Moog Matriarch

moog released een grote broer (zus) van de grandmother - de moog matriarch!

specs:

VOICE MODE: Mono, duo, and 4-note paraphonic playability
ANALOG DELAY: Stereo analog delay w/ up to 700ms of MIDI sync-able stereo or ping/pong style repeats
SEQUENCER: 256 step sequencer w/ up to 4 notes per step and 12 stored patterns. Can be decoupled from Matriarch to independently sequence external gear.
ARPEGGIATOR: Arpeggiator with selectable modes (Order, Forward/Backward, Random).
SEMI-MODULAR DESIGN:Semi-modular analog synthesizer - no patching required.
MODULAR CAPABILITIES: 90 modular patch points for endless exploration
KEYBOARD: Expressive 49-note Fatar keyboard w/ patchable velocity and aftertouch.
ANALOG OSCILLATORS: 4 analog oscillators w/ selectable waveshape and hard sync per-oscillator.
LFO: Full-range analog LFO with 6 selectable waveshapes.
LADDER FILTERS: Dual analog filters with parallel (HP/LP), stereo (LP/LP), and series (HP/LP) modes available.
ENVELOPE GENERATORS: Dual analog ADSR envelopes.
VOLTAGE CONTROLLED AMPLIFIERS: Dual analog VCAs.
ATTENUATORS: 3x bipolar voltage controlled attenuators with ring mod capability.
MULTIPLES: 2x4 parallel wired unbuffered mults.
SECOND LFO: Additional simple analog LFO useful for adding modulation to delay, filters and VCAs.
EXTERNAL PROCESSING: 1/4“ external audio input for processing guitars, drum machines, and more through Matriarch’s analog circuits.
OUTPUTS: Stereo ¼” and 3.5mm Eurorack level audio outputs.
TYPE :Semi-Modular Analog Synthesizer
SOUND ENGINE: 100% Analog
NUMBER OF KEYS: 49 Full-Size Keys
TYPE OF KEYS :Velocity-sensing with Aftertouch (Velocity and Aftertouch are not hard-wired – available via MIDI, KBD VEL OUT and KB AT OUT jacks)
OTHER CONTROLLERS: Pitch Bend, Mod Wheel, Variable Glide, Expression pedal in to CV out, and Sustain Pedal in
POLYPHONY: Monophonic, 2-Note Paraphonic, and 4-Note Paraphonic

MSRP $ 1'999


enige verschillen tov de grandmother:

49 velocity sensitive keys with aftertouch vs 32 velocity minus aftertouch
4 oscillators vs 2
2 filters vs 1
Dual VCA
Second simple LFO
Analog Delay
3 bipolar attenuators with ring mod vs 1
2x4 mults vs. 1x4
Mono, duo, & 4 note paraphonic vs Mono
256 step sequencer adds 4 note per step & 12 stored patterns vs 3
90 patch points (for the added modules) vs 41

And again, the Matriarch appears to be missing the White Noise Generator, Spring Reverb, and Linear FM on the Grandmother.



Matriarch_Black_Angle_01_Web.jpg - Click image for larger version  Name:	Matriarch_Black_Angle_01_Web.jpg Views:	1 Size:	57,3 KB ID:	3681157

Matriarch_Black_Back_Patched_01_Web.jpg - Click image for larger version  Name:	Matriarch_Black_Back_Patched_01_Web.jpg Views:	1 Size:	27,5 KB ID:	3681158
​​​​​​​
 
Laatst gewijzigd:
Mooi hoor ! 2 filters (helaas geen 4), 4 osc, analog delay. Klinkt fris en vintage getuige de Soundcloud examples.
 
Oh Soundcloud is (bijna) hetzelfde kwa audio als die video. Wat een hoog hipster gehalte heeft die video trouwens. Een synth als lifestyle artikel ?
 
Klinkt wel echt heerlijk vintage! 2000€ en er worden er maar 250 gemaakt(voorlopig hopelijk). Mooi instrument.
 
Witte ruis zit er wel op. Pulsbreedtemodulatie niet of dat moet extern worden gepatcht.
 
VeTTe sound zeg ! Hoop dat ze wel leverbaar zijn... de MF-104M blijft ook in de USA
 
Ik lees alleen iets over de Moogfest Edition die limited is tot 250 stuks.

Deden ze dat ook niet met de Grandmother en de Mother32? Introduceren op MoogFest en in een 'pop up factory' een serie limited editions bouwen alvorens hij in normale productie gaat en ook internationaal leverbaar wordt?

Ik vind het ook een leuk ding. Uitgebreider en volwassener dan de Grandmother, met een goede klank en veel mogelijkheden.
 
Deden ze dat ook niet met de Grandmother en de Mother32? Introduceren op MoogFest en in een 'pop up factory' een serie limited editions bouwen alvorens hij in normale productie gaat en ook internationaal leverbaar wordt?

Ik kan me ook niet voorstellen dat de Matriarch in deze beperkte oplage gemaakt wordt en het daarbij blijft. Van wat ik gehoord heb, klinkt ‘ie ontzettend lekker.

Ik vind het ook een leuk ding. Uitgebreider en volwassener dan de Grandmother, met een goede klank en veel mogelijkheden.

ik ben sowieso al heel blij met de Grandmother en als ik het geld had zou de Matriarch er zeker bijkomen. Aan de andere kant, ik heb niet te klagen over wat ik al heb en na deze zal er weer een andere synth verschijnen die _net_ die feature heeft die.....

JurgeN
 
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Matriarch in deze beperkte oplage gemaakt wordt en het daarbij blijft.

Als ze het beestje al een speciaal naampje geven namelijk "Moogfest Edition", dan komt er dus ook een gewone of andere edition. Ik ben al super blij met de Grandmother, voor deze zal ik langzaam alvast wat ruimt gaan maken.
 
Deden ze dat ook niet met de Grandmother en de Mother32? Introduceren op MoogFest en in een 'pop up factory' een serie limited editions bouwen alvorens hij in normale productie gaat en ook internationaal leverbaar wordt?

Is dat niet standaard Moog procedure? volgens mij zijn er ook van de Sub37 en Subsequent eerst limited editions met een ander kleurtje uitgebracht.
 
Back
Top