Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een DAW kan door zijn werkwijze en functionaliteit wel degelijk invloed hebben op het soort muziek dat je maakt. Ik gebruik bijvoorbeeld Ableton Live omdat ik daar lekker kan prieken met loops en clips en dit live op kan nemen en dan op de timeline kan oppoetsen waardoor ik er een spontaner klinkend resultaat uit krijg dan als ik bijvoorbeeld Logic of Cubase zou gebruiken. Dus de keuze voor Ableton Live als DAW heeft wel degelijk invloed op de muziek die ik maak.
dat geloof ik best wel napoleon dat deze manier van werken prettiger is voor jou ea. ik snap ook precies waar je op doelt. maar ik doel meer op het feit dat er op pagina 1 de daw's in hokjes werd gestopt bij een soort muziek. in elke daw kan je elk soort muziek maken het is meer hoe 1 ben je met je daw. jij bent waarschijnlijk 1 met ableton en zal daar het beste er uit kunnen trekken maar in logic kan ik op het zelfde resultaat komen en is deze manier van werken voor een ander prettiger.
ik moet wel zeggen dat ableton en logic ook een leuke combi is om mee te werken.