refx nexus 2 wat belabberd

Dit topic gaat weer binnen no-time uit de bocht vliegen vrees ik.
Maar melo: Ik ga bijvoorbeeld toch ook niet zeggen tegen mijn vader die in een auto met ABS en ESP rijdt dat ie een mietje is omdat ie niet net als ik in een spartaanse auto rijdt waar je alles zelf moet doen? Gebruik wat bij je past!
Ik heb zelf weleens grote-stappen-snel-thuis een Nexus-arp gebruikt om een track die iets miste wat op te dikken. Dat geeft toch nix? Als jij het lame vindt laat het dan een stimulans zijn om het zelf anders te doen, om zelf uniek te zijn.

BTW: melo's muziek staat gewoon op zijn webpagina waar hij hier naar verwijst.
 
ik zeg niet dat mensen die nexus gebruiken geen muziek kunnen maken he..ben in fl althans ook met nexus begonnen,, wist gelukkig als snel dat dit niet de manier is omt te leren. de geluiden zijn idderdaad erg ggoed


maar als ik een tijd zit te kloten om iets voor elkaar te krijgen en ik open daarna nexus en je kunt zo een zelfde soort geluid openen, denk ik toch wel even shit.

daarbij vind ik sounddesignen wel een beetje bij dance muziek passen.
 
Sounddesign hoort bij dance, zonder meer..!

Wil niet zeggen dat nexus daarom maar automatisch in 't 'noob-hoekje' geplaatst dient te worden.. vind ik dan :)
 
...so ey. Ik ben blij dat ik me druk kan maken over dingen als: Waarom ontstemt m'n 101 als ik er 'n tik op geef?

Heb jij dat nou ook? Dat als je je beeldscherm 'n klap op z'n bek geeft dat je softsynth raar gaat doen...
Of als ik de stekker van de beademing van m'n opa eruit trek gaat ie dood..

Ik denk dat we met z'n alle tot de conclusie kunnen komen dat stroom 'n belediging is voor iedereen die muziek maakt!
 
... heb ik het nou uit de bocht doen vliegen of kan er nog effe iemand 'n schepje bovenop doen? :D
 
Ach, ieder zijn ding. Ik ben niet zo van de sounddesign, maar vind het heerlijk om muziek te maken. Als ik dan uit Nexus in 1 keer die saw kan pakken die ik zoek, waarom zou ik dan 2 dagen gaan lopen programmeren op iets dat je zo out of the box kan halen ?
 
ja dat is waar iedereen zn ding
mischien had ik een wat betere titel moeten verzinnen


ik had allen wel verwacht dat de nieuwe veel meer mogelijkheden zou hebben, en vind er ook vrij weinig nieuws aan maar goed. en zorgt nexus er niet voor dat andere sofstynts weinig meer waard zijn? want een zelfde soort sample is te vinden in nexus.

wat is jullie mening over sampels dan moet er wel een complete sample van 6 sec in een numemr kunnen of gaat dat te ver.
ik bedoel waneer vinden jullie dat je meer een dj als een producer bent?
 
je maakt dezelfde fout als ik een tijdje geleden. Je maakt je te druk om technische zzaken, gewoon doen wat goed klinkt en veel belangrijker waar JIJ je goed bij VOELT....
 
muziek maken blijft een creatief proces.. originele sounds zijn natuurlijk cool.. maar ook met onoriginele sounds kan je een vette track maken natuurlijk..

het blijft toch een kwestie van melodie, arrangement etc,

De een komt met shit, de ander met iets geniaals.. Het is niet anders..
 
muziek maken blijft een creatief proces.. originele sounds zijn natuurlijk cool.. maar ook met onoriginele sounds kan je een vette track maken natuurlijk..

het blijft toch een kwestie van melodie, arrangement etc,

De een komt met shit, de ander met iets geniaals.. Het is niet anders..

x2..
 
maar als ik een tijd zit te kloten om iets voor elkaar te krijgen en ik open daarna nexus en je kunt zo een zelfde soort geluid openen, denk ik toch wel even shit.

plus,jekunt de truukjes die je gebuikt bij het maken van een geluid toepassen op een nieuw geluid en creatief zijn met allerhande parameters waar een nexusgebruiker geen toegang tot heeft.
Bekijk het als het verschil tussen een drumsample en een physisch model van een drum. Met beide kun je een identiek patroon arrangeren. Met het physisch model kun je, indien je wenst, nog aan tal van parameters prutsen. Wil je dat niet, kun je evengoed met de sample werken.

