Roland HW sequencer in de MC reeks - maar welke?

Ik heb nu een MC-50 en moet zeggen dat ik daar HEEL blij mee ben! Wat een gigantisch verschil in werksnelheid met de MC-300 (of dus MC-500)! een aanrader - iig als je niet tonnen songs tegelijk in het geheugen moet hebben want dan is een MC-500 MKII waarschijnlijk toch wel de beste keus.
 
Ik heb nu een MC-50 en moet zeggen dat ik daar HEEL blij mee ben! Wat een gigantisch verschil in werksnelheid met de MC-300 (of dus MC-500)! een aanrader - iig als je niet tonnen songs tegelijk in het geheugen moet hebben want dan is een MC-500 MKII waarschijnlijk toch wel de beste keus.


Gefeliciteerd met je aankoop. De MC50 is ook echt wel een goede keuze, vooral omdat het OS volledig op ROM zit. Dat scheelt toch weeral direct een minuut of 2 bij het opstarten. En qua vollopend geheugen: ik denk dat dat nog wel meevalt hoor. En mocht je toch krap komen te zitten, dan kan je ook altijd een 'data thin' uitvoeren. Die gaat een aantal waarden uit te selecteren controller data verwijderen zodat het vrij geheugen weer wat toeneemt. Qua opnamemogelijkheden zijn ze echter gelijk ... en dat is wat telt voor mij persoonlijk. Ik denk dat binnen de MC-serie enkel de MC80 nog beter is.

In ieder geval: veel plezier ermee.

(Eén dezer dagen staat mij de plezierige taak te wachten om de backlights van de twee MC500mkII's te vervangen. Ik hoop dat jouw plezier 'plezieriger' is :) :) :) )

:doei:
 
Alleen het geheugen is anders. Er was zelfs een upgrade-kit die OM-500 heette en los te verkrijgen was. Op het mainboard van de MC-500 (en 300) zitten 2 van de 6 mogelijke geheugenchips gesoldeerd, en er moeten nog wat andere onderdeeltjes bij.
 
Back
Top