Access Virus KC defect

Rikkie

Nieuwkomer
Lid sinds
17 juni 2009
Berichten
18
Locatie
Belgisch Limburg
Blij van een recente aankoop, blijk ik nu toch pech te hebben met m' n Virus KC:

Wanneer ik hem aanzet, gaan enkele LED's heel even aan en doven weer uit. Als hij blijft aanstaan, gaan een tijdje later álle LED's aan, waarna alleen deze van de laatst gebruikte preset aan blijven.
Display, knoppen, toetsen doen het niet, ook niet met MIDI OUT een ander toestel bespelen.

Tot nu toe deed ie het uitstekend. Zou er iets met de batterij zijn? (omdat enkele lichtjes flauw aangaan en weer doven bij inschakelen)

Wat kan ik eraan doen of waar kan ik m laten herstellen?

mvg, Rikkie
 
Factory Reset al geprobeerd ?

You hold down 'LFO 1 Shape' while powering up.
 
Ik heb ook wel zulke problemen met mijn kc, het OS via midi opnieuw laden kan je misschien helpen, maar het probleem kan terug keren, ik denk zelf ook dat het de batterij is.
 
Hey Ronegen,

ik vind de synth toch te handig/flexibel/allround om hem weg te doen, voor het geld wat je er nu nog voor krijgt vind je nauwelijks een betere VA (naar mijn mening tenminste)

plus, dat als ik hem weg zou doen, ik geen synth meer heb met die fijne fatar keys.
 
Ik herinner me dat ik zoiets ook een keer heb gehad met mijn Virus C.. Bij mij bleek een kabeltje aan de binnenkant waar de voeding zit niet helemaal goed kontakt te maken.. Die opnieuw vastgesoldeerd en hij werkte weer perfect. Met wat geluk heb je hetzelfde..? Gewoon even openschroeven en kijken of je daar een probleempje ziet..
 
Het moet de batterij zijn, want LED's lichten eventjes op en doven meteen. Display blijft donker.

Maar waarom gaan sommige andere LED' s dan aan, na ongeveer 20 seconden, en blijven dan aan?
En: hoe kan ik de batterij vervangen zonder data te verliezen? Ik kan nu niet Midi-dumpen natuurlijk, geen enkele toets of knop reageert.

mvg, Rikkie
 
Heb je al een keer alle midikabels verwijderd en dan de Virus C opgestart? Ik had idt laatsts ook, daarna geen problemen. IS in ieder geval het proberen waard.
 
Het moet de batterij zijn, want LED's lichten eventjes op en doven meteen. Display blijft donker.

Maar waarom gaan sommige andere LED' s dan aan, na ongeveer 20 seconden, en blijven dan aan?
En: hoe kan ik de batterij vervangen zonder data te verliezen? Ik kan nu niet Midi-dumpen natuurlijk, geen enkele toets of knop reageert.

mvg, Rikkie

En.. is het al opgelost? En zo ja, wat was het nou? :eureka:
 
Waarschijnlijk voeding probleempje... Had laatst een Roland G-800 die er ook last van had.
 
Back
Top