Yamaha motif XS rack vraagjes..

even een hoofdtelefoon in de phones uitgang stoppen van de motif xs zelf.
 
Even een toevoeging @ dumdumdadumdum:

Gister hebben wij bij de inputs van Cubase in de VST connections de Stereo in gewijzigd naar Yamaha motif Rack XS met als kanalen 5 en 6, Nu start ik Cubase opnieuw op, en ga weer naar dat venster toe.. en nu staan we weer op Kanaal 1 en 2 met als naam Stereo In..
Ik kan ook niet meer voor Kanaal 5 En 6 kiezen, die zie ik niet meer in het lijstje staan..
 
Even een toevoeging @ dumdumdadumdum:

Gister hebben wij bij de inputs van Cubase in de VST connections de Stereo in gewijzigd naar Yamaha motif Rack XS met als kanalen 5 en 6, Nu start ik Cubase opnieuw op, en ga weer naar dat venster toe.. en nu staan we weer op Kanaal 1 en 2 met als naam Stereo In..
Ik kan ook niet meer voor Kanaal 5 En 6 kiezen, die zie ik niet meer in het lijstje staan..
 
Dit ga je niet menen....!!!!!!!!!!!!!!!

Ik start net Cubase opnieuw op, ik heb NIKS gewijzigd, ik start de VST op, en ja hoor (NO AUDIO)
Zodra ik weer naar VST Connections ga, is er niks opgeslagen in de I/O
 
nog even paar screenshots..

Het no audio verhaal heb ik trouwens alweer opgelost door de eerdere post van Quif :D
 

Attachments

  • naamloos6.jpg
    naamloos6.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 52
  • naamloos7.jpg
    naamloos7.jpg
    59 KB · Bekeken: 52
  • naamloos8.jpg
    naamloos8.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 53
  • naamloos9.jpg
    naamloos9.jpg
    48,6 KB · Bekeken: 57
  • naamloos10.jpg
    naamloos10.jpg
    63,2 KB · Bekeken: 54
En de laatste..

Ik hoop dat het wat duidelijker word wat ik allemaal aan t uitspoken ben..;{
 

Attachments

  • naamloos11.jpg
    naamloos11.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 51
Ik start net Cubase opnieuw op, ik heb NIKS gewijzigd, ik start de VST op, en ja hoor (NO AUDIO)

dit is volstrekt logisch aangezien je zelf de porten opnieuw toegewezen had aan de audio in. Vergelijk het met een hardware mixer. Als je daar andere jack plugins insteekt is die de oude ook kwijt.

Dus voor de XS vst oplossing gelden de volgende randvoorwaarden:
- GEEN vst connections aanmaken voor port 5 en 6 in jouw geval.
- WEL port 5 en 6 toekennen in de VSTI van de XS.

Maar goed, ik begrijp dat je nog steeds geen geluid hebt. Aangezien het connectie verhaal eigenlijk niet fout kan gaan zijn er denk ik nog maar 3 mogelijkheden.

1. Je midi is niet goed ingesteld. Dit kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel testen door de editor in te laden en wat te spelen terwijl je de koptelefoon in de XS steekt. Als je GEEN geluid hoort tijdens het spelen staat je MIDI niet goed.

2. de audio in de RME wordt niet doorgegeven aan cubase. Kun je ook simpel testen door de audio in de RME gewoon standaard open te zetten en dan kijken of je dan wel geluid over de monitoren krijgt.

3. Je hebt de speaker of record icon niet aan op het XS kanaal in cubase (al kan ik me dat eerlijk gezegd niet voorstellen).


Dus om je verder te helpen probeer eerst stap 1 maar eens voor elkaar te krijgen. Dus koptelefoon in de XS, en dan via de VST spelen en dan proberen geluid op de koptelefoon te krijgen. Zolang dat niet werkt hebben alle andere stappen geen enkele zin.

laat maar even weten zodra je dit voor elkaar hebt dan gaan we naar stap 2.
 
dit is volstrekt logisch aangezien je zelf de porten opnieuw toegewezen had aan de audio in. Vergelijk het met een hardware mixer. Als je daar andere jack plugins insteekt is die de oude ook kwijt.

