tribute ouwe-korg 770/dv800/700/700s [ps series] modulair

aanbevolen voor een MP3'tje
ik zal eens zien... mind you: het hoort zonder enige twijfel tot de slechtste muziek die ik ooit gehoord heb. Maar wel een leuk curiosum

Wunderlich heeft zelfs 2 LP's met zijn eigen megagrote Moog Modular
Wunderlich was IIRC eigenlijk een hele goede muzikant die helaas de verkeerde kant op werd geduwd richting het glad-commerciele show & amusement werk, inclusief foute glitterjasjes.
 

Attachments

  • stokkermans.jpg
    stokkermans.jpg
    189,1 KB · Bekeken: 92
Ja, die Stokkermans LP is zo mogelijk de slechtste 'Moog record' (op een ARP dan) die ik ken.
De veel obscuurdere 'The Unusual Classical Synthesizer' van Mike Hankinson vind ik aan de andere kant echt geweldig (in het genre). Doet weinig onder voor mevrouw Carlos... en dat nog wel met gebruikmaking van slechts één 4-track tape recorder en één EMS VCS3, een synth die door velen wordt afgedaan als op z'n zachtst niet echt geschikt om tonaal werk mee te maken. :P

Bijgevoegd naast de hoes een stukje Sweelinck van die LP (let je even op, Wout?).
Misschien wat zware kost, maar echt heel knap gedaan!
 

Attachments

  • Mike Hankinson - The Unusual Classical Synthesizer front.jpg
    Mike Hankinson - The Unusual Classical Synthesizer front.jpg
    80,4 KB · Bekeken: 94
  • 2 Variations - Mein junges Leben hat ein End (Sweelinck).mp3
    4,8 MB · Bekeken: 93
Ben sinds vorige week gelukkige eigenaar van een Korg 700s. Ik moet deze toch wel aparte synth nog helemaal leren kennen.
Welke sounds van Kitaro zijn dan met de 700(s) gemaakt? Ben wel ff benieuwd naar wat de signature sounds zijn.

Bijzondere aansturing ook, met sommige omgedraaide faders en functies zoals reso en filter envelop via een switch.
Verder niet superveel over te vinden...
 
Ben sinds vorige week gelukkige eigenaar van een Korg 700s. Ik moet deze toch wel aparte synth nog helemaal leren kennen.
Welke sounds van Kitaro zijn dan met de 700(s) gemaakt? Ben wel ff benieuwd naar wat de signature sounds zijn.

Bijzondere aansturing ook, met sommige omgedraaide faders en functies zoals reso en filter envelop via een switch.
Verder niet superveel over te vinden...

zegmaar gerust travellers filters ,.. leer debrekpoint kennen heb dv800 gehad zonder cv gate ,.. dikke souynd compleet
:eureka::doei:
 
Zoek op Youtube naar een Japanner die Kitaro covers speelt, op al zijn video's zie je hem aan zijn 700 en 800DV zitten en van die vage Kitaro vliegenvang moves maken.

Kitaro gebruikt de 700 voor vioolklanken en die typische pitch up bend.

Even de bak leren kennen en superveel plezier ermee! Met de traveler heb je heel veel intuitieve controle over de klankkleur, werkt m.i. veel beter dan 2 draaiknoppen.
 
Ja, ga ze aub niet afsnijden maar plaats ze er gewoon ondersteboven op. Letterlijk omkeerbare mod. :) HFP voorbij LPF instellen is in theorie "not done", maar door de niet al te steile filters heb je daar nog een zeer leuk gebied te ontdekken.
 
Zoek op Youtube naar een Japanner die Kitaro covers speelt, op al zijn video's zie je hem aan zijn 700 en 800DV zitten en van die vage Kitaro vliegenvang moves maken.

Kitaro gebruikt de 700 voor vioolklanken en die typische pitch up bend.

Even de bak leren kennen en superveel plezier ermee! Met de traveler heb je heel veel intuitieve controle over de klankkleur, werkt m.i. veel beter dan 2 draaiknoppen.

Aah je bedoelt deze meneer? Dat is nu juist net het soort geluid dat ik in de oh zo famueze "meeste slechte preset" thread zou plaatsen. Maar met getweak vast wel een mooie variant op te verzinnen :P



De typische pitch up bend geluidjes van kitaro heb ik nog niet gevonden, ken ook niet zo veel muziek van de beste man.


Helemaal mee eens Nicolas!

En vergeet de hoedjes van de traveler niet om te draaien. Dan kunnen ze op alle mogelijke manieren langs elkaar. :)

Ja, ga ze aub niet afsnijden maar plaats ze er gewoon ondersteboven op. Letterlijk omkeerbare mod. :) HFP voorbij LPF instellen is in theorie "not done", maar door de niet al te steile filters heb je daar nog een zeer leuk gebied te ontdekken.

Gelukkig kende ik die truuk al jaren geleden (ooit hier gelezen) en zou nooit de pootjes eraf breken ;{
 
Zo helaas is dat S loos niet hoor. Nu heb je een goed excuus om een 800DV te kopen, en een goed excuus om de 700 te houden want dat is een zeldzaam beestje! Het is maar hoe je het bekijkt, niewaar...
 
Mijn 700 is helaas S loosloos

Je mist alleen de 3 ringmodulator settings en white en pink noise, als je er toch geen FX geluiden mee gaat maken mis je helemaal niets :eureka:
Basic sound precies hetzelfde, ik deel je mening niet over meest favoriete synth maar hij klinkt niet verkeerd.
 
Back
Top