Yamaha Stage Piano's

attachment.php


Yamaha CP1, CP5 en CP50.

Authentieke houten toetsen voor 2 van de 3, wellicht concurrentie voor de Korg SV1.

http://www.yamahasynth.com/products/stage_pianos/cp1/
 

Attachments

  • yamaha_cp_1.jpg
    yamaha_cp_1.jpg
    53,6 KB · Bekeken: 52
Ze hebben overigens ook *kuch* inspiratie geput uit enkele bekende effecten :P

attachment.php
 

Attachments

  • yamaha_cp_fx.jpg
    yamaha_cp_fx.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 47
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem mooi en met de piano klank zou het ook wel goed zitten!

Ik denk dat ik toch de knopjes rond het scherm liever anders gezien zou hebben, qua "looks" dan.
 
heb even het videoootje gekeken, klank lijkt me absoluut MEGA....maar al die features....wie gaat er nu serieus klankparameters van z'n CP70 piano instellen? Ik snap dat niet van de japanners...in plaats van tig instelmogelijkheden, geef je de praktijkspeler 8 knoppen voor snelle soundwissels onstage, en knoppen en aan/uit buttons voor effecten...ach wacht..zulke keyboards heb je ook...die rode....hmmmzzz
 
Enkel toetsen klanken, dat mag ik wel. Geen foute staande bas / piano splits en piano + string geneuzel. Basic, met alle aandacht enkel voor de emulatie van piano's. De instelbare parameter leken goed gekozen en top, want met deze kwaliteit kun je ook daadwerkelijk ihet instrument van jezelf maken, zonder al te ver af te wijken van wat de oorspronkelijke piano's kunnen.

Prijskaartje voor dit moois? Verwacht toch iets hoger dan de Korg.
 
Dat ziet er heel wat 'luxer' uit dan die logge tank van een CP300 die ik heb staan. Zelf zou ik daar best wat meer vrijheid in willen hebben in hoe de piano klinkt. Dat is bij de CP300/33 e.d. gelimiteerd tot een handvol, niet altijd even nuttige, parameters.
 
zijn de speakers er nu uit? Vond dat toch wel een goed punt, de speakers van de CP300. Zo blijven alleen de goedkopere piano's met speakers over.
 
Dit is al geen gewone stage piano meer..
Love the sound !
 
zijn de speakers er nu uit? Vond dat toch wel een goed punt, de speakers van de CP300. Zo blijven alleen de goedkopere piano's met speakers over.

Dat is inderdaad jammer. De speakers in de CP300 zijn echt heel behoorlijk. Ik denk dat er niet zoveel vraag is naar speakers bij de 'echte' stage pianisten. Afgezet tegen de kostprijs van zo'n speakerset kan dat een reden zijn geweest. Voor de huiskamer pianist heeft Yamaha een hele andere reