Hikkende Sequencers! ben ten einde raad!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C-Section

Nieuwkomer
Lid sinds
26 Maart 2009
Berichten
17
Heey mensen..

ik zit hier met een enorm probleem..
ik werk in Fruityloops 7 en Cubase SX 3 maar ik ondervind vreselijk veel last van haperingen in deze programma's.. ik Cubase is dit al zo erg dat
dit gebeurde bij alle vst's die te zwaar bleken.. (z3ta, drumazon, sylenth1)
dus was ik maar weer op FL overgegaan omdat die hier veel minder last mee had.. ik heb het nu een paar projecten aangeken.. maar ik kom steeds niet verder als de helft van een track.. want elke keer als het systeem veel geluiden moet verwerken, en dan met name .WAV samples.. die ik veel gebruik voor vocaal en drums.. slaat de seqencer helemaal op hol, begint als een gek te hikken.. waarbij ook de CPU als een gek omhoogschiet! dit verhindert me dusdanig dat ik niet meer in staat ben tracks af te maken.. of ook maar een beetje goed af te mixen.. ik heb vanalles geprobeerd.. de windows settings naar beste prestaties.. 4 gig intern werkgeheugen in laten zetten. latency en samplerate veranderen. maar niks helpt echt zodanig dat ik verder kan!

mogelijke oorzaken kunnen zijn:
1. mijn geluidskaart is via USB en daardoor kan de processor de benodigde data niet snel genoeg berekenen of versturen.
2. de drivers van mn audio-interface zijn nog niet optimaal.

maarja gister eerste E-MU Driver update geinstalleerd, met slechts weinig resultaat.. een kennis van mij spreekt optie een ook tegen, dus aan beide heb ik sterk mijn twijfels..

Zou iemand met concrete aanwijzingen kunnen komen, of mij hoe dan ook helpen dit probleem voor goed uit de wereld te krijgen..:)

als je vragen hebt over het systeem van mijn pc of een echte oplossing hebt mag je ook mailen: mdc_1990 [at] hotmail [dot] com
mijn gear is te lezen in mn handtekening..:)

Groeten, Marco
 
Last edited by a moderator:
Gebruik je deze computer ook om te internetten? Zo ja doe je wel virusscannen en op adware scannen?
 
Gebruik je deze computer ook om te internetten? Zo ja doe je wel virusscannen en op adware scannen?

jah, dat doe ik er ook mee :O ik zal de virusscan er es overheen gooien..
maar wat zou dat probleem dan kunnen veroorzaken??
 
Heb je al contact gehad met de software producent, in dit geval Steinberg en Image-line?

Wat zeggen zij over dit probleem?

nee heb ik niet gehad,, ik had het geld niet voor die software,
en het komt helaas niet uit de winkel,, :$
 
nee heb ik niet gehad,, ik had het geld niet voor die software,
en het komt helaas niet uit de winkel,, :$

:smeris: Illegale Software Draad :smeris:


TAATUUU, TAATUUU, TAATUUUUUU

"Dat mag niet hierzo meneertje, eerst van iemand iets pikken en dan vraagjes erover komen stellen. Foei!"

:dubbel: :dubbel: :dubbel:


PS. ik heb pers. echt geen probleem met WAREZ,
maar de rest denkt daar anders over hiezo :peukie:

Maar ik vind ook dat jou pc-geheugen-driver-probleem-vraagje eigenlijk
niet echt op dit forum thuis hoort, maar ook daar denkt de rest anders over. :P
 
mogelijke oorzaken kunnen zijn:
1. mijn geluidskaart is via USB en daardoor kan de processor de benodigde data niet snel genoeg berekenen of versturen.
2. de drivers van mn audio-interface zijn nog niet optimaal.
3. Je hebt niet de ASIO drivers gekozen maar de MME of ASIO4ALL of welke zooi er zich probeert tussen te plaatsen.

Verder is de straf voor niet-legale software heel eenvoudig; veel plezier met het zelf oplossen van het probleem. Van Cubase is geen demo, van FL Studio 8 wel (en dat begint @ 99 euro, wat heel goed te doen is voor iemand van jouw leeftijd), en je hebt absoluut niet de SX en ultra-turbo-happy-Alpha Destroyer Golden Schoolgirl Tentacle versie nodig van beide programma's, dus dat wordt gewoon een maandje minder platen kopen en sparen. Met Cubase 5 Studio kun je ook meer dan prima overweg, en dan weet je zeker dat het -daar- in ieder geval niet aan hoeft te liggen.

Wat virussen betreft; die zitten in de tussentijd jouw PC te misbruiken voor hun eigen doelen en belasten het systeem dus onnodig; zo ook met een virusscanner.

:slotje: :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top