Yamaha motif XS rack vraagjes..

nee dat kan niet, voor zover ik weet is de enige synth op aarde die dit kan, de virus TI, die kan over usb audiostreamen.

Kliene intermissie als u mij toe staat. Er zijn meer apparaten die dit kunnen maar het is idd vrij exotisch. Enkele voorbeelden: De Roland Sonic Cell, Roland SH 201 en de Roland Fantom G kunnen tegelijkertijd audio en midi streamen via usb.

En nu hup weer terug naar de essentie van de draad....
 
Kliene intermissie als u mij toe staat. Er zijn meer apparaten die dit kunnen maar het is idd vrij exotisch. Enkele voorbeelden: De Roland Sonic Cell, Roland SH 201 en de Roland Fantom G kunnen tegelijkertijd audio en midi streamen via usb.
ok dat klinkt goed, maar is het dan niet zo dat je verplicht bent om die synths dan gelijk als audio kaart te gebruiken?

bij de virus ti kun je elke geluidskaart namelijk als basis gebruiken. Dat is met name handig omdat je dan in cubase (die maar een geluidskaart tegelijk ondersteund) je in mijn geval de Motu geluidskaart kan gebruiken en de TI als vsti (die zijn audio dus gewoon over de motu geluidskaart heenstreamed).

De motif xs bijvoorbeeld kan ook wel audio over firewire streamen, maar dit houdt dan in dat je de xs ook als geluidskaart moet gebruiken in cubase. En dat wil je natuurlijk niet.

dus dat is wezenlijk iets anders. Maar het zou mooi zijn als de door jou gegeven voorbeelden ook net zoals de TI hun audio doorgeven aan de geluidskaart van je keuze. Maar dat weet ik dus niet :)
 
Hmm beetje jammer dat de xs daar niet bij hoort, maar goed het zij zo..
ik weet 100& zeker dat er iets niet goed gaat bij de instellingen.. and that sucks!

ik zal vanavond even met een fanatieke SF lid over de tel kijken hoe ver we kunnen komen, tis ook de eerste keer dat ik vanuit hardware wil werken, vandaar deze misschien wel newbie vragen :o:
 
ik zal vanavond even met een fanatieke SF lid over de tel kijken hoe ver we kunnen komen, tis ook de eerste keer dat ik vanuit hardware wil werken, vandaar deze misschien wel newbie vragen :o:

top, klinkt goed :)

je bent er bijna kwa oplossing, dus als je eenmaal de basis instellingen goed onder de knie hebt is het voortaan appeltje eitje voor dat soort dingen.

begin is altijd even lastig om door te hebben.
 
ok dat klinkt goed, maar is het dan niet zo dat je verplicht bent om die synths dan gelijk als audio kaart te gebruiken?

bij de virus ti kun je elke geluidskaart namelijk als basis gebruiken. Dat is met name handig omdat je dan in cubase (die maar een geluidskaart tegelijk ondersteund) je in mijn geval de Motu geluidskaart kan gebruiken en de TI als vsti (die zijn audio dus gewoon over de motu geluidskaart heenstreamed).

De motif xs bijvoorbeeld kan ook wel audio over firewire streamen, maar dit houdt dan in dat je de xs ook als geluidskaart moet gebruiken in cubase. En dat wil je natuurlijk niet.

dus dat is wezenlijk iets anders. Maar het zou mooi zijn als de door jou gegeven voorbeelden ook net zoals de TI hun audio doorgeven aan de geluidskaart van je keuze. Maar dat weet ik dus niet :)

Ik gebruik dan weer geen cubase en ik heb de G dan ook alweer een tijdje niet meer. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer of ik uit in of uitgangen van meerdere kaarten kon kiezen....maw....kweet niet :-)

Ik vond het al heel wat dat alles door 1 kabeltje kon! ;-)
 
Heb net dus met een SF lid de instellingen en routingen door gelopen, in cubase staan de instellingen perfect. de midi signalen komen goed door.

Het enige probleem nu nog is dat er geen geluid uit de bak komt.
Ik heb de RME mixer erbij gepakt en wat instellingen aangepast, helaas mocht dit ook niet baten..
 
btw, je kunt die motif dus wel samen met een geluidskaart gebruiken, maar alleen als je die steinberg fw dingen gebruikt... die werken op dezelfde driver.

klopt, daar ben ik van op de hoogte, dat is inderdaad een uitzondering waarin het werkt.

Maar voor mij geen serieuze optie aangezien ik dan steinberg hardware zou moeten gaan gebruiken. En om niet weer een heel verhaal op te rakelen, laten we het er maar op houden dat ik daar geen vertrouwen in heb.
 
haha ok... ik moet je bekennen dat ik nog altijd op scope draai en dat zo zat begin te worden af en toe als het voor de zoveelste keer niet werkt (hoewel de laatste drivers redelijk stabiel lijken) dat ik serieus aan het overwegen was hierop over te stappen... ook vanwege die rev-x die erin zit. kan ik mn rev500 verkopen :)
 
ik ben van scope naar motu gegaan, beste beslissing tot nu toe, aangezien de support van motu kwa drivers subliem is (vind ik dan :D)
 
ik heb juist weer slechte ervaringen met die motu128 midi interface :) werkt wel, maar niet multi client op 1 of andere manier en als de computer vastloopt loopt dat ding ook vast. (irritant als je dat vergeet en alles opgeladen hebt, maar je ouputs niet werken).

maar ik zal die audio interfaces eens bekijken idd. bedankt voor de tip.
 
ik moet je zeggen dat het er idd goed uitziet... en ook niet gek duur. Ik heb er eigenlijk nooit serieus naar gekeken.

nee inderdaad
ik heb de motu 828 mk3 met 2 adats eraan, draai op windows 7 (i7 systeem) 64 bits, echt probleemloos.

alleen de hardware reverb van die 828 is waardeloos die erin zit. Onbruikbaar, de compressors en eq voor de channels zijn wel goed bruikbaar (simpel, maar wel effectief)
 
ik vind dat pci(e) systeem erg mooi.. ik dacht dat je eigenlijk niet om RME met madi heen kon als je voor een "normale" prijs zoveel outputs en inputs wilde hebben.

nogmaals bedankt.. hier heb ik wat aan.
 
Status:

Gister dus met een SF lid gekeken wat het probleem kan zijn,
wat betreft de midi routing zit alles perfect.
Ik kan nu met de software van de xs rack alles beheren in de rack zelf(switchen van voice naar multi, sounds kiezen etc etc )
Het enige probleem nu is dat er geen geluid uit de bak komt, en ja de volume van de bak staat aan :P
ik heb een RME Fireface 400 interface.

Wat ik heb gedaan:

- Audio kabel van XS rack Output L/Mono naar RME FF400 Balanced Line Input 5
- Audio kabel van XS rack Output R/Mono naar RME FF400 Balanced Line Input 6
- Instellingen bij de RME mixer veranderd ( zie screenshot )


Conclusie:

Geen geluid :(
 

Attachments

  • naamloos5.jpg
    naamloos5.jpg
    60 KB · Bekeken: 55
Goed om toe te voegen (ik was het bewuste SF lid :D) dat wav files en dergelijke via cubase wel gewoon geluid geven, alsmede andere VST's. Dus m.i. zit het probleem ergens in de routing van de RME, maar ik ken het apparaat niet goed genoeg om er iets verder mee te kunnen.
 
Die schuiven van de totalmix moet je gewoon dicht houden, die zijn er voor direct monitoring, (zoals dat bij elke asio kaart werkt) dus handig voor als je de motif buiten Cubase om toch wil horen. Maar dat wil je dus niet want de XS staat als VST instrument gedefineerd in Cubase dus moet de audio ook DOOR cubase heen gaan.. Schuiven dicht dus in de RME mixer.

Niet dat dit het probleem oplost trouwens, want als het verder goed zou werken dan zou je in deze situatie de motif dubbel horen. (waar quif het dus al over had...)
 
wat betreft de midi routing zit alles perfect.
Ik kan nu met de software van de xs rack alles beheren in de rack zelf(switchen van voice naar multi, sounds kiezen etc etc )
Het enige probleem nu is dat er geen geluid uit de bak komt, en ja de volume van de bak staat aan :P
ik heb een RME Fireface 400 interface.


Weet je wel zeker dat je ook midi noten naar de motif stuurt zodat je ook echt sounds triggert? Ik heb verder geen ervaring met een XS maar dat je je rack kan bedienen middels de VST editor hoeft misschien nog niet te betekenen dat ie ook automatisch note on/off midi info krijgt. (?)
 
Weet je wel zeker dat je ook midi noten naar de motif stuurt zodat je ook echt sounds triggert? Ik heb verder geen ervaring met een XS maar dat je je rack kan bedienen middels de VST editor hoeft misschien nog niet te betekenen dat ie ook automatisch note on/off midi info krijgt. (?)

Hmm goeie.. Hoe kan ik er zeker van zijn dat dit wel zo is ?

Als ik namelijk op de key speel, en ik open de VST editor, zie ik de piano roll van de XS rack wel mee bewegen met de noten die ik speel.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top