Dus voor de XS vst oplossing gelden de volgende randvoorwaarden:
- GEEN vst connections aanmaken voor port 5 en 6 in jouw geval.
- WEL port 5 en 6 toekennen in de VSTI van de XS.

Maar goed, ik begrijp dat je nog steeds geen geluid hebt. Aangezien het connectie verhaal eigenlijk niet fout kan gaan zijn er denk ik nog maar 3 mogelijkheden.

1. Je midi is niet goed ingesteld. Dit kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel testen door de editor in te laden en wat te spelen terwijl je de koptelefoon in de XS steekt. Als je GEEN geluid hoort tijdens het spelen staat je MIDI niet goed.

2. de audio in de RME wordt niet doorgegeven aan cubase. Kun je ook simpel testen door de audio in de RME gewoon standaard open te zetten en dan kijken of je dan wel geluid over de monitoren krijgt.

3. Je hebt de speaker of record icon niet aan op het XS kanaal in cubase (al kan ik me dat eerlijk gezegd niet voorstellen).


Dus om je verder te helpen probeer eerst stap 1 maar eens voor elkaar te krijgen. Dus koptelefoon in de XS, en dan via de VST spelen en dan proberen geluid op de koptelefoon te krijgen. Zolang dat niet werkt hebben alle andere stappen geen enkele zin.

laat maar even weten zodra je dit voor elkaar hebt dan gaan we naar stap 2.

Ok Duidelijk!

Ik heb geen VST Connections aangemaakt.
Port 5&6 toegekend in cubase -> VST rack -> VSTi setup

Test 1; niet geslaagd om geluid uit de bak te krijgen.
Jij bedoelt dat ik buiten Cubase om de VST editor open, en los van cubase op de keys ga rammen? Zo ja, ik krijg hier geen midi door heen.. ik kan wel via de software switchen van mode en ook kan ik de sounds beheren.
maar als ik via de key wat inspeel krijg ik geen gehoor.

Als je het via Cubase bedoelt, zie ik in de pianoroll wel wat ik speel, maar geen geluid. en ook daar kan ik switchen van mode en de geluiden beheren.
 
Als je het via Cubase bedoelt, zie ik in de pianoroll wel wat ik speel, maar geen geluid. en ook daar kan ik switchen van mode en de geluiden beheren.

ok, doe dan het volgende in cubase
- creeer een midi spoor
- kies motif XS -R 1 als output channel in de inspector in dat kanaal (dus geen vsti laden.

koptelefoon op, weer spelen en luisteren of je dan wel geluid hebt.
 
ok, doe dan het volgende in cubase
- creeer een midi spoor
- kies motif XS -R 1 als output channel in de inspector in dat kanaal (dus geen vsti laden.

koptelefoon op, weer spelen en luisteren of je dan wel geluid hebt.

Gedaan, ik zie wel de volumes omhoog springen zodra ik wat speel in cubase, maar geen sound uit de headphone.
bij de RME mixer ook voor de zekerheid de headphone volume omhoog gegooid, geen succes.
Ook zie ik als ik speel, op de rack het MULTI lampje knipperen zodra ik speel..
 
ok, die volumes is allemaal intern (dat is je midi spoor hoe hard je aanslaat in cubase).

de settings van je xs staan denk ik fout.
- ik denk dat de vorige eigenaar (ervan uitgaande dat je hem 2e hands hebt) de instellningen gewijzigd heeft in de xs rack. Het beste is dat je eerst een factory reset uitvoert op de xs rack. En daarna de rest instellen.

dus:
- Factory reset op de XS rack. (pagina 48 van de engelse handleiding (owner manual), te downloaden op yamahasynth.com als je hem niet hebt).
- dan in utility menu de midi weer terugzetten naar usb, en deze instellingen vastleggeven via de store toets. (pagina 16)
dus:
3. Make sure that the USB TO HOST terminal of the
MOTIF-RACK XS is enabled.
Press the [UTILITY] button to call up the Utility Select
window, then select “MIDI” in the window. Then, press the
[ENTER] button or Encoder knob to call up the MIDI
window (page 99) and set the “MIDI In/Out” parameter to
“USB.”
4. Press the [STORE] button to store this setting.


vervolgens cubase opstarten en het plaatje wat ik bijgevoegd heb gebruiken om de vst in te stellen.

de nummers 1 - 6 moeten exact zo ingesteld staan bij jouw vsti.
 

