Koopadvies gevraagd: Roland sequencer MC-50 of MC-80?

MaartenB

Nieuwkomer
Lid sinds
29 september 2009
Berichten
2
Locatie
Midden Nederland
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar koopadvies voor een simpele, compacte hardware MIDI sequencer. Ik speel voornamelijk pop en ballads op mijn Roland G-70 keyboard. Ik wil de sequencer gebruiken om de accoorden op te nemen, zodat ik een foutloze backgroundtrack krijg.

Momenteel heb ik een MC-300 waar ik tevreden mee ben, afgezien van het feit dat de Super-MRC software steeds modules inlaadt als ik een specifieke functionaliteit (quantize, micro edit, etc) kies. Dit haalt de vaart uit mijn creatieve proces.

Daarom ben ik op zoek naar een betere sequencer en ik twijfel tussen een MC-50/500mkII en doorsparen voor een MC-80.

Is de meerprijs van de MC-80 het waard, met name het grotere scherm en mogelijk grotere bedieningsgemak? Zijn ze allebei even stabiel en strak qua timing?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!


Maarten
 
OPGELOST!

Ik heb een Roland MC-50mkII gevonden. Deze werkt een stuk prettiger dan een MC-300 met Super-MRC, omdat alle edit functies direct oproepbaar zijn. Een fijn apparaat. Toch blijft het een wat klein scherm voor micro editing.

Daarom toch maar een MC-80 gekocht. Wat een heerlijk apparaat!! Het grote scherm, de grote, duidelijke knoppen. Ik kon het ding binnen de kortste keren "blind" bedienen, dus zonder mijn ogen van het scherm te hoeven halen. Ideaal.

De MC-50mkII gaat dus binnenkort in de verkoop... :-) De MC-300 is al verkocht.


Maarten
 
Back
Top