Persoonljk maak ik liever alles zelf, omdat ik dan veel meer mogelijkheden heb, maar als er een leuke sample past, ben ik niet (meer, toch wel een hele tijd elitair geweest) te beroerd om deze te gebruiken. Het is het resultaat dat telt. Overigens zijn er in de muziektechnologie nog meer dan genoeg mogelijkheden om je in uit te leven, die de "luie" nexus-gebruiker nooit zal ontdekken...
 
ik had de nexus prima gevonden als je wat van syntheze kon zien zodat je kan leren hoe je iets kunt maken

dan had je een geluid na kunnen bouwen in een andere synth en dan tweaken

ik heb gemerkt doordat ik veel met nexus 1 heb gedaan, veel moeite heb met soundesingen.
ben trouwens ook vaak afgezeken door producers dat ik hem in mn track had zitten.
de meningen zijn dus veranderd.

btw weet iemand mij uite leggen wat omnishare is is dat een zelfde soort ding?
 
juist en ik had de nexus prima gevonden als je wat van syntheze kon zien zodat je kan leren hoe je iets kunt maken

dan had je een geluid na kunnen bouwen in een andere synth en dan tweaken

Daarvoor heb je tal van andere (virtuele) synthesizers... Dus tijd om nexus links te laten liggen voor jou en verder te gaan volgens wat je wil.
 
Denk nou eens heel goed na wat je hier zegt, dit is hilarisch.

Je hebt twee mensen. Beiden willen ze graag een zwembad in de tuin. De ene gaat een gat graven met een kinderschepje en de andere huurt een graafmachine in.

Wat een belediging voor degene die met dat kinderschepje zit te zweten!

Je hebt twee schaatsers. Een zit op Friese doorlopers en de andere heeft een hypermoderne klapschaats.

Wat een belediging voor degene die met de doorlopers zit!

Het antwoord is : nee, dat is geen belediging. Het betekent gewoon dat de mensen die alles zelf doen met iets anders moeten komen, want hun trucje is zodanig uitgemolken dat er niks meer aan is. Laat het nou toevallig zo zijn dat de mensen die wel alles zelf doen juist in de positie zijn om zelf iets nieuws te verzinnen, terwijl het volledige Nexus pakket iets van 1400 euro kost. Klote als de trends dan volgend jaar veranderen, want daar zit je dan met je "investering".

Mensen die het zelf doen zouden juist een gat in de lucht moeten springen! Niks zo makkelijk als uitsteken boven een kale, grauwe, betonnen vlakte.

Je kunt het ook anders zien. Sommigen zien het maken van muziek als een soort kunstvorm of op zijn minst een uitingsvorm waar de 'artiest' in kwestie een zekere lof, eer en/of respect mee denkt te kunnen verwerven. Dan gaat het er niet om hoe efficient en effectief je een zwembad in elkaar knutselt, maar zeker dat je vol voldoening kunt vertellen dat dit tot de voor jou maximale of acceptabele hoogte je eigen inspanning was.

Om te voorkomen dat ik iets hierover moet gaan verdedigen: ik zie dat niet zo zwart/wit. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar niet voldoende om het niet ook een tikje hilarisch te noemen :D
 
Begrijp je punt wel en ben ik het mee eens. (Melo)
Anderen moeten het zelf weten verder, maar ik ben meer van eigen sounds creëren.
Presets aanpassen vind ik oke (zeker), bij Nexus kan er barweinig aangepast worden.
Dat is persoonlijk niet m'n ding.
 
Begrijp je punt wel en ben ik het mee eens. (Melo)
Anderen moeten het zelf weten verder, maar ik ben meer van eigen sounds creëren.
Presets aanpassen vind ik oke (zeker), bij Nexus kan er barweinig aangepast worden.
Dat is persoonlijk niet m'n ding.
nog nooit nexus2 gezien?
 
Raphie, ik begrijp dat je bij Nexus best het één en ander kan aanpassen, maar het in de verste verte niet als bij een reguliere hardware synth in software versie?
Kijk, het kan best zijn dat ik over jaren het nut ervan inzie, maar momenteel zie ik Nexus als erg beperkt.

(Nexus ken ik enkel inderdaad) > Gaat eens kijken naar Nexus 2.

Wat ik dan voor als nu zie:

Filter Modifier
Master Filter
Delay
Reverb
Amp Modifier

Daarnaast bekende menuutjes voor de arp en dergelijke.
Wat ik bij Nexus een beetje mis, is de klank opwekking zelf.
Dat is al bestaand en daar laat je dan de effecten op los.
De sounds blijven wel herkenbaar..
(de effecten klinken mij altijd subtiel en smooth, zodat de sound zelf herkenbaar blijft)
Ik vind niet dat je er je eigen geluiden mee kan krijgen.

Maakt mij niet uit, maar krijg veel meer unieks met FM8 bijvoorbeeld.
En ja, ik vind Nexus lekker klinken, daar niet van.
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap je TS, ik heb Nexus een jaar of twee geleden ook eens geprobeerd maar ik vind die voorgebakken sounds ook niks. Ik haal er persoonlijk totaal geen voldoening uit om een track te maken die hangt op geluiden of zelfs hele riedeltjes die iemand anders gemaakt heeft en iedereen zo maar kan kopen (als je een flinke bak geld hebt, that is)

Die vergelijkingen met de zandbak etc slaan natuurlijk nergens op. Ik zie het eerder zo:

Je wil een schilderij maken van een landschap.
1. Je gaat naar de winkel en koopt een doek, potloden, verf, kwasten, etc etc
Je gaat naar huis en je gaat aan de slag, sure, de eerste paar schilderijen zien er niet super uit maar je hebt ze wel zelf gemaakt.

2. Je gaat naar de winkel en koopt een doek, een aantal vormpjes van bomen- bergen- etc, verf en kwasten.
Je gaat naar huis en maakt van alle vormpjes een landschap en kwakt er wat verf overheen.
Tuurlijk, je hebt het zelf gemaakt en het ziet er meteen goed uit maar ECHT zelf heb je het niet gemaakt.

Maar ieder zijn ding natuurlijk, als je gewoon snel een paar goed klinkende tracks in elkaar wil flansen zonder dat je veel ervaring hebt is het natuurlijk heerlijk.
 
Ik maak zelf vrij "'toegangkelijke muziek""' voor de categporie 12 tmt 30 ofzo. echt een beetje top 40 dan praat je niet over klasieke muziek, kijk als ik een ster was geweest in het maken van hele verhalen in een nummer als voorbeeld neem ik graag hans zimmer, tja dan is het heel anders imo

in top 40 muziek van nu draait het natuurlijk veel om de sound zelf, daarom denk ik dat het (voor mij) beter is om het met minder samples te doen,

als ik een stuk maak wat een klasieker moet gaan worden, zal ik ook eerder een rompler gebruiken, een rockband maakt ook niet zn eiegen instrument,
wat juist in dance leuk is
 
in top 40 muziek van nu draait het natuurlijk veel om de sound zelf, daarom denk ik dat het (voor mij) beter is om het met minder samples te doen,

als ik een stuk maak wat een klasieker moet gaan worden, zal ik ook eerder een rompler gebruiken, een rockband maakt ook niet zn eiegen instrument,
wat juist in dance leuk is

Helemaal mee eens :biertje:
 
Back
Top