Attachments

  • xs-rack-instellingen.jpg
    xs-rack-instellingen.jpg
    78,3 KB · Bekeken: 53
Ik heb de XS rack nieuw gekocht... kostte een ruk uit me portomonnee maar heb t voor de liefde van muziek over :D

Veranderd jou advies nu aangezien het een nieuwe rack is?

het plaatje van je komt precies overeen met wat ik hier heb staan in de ''losse editor'' buiten cubase om.

in de cubase vst editor heb ik namelijk niet de optie '' MIDI KB IN''
die optie krijg ik alleen als ik de editor via studio manager opstart buiten CB5 om....
 
bij nieuw hoef je inderdaad geen factory reset te doen.

tsja, ik weet het dan ook niet meer. Als je echt met een koptelefoon op niks hoort, dan weet ik het niet.

ik denk dat je op het verkeerde kanaal uitstuurt of je midi settings niet goed hebt staan.

het feit dat je nog nooit geluid uit de xs hebt gehoord doet me toch vermoeden dat je iets niet goed hebt aangesloten.

maar ja, van afstand is dat niet te zien. Het zou gewoon moeten werken.

is er niemand bij jou in de buurt met verstand van midi die even bij jou kan kijken wat er aan de hand is?
 
Hey Shado_beatz (& quifster).

Komt er uberhaubt wel geluid uit je XS?
Zit er niet een audition/preview functie op zodat je dit even kunt testen (zonder dat je Cubase opstart)?

...Just my 2 cents.
 
@ Quif: Het ligt ook idd denk ik aan mijn settings.. de vraag is alleen waar precies.. maarja dat is moeilijk te achterhalen..

Mwah ik ken niet echt veel mensen hier in de buurt met hetzelfde kennis als die van jullie..daarom word het nu ook lastig voor mij..

Iemand toevallig uit de buurt van Den Haag ...?

@ Systmz: er komt ook inderdaad geen geluid uit de headphone zonder cubase geopend en dan de audition button..

It Sucks! :(
 
als je op de koptelefoonuitgang van de motif zelf niks hoort als je op de auditionknop duwt, dan lijkt het me tijd om ermee terug te gaan naar de winkel en hem daar eens te laten testen.
 
@ Systmz: er komt ook inderdaad geen geluid uit de headphone zonder cubase geopend en dan de audition button..

dus als je op voice drukt op de xs, en daarna op de audition button dan hoor je niets?
staat je volume control van de headphone dan wel open?

dat zou namelijk ALTIJD moeten werken die knop.
Is die xs rack van jou niet gewoon stuk? dat zou een hoop verklaren namelijk.
 
dus als je op voice drukt op de xs, en daarna op de audition button dan hoor je niets?
staat je volume control van de headphone dan wel open?

...Of mischien is er ergens een volume regeling per performance/patch of global/per channel/part. en staat die op "0"
 
Volume meter van de RME mixer staat wijd open..
die van de rack zelf ook..

Voice -> Audition gebeurt er niks. no sound at all..

Ik denk dat ik dan maar terug ga naar feedback :(
 
...Of mischien is er ergens een volume regeling per performance/patch of global/per channel/part. en staat die op "0"

zou ook kunnen,

kun je checken door op utility te drukken en dan tone generator en dan volume , die moet op 127 staan.

ik heb het even getest, als ik die op 0 zet hoor ik inderdaad ook niets. (wat logisch is hahaha).
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top