamborghini. Jij daarentegen bent een rally piloot in een mini. Maar jullie beiden rijden wel in een drukke stad. Wie lacht er met wie ?
 
Hoe meer moeite je in iets steeks, des te meer kun je er uit halen.
Dat gaat ook op voor Nexus.

Wil je makkelijk geluiden, klik een preset aan.
Wil je echt vet geluid, lekker tweaken en aan de slag met Nexus PLUS Compressers, EQ's en weetikhetallemaal.

Huilen en kwaad worden omdat Pietje of Henkie deze berg nullen en eentjes wel gebruikt is iets waar ik niet bij kan.

Fijne dag!
 
I
Nexus is gewoon een heel betaalbare vst met veel up to date sounds.

Hier ben ik het persoonlijk weer niet helemaal mee eens. Als je up to date wilt zijn, dan zul je moeten investeren in telkens nieuwe expansion packs.. en die kosten an sich best een hoop... (misschien valt het wel mee, relatief gezien.. maar toch)

Neem bijvoorbeeld een VSTi als Sylenth1... kost een 150 euro.. en dan kan je volledig naar eigen wens sounds maken... zonder ten prooi te vallen aan de dure expansion packs. (je hebt immers niet perse presets nodig)
 
Ja, klopt maar als je niet thuis bent in het tweaken en maken van synth geluiden, en toch muziek wilt produceren, dan is het een hele goede optie.

Bovendien vind ik 70 euro voor een soundbank met 150 goede bruikbare sounds in een categorie zeker niet veel geld. Voor dat geld kan ik onmogelijk een sound zelf gaan bouwen (en dan heb je t maar over 1 sound!!)

Kortom: ben het helemaal met LOWtense eens!
 
Klopt, maar daarom is t ook een leuk ding. Die polka package van ze is bijvoorbeeld helemaal verschrikkelijk! Wel leuk om dance jongens te zien die een accordeon en een tuba proberen te sampelen, maar de oorlog win je er niet mee!! hahahaha
 
Gheh.. Naar aanleiding van dit topic toch wel benieuwd geworden waar jullie het nu eigelijk helemaal over hebben, dus ff stiekem proberen.. Wat mij direct opvalt aan deze VST is dat de filters echt bovengemiddeld lekker klinken voor een VST filter. Zijn de echte Nexus kenners het daarmee eens? Vergeleken met bvb het filter uit Kontakt vind ik dit toch wel beter klinken.
 
Naja, deze discussie is ook wel op GS te vinden.
Wat ze zeggen is dat de samples van slechte kwaliteit zijn en er altijd een glazige polijsting om de sounds zitten (kan ik me wel in vinden) en de fx klinkt voor geen meter.
Persoonlijk kom ik er liever achter hoe je zelf een sound maakt dat ook uit Nexus kan komen.
Want dan ineens zijn de mogelijkheden x 1000 x 1000?
Ik hou niet van dat soort synths, maar hoe Raphie het bv. gebruikt, dat klinkt wel oke.
 
het is geen softsynth

en ik heb genoeg dus,,,

wat me alleen ergertz zijn al die filmpjes op youtube met zo maak je trance en dat ze dan uit dat ding een complete track halen

terwijl als je het egt maakt zelf

gaat dat dus niet zo


ik ben het helemaal met je eens... maar langs de ene kant als je der effe bij nadenkt dan weet je toch onmiddelijk dat dat gewoon jochies zijn die het leuk vinden om wat met muziek te prutsen.

We zijn allemaal ergens mee begonnen, niet waar?
Nexus is ideaal om de basics te leren.
Het lijkt me sterk dat die 'tracks' die zo zijn 'gemaakt' een dikke hit gaan worden. Het zal wel eens gebeuren, maar dat lijkt me eerder een uitzondering.
 
Hoi,

Bijna al mijn vrienden (de barbaren) vinden het vreselijk als ik de hele avond geluidjes zit te tweaken; die zien het liever dat ik Nexus erbij pak, zodat we gelijk kunnen beginnen met muziek maken (mits ze hiervoor langs kwamen, natuurlijk. anders vinden ze ook dat nog vreselijk!) En als we wat hebben, vervang ik het later wel voor een eigen passend geluidje.
En als ik non-muzikale visite heb en ik speel bv. het Scarface-melodietje met de Hollywood Brass uit Nexus vinden ze me al gauw een virtuoos!
Heb sinds kort een virus ti2 en sindsdien heb ik nexus niet meer aangeraakt, maar daarvoor gebruikte ik het ook vaak om de boel wat aan te dikken, wie weet doe ik dat later ook wel weer!
En als ik het toch over de virus heb; er zijn natuurlijk nog nooit professionals geweest die daar een standaard preset of soundpack voor hebben gebruikt (zonder zelf veel te tweaken) 8o)
ik ben amateur, dus ik mag dat natuurlijk wel (maar doe dit natuurlijk niet....)
btw
Er zit in nexus zo'n trance gate leadje dat ik vaak in commerciele R&B hoor!

ciau,
Arjen
 
Ik ken Nexus niet, maar de gehele discussie is hetzelfde toen destijds Korg Karma uit kwam / Karma Labs software. Kant & klaar is niks mis mee, het genereert ideetjes voor leuke tracks.
 
Gebruik de Nexus 2 ook voor mijn tracks, en soms hoor je duidelijk dat het samples zijn omdat het startpunt steeds het zelfde is. Voor main leads vind ik het wat minder geschikt,

Gebruik de Nexus vaak ook als kladblok synth, omdat je lekker snel de sounds bij elkaar harkt kun je snel een ideetje uitwerken.

Zeker met de Nexus 2 kun je alweer meer een eigen draai er aangeven door de parts aan te passen.
En inderdaad je werkt met presets, maar ik hoor vaak ik de presets uit de virus / nord lead en dan vaak de Vengeance sound banken.

Het is vaak toch hoe creatief je er zelf mee bent door te layeren, filteren enz...

Iedereen is hier altijd heel kritisch over het gebruik van presets / samples enz... maar op de dansvloer telt toch het totaalplaatje. Heb nog nooit iemand bij de draaitafel gezien die klaagde over gebruik van presets.
 
Back
Top