tribute ouwe-korg 770/dv800/700/700s [ps series] modulair

rob papen
tis inderdaad een zeer geslaagd pakkend deuntje , respect
 
Ik vind de je m'en fous om zelfs het niet ingeplugde netsnoer gewoon zichtbaar achter je synth te hangen ook wel geslaagd. :)

Die typische oude Korg sound blijft toch uniek. Kitaro, Nova, Kebu...je hoort die klank er telkens weer op andere manier in terug.
 
Er stond (heel kort) een Minikorg 700 goedkoop op het forum. Weer iemand gelukkig gemaakt met ouwe romige Korg!
 
Deze skit voor op het nieuwe H3K album is voornamelijk met de 700s gemaakt. Lekkere creepy sound :okdan:

Het bekende MiniKorg 700 Vangelis geluid :P Waarschijnlijk opgenomen met een contactmic onder de oksel, en dan 8 keer vertraagd, en achterstevoren, afgespeeld ?
 
Nooit geweten dat Vangelis zo duister was :P
Deze keer een rectummic gebruikt, vandaar dat het wat achterstvoren klinkt en ook de natuurlijk klinkende lpf ;)

*

Zelfs Vangelis kan onverwacht uit de hoek komen ;)

Van de Rectummic maar beter geen foto plaatsen lijkt me 8)?
 
Ik denk dat Vangelis de 700 had, niet de S. Er staat op Youtube een oefensessie met een jongerenkoor waar hij wat vaag zit te doen op zijn instrumenten, waaronder de 700. Stevig uit het begintijdperk van de synthesizer, dus veel synths zie je er nog niet op.
 
Hier de beelden waarover ik het had, dit is met een 700 (geen S). Je kan de 700 niet horen in deze opname vanwege layering met een ander mishandeld instrument. Op zijn oude albums hoor je wel de typische 700 vioolsound.

Waarschuwing: kan een erg old skool epileptische aanval opwekken.

 
In de discussie "het belang van de interface" kan je die ook wel gebruiken, om duidelijk te maken dat je met de Traveller setup (HPF en LPF cutoff als horizontale sliders net boven elkaar) dingen voor elkaar krijgt (al zeker tijdens het spelen) die met de klassieke setup met 2 draaiknoppen naast elkaar niet lukken. En het is bovendien zo intuitief met een Traveler om je geluid breder, dunner, doffer, scherper te maken. Geniale vinding.
 
Je komt met de MS-20(mini) in de buurt van de traveler (let op je ellen Nicolas! ;)) met een elastiekje om de beide cutoff knoppen.
http://youtu.be/Kcs-5DSvSIM

Het is bij lange na niet zo prettig bedienen als de 700 maar even goed leuk.

*

Hey, die gast werkte vroeger bij Hans Kazan!
 
Back
Top