Mungo State Zero

attachment.php


Nog een NAMM nieuwtje, op de stand van Analogue Haven; de Mungo State Zero.
Hou je vast: een patchable, digitale, polyfone synthesizer.
Interessant concept, in ieder geval!

Highlights
* 8 notes of polyphony
* Standalone hardware
* 4 Oscillators per note
* 4 Filters per note
* Hardwood enclosure and lid

Patching
* Anything-to-anything patching
* Programmable normalling
* Real 3.5mm patch cables
* Unlimited routes
* Stored in memory

Meer info en demo's: http://mungo.com.au/zero.html
 

Attachments

  • ZeroOpen.jpg
    ZeroOpen.jpg
    91,5 KB · Bekeken: 63
Ziet er indrukwekkender uit dan dat ie klinkt op de site uit de OP.
Maar dit wekt wel m'n interesse, dus ben benieuwd naar de prijs!
 
Op een forum werd een prijs van $ 10.000 genoemd, maar of dit een wilde gok is of op enige kennis berust weet ik niet.
 
patchable ja?... misschien niet zozeer nodig in de wereld van digisynths, maar mij lijkt het wel makkelijker werken als wat dan ook. +1!
 
Digitale modulaire synth, maar dan met kabeltjes patchen? Sorry, maar dat ontgaat me even. Nord modular G2 biedt dan toch echt wel wat meer (patch-) mogelijkheden. Hou je ook nog een bom duiten over om er een dikke DAW met multi I/O en bv. Reaktor voor aan te schaffen.

edit: Oh wacht, het ding heeft een hardhouten behuizing. Ben ik toch nog om. ;)
 
Sluit me aan bij Hazes......leuk concept, maar duur .....en dat alleen voor de interface. De G2 heeft echt veeeel meer mogelijkheden.

Hoe ik dat zie? Aan de beperkte hoeveelheid modules op dit ding.

Maar voor 1000,- zou ik hem wel willen proberen.
 
Digitale modulaire synth, maar dan met kabeltjes patchen? Sorry, maar dat ontgaat me even.

Nou, dat concept vind ik eigenlijk best leuk. Genoeg mensen hebben er een hekel aan om alleen naar een scherm te koekeloeren, en wat met het muisje te klikken, i.p.v. om tastbaar met knoppen en patchkabels in de weer te gaan.

En aan de andere kant, de 'echte modular gebruikers'; ik zie toch vaak dat er dan toch wordt geprobeerd een polyfone modular te bouwen, en in (naar ik schat) 90% van de gevallen blijkt dat dan toch niet te voldoen vanwege de grote hoeveelheid gear en het veel te complexe patchwerk die daarbij komt kijken voor zelfs de meest eenvoudige resultaten (even het 'cheaten' met complete voicemodules daargelaten, da's grote stappen snel thuis... :D).

Maar inderdaad, dit apparaat zal denk ik geen groot succes worden wegens de beperktheid van de mogelijkheden enerzijds, en de prijs aan de andere kant (die ongetwijfeld niet mals zal zijn...)
 
Ik vraag me af hoe die patch-kabels gaan werken in samenhang met "stored in memory". Als ik het goed begrijp is het gewoon een VA dus? Ik zie niet in waarom je dan niet een echte modular koopt in plaats van dit. Eigenlijk doet dit de meeste voordelen van digitaal teniet.
 
Ik vraag me af hoe die patch-kabels gaan werken in samenhang met "stored in memory".

Als ik het goed begrijp maak je de patch met de kabeltjes, en slaat hij de patchverbindingen op in het geheugen als je saved.

Op zich leuk, maar het lijkt me dan wel weer erg verwarrend als je nadien een bestaande patch wil editen, omdat je dus de gebruikte patchkabeltjes niet meer ziet.
 
Zelfde principe als de legacy ms20 controller denk ik. Ik zie de meerwaarde niet echt. Dan kies ik voor SW. million times easier. Wel een geinig concept en het zijn er "fun" uit!
 
Werken de patch kabeltjes eigenlijk ook met een digitaal signaal?

Indien het analoge verbindingen zijn, zit het apparaat dus vol met D/A
en A/D converters.

Dat dacht ik ook al, en dat moet haast wel want je kan alles naar alles patchen, en dat gaat digitaal niet of alles moet digitaal zijn.
En dan kan je hem weer niet gebruiken bij analoge modules en dat is weer heel beperkt.
Apart ding...
 
Kolere wat een bak....maar ik vind hem zwaar onoverzichtelijk. ook lekker handig zo al die draadjes die over de knoppen hangen...:? ff tweaken en hops draadje los...shit waar kwam ie ook alweer vandaan?? :? En dan de naam...Mungo......wordt er niet warm of koud van.....=(
 
Dat dacht ik ook al, en dat moet haast wel want je kan alles naar alles patchen, en dat gaat digitaal niet of alles moet digitaal zijn.
En dan kan je hem weer niet gebruiken bij analoge modules en dat is weer heel beperkt.
Apart ding...

Als hij echt helemaal digitaal is hebben die patchkabels zelf waarschijnlijk niks met het signaal te maken.. het is alleen maar een interface die volgt welke 2 patchpunten verbonden zijn.
 
Back
Top