DJ41
Lid sinds 1834
Hallo Mensen. Ik ben er een tijdje uitgeweest, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Momenteel ben ik weer aan het stoeien met Cubase versie 5 en ik zie dat er in de afgelopen jaren (versies) veel is veranderd.
Een van de dingen die ik eerder altijd gebruikte was de mogelijkheid om een externe wave editor te gebruiken i.c.m. Cubase. Na wat lezen op het forum kwam ik een post tegen waarin stond dat dit niet meer in de huidige versies zat, vanwege de offline history. Mijn vraag aan jullie is dan ook; hoe werken jullie dan nu met editors als SoundForge, Cooledit en WaveLab?
De enige manier die ik nu kan bedenken is namelijk een behoorlijk omslachtige.
1. Ik maak een kickdrum met een VSTi
2. Ik neem deze in Cubase in een audio spoor op
3. Ik exporteer de sample en sla die op mijn harde schijf op
4. Ik open mijn editor en laad de sample in
5. Ik maak aanpassingen aan de sample
6. Ik sla de sample weer op
7. Ik laad de sample weer in Cubase
7 stappen die ik eerder altijd "on-the-fly" kon uitvoeren. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Uiteraard zullen veel mensen met hardware samplers werken, dus mijn vraag is gericht aan de gebruikers van Cubase die ook daadwerkelijk de audiosporen gebruiken.
Een van de dingen die ik eerder altijd gebruikte was de mogelijkheid om een externe wave editor te gebruiken i.c.m. Cubase. Na wat lezen op het forum kwam ik een post tegen waarin stond dat dit niet meer in de huidige versies zat, vanwege de offline history. Mijn vraag aan jullie is dan ook; hoe werken jullie dan nu met editors als SoundForge, Cooledit en WaveLab?
De enige manier die ik nu kan bedenken is namelijk een behoorlijk omslachtige.
1. Ik maak een kickdrum met een VSTi
2. Ik neem deze in Cubase in een audio spoor op
3. Ik exporteer de sample en sla die op mijn harde schijf op
4. Ik open mijn editor en laad de sample in
5. Ik maak aanpassingen aan de sample
6. Ik sla de sample weer op
7. Ik laad de sample weer in Cubase
7 stappen die ik eerder altijd "on-the-fly" kon uitvoeren. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Uiteraard zullen veel mensen met hardware samplers werken, dus mijn vraag is gericht aan de gebruikers van Cubase die ook daadwerkelijk de audiosporen gebruiken.