Fruityloops Note Probleem

Hoodbeats

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2009
Berichten
127
hey allemaal,

ik zit al een hele lange tijd met een probleem waar ik nu onderhand wel een beetje moe van wordt,dit is het probleem..

wanneer ik met fruityloops iets opneem met mn keyboard,dan komen de notes 1 blokje te vroeg,hier heb ik al heel lang last van,ik moet nu elke keer wanneer ik wat gespeeld heb ,de noten 1 blokje naar rechts schuiven.ik wil gewoon lekker vlot kunnen spelen,zonder elke keer te hoeven stoppen en te gaan schuiven.

ik heb een E-Mu geluidskaart, en werk met Asio for al drivers.
het ligt niet aan mn buffer, die staat op 50,en dat is perfect,
want ik heb geen last van dit probleem als ik gwn Speel zonder op te nemen. had al een tip gekregen dat ik mn geluidskaard de asio drivers niet ondersteunt, en dat ik Sonor cakewalk moet downloaden.
maar voordat ik wat ga ondernemen wil ik het eerst hier ff vragen,mischien dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

dit is mn geluidskaart,hij koste 99euro.
5130d1220098918-creative-professional-e-mu-0404-digital-audio-system-sound-card-creative-professional-e-mu-0404-digital-audio-system-sound-card.jpg


iemand wat tips of advies?

bvd
 
ben jij niet stiekem audio en midi door elkaar aan het halen? want dit klinkt meer als midi-latency en daar gaat geen ASIO-driver mee helpen
 
had al een tip gekregen dat ik mn geluidskaard de asio drivers niet ondersteunt, en dat ik Sonor cakewalk moet downloaden.

Als je verder tevreden bent met FL Studio, lijkt overstappen op Sonar me niet echt een oplossing. Sonar werkt totaal anders, en er is een kans dat je het probleem daar ook hebt, omdat de vertraging waarschijnlijk ergens anders optreed.
 
Ooh oke! ik blijf gewoon bij fl, maar ik werk inderdaad met de asio drivers van e-mu.
ik weet niet of ik midi en audio door elkaar haal,'t ziet er ong. zo uit...



2eow58p.jpg
 
Ooh oke! ik blijf gewoon bij fl, maar ik werk inderdaad met de asio drivers van e-mu.

Beetje vaag die screenshots. Op de ene zie ik dat je E-MU ASIO gebruikt en op de ander staat asio4all. Als je E-MU ASIO hebt en gebruikt moet asio4all helemaal niet geinstalleerd zijn. Die kunnen elkaar alleen maar in de weg zitten en de E-MU drivers zijn prima.

En die 50 zijn ms, geen bytes. Da's dus een behoorlijke latency. Zet die eens op 10ms of lager.
 
oke thanks man!,ik ga die asio for all gelijk verwijderen, ik ga hem morgen ff op 10 zetten,kijken hoe dat gaat,ik zal julie het morgen laten weten, thanks guys!
 
hey coady,thanks voor je advies,ik heb em op 5 staan, maar snap echt totaal niks van de site die je me stuurde,probleem is dat ik dit zoiezo al moeilijk vind,plus het staat er in het english,ik heb er al een heel stuk minder last van!,maar hij komt nu net nog iets te vroeg,ik denk een half blokje,eerst was het een heel blokje,dus ben al een halfje opgeschoten! mischien dat je me in het nederlands wat tips kan geven over wat er op die site staat aangegeven.

thanks
 
hoi sorry voor het opnenen van een oud topic, maar ik heb dus weer het zelfde probleem!

nu met mijn Stenberg UR44 audio interface!
ik krijg het nu niet voor elkaar.

Als ik wat inspeel met mijn keyboard dan komen de noten zeker 2/3 blokjes te vroeg.
als ik er bijv. een mic in heb zitten dan hoor ik het geluid van de mic (alleen in fl studio) zeker een halve seconden later, soort echo dus. erg iritant.

dit is vervelend want als ik dus wat inspeel en ik zet hem op automatisch quantisizen dan komen de noten nooit goed natuurlijk,. en anders moet ik telkens weer slepen.

hoop dat iemand me kan helpen,heb hier wat screenshots. van de settings.

hij staat dus op altijd op deze:

2wnuv43.jpg


dit zijn de andere mogelijkheden:

1z5hxmr.jpg


en op op deze dan is het gehaper en geruis en vreselijk.

spdfl3.jpg



op de 1e is hij dus het best alleen dan heb ik dus de problemen die ik hierboven noemde.

hoop dat mensen kunnen helpen voor een oplossing want dit is niks zo
 
is t een leeg project? Ik ga er even vanuit dat t geen leeg project is. gebeurd bij mij ook. Op de ins altijd 47ms en op midi is dat afhankelijk van de bufferrate
nootjes die te vroeg komen is wel raar. hoe is de midi aangesloten?
 
het maakt niet uit of het een leeg project of een vol project is, hij doet het altijd :(

en heb eigenlijk alles al wel geporbeerd,ook de bufferlenght . allemaal geen verschil.

Het keyboard is gewoon via usb aangesloten
 
Offset ook op elke stand geprobeerd, ik heb een yamaha e403.
Deze heeft usb en geen midi..
 
Back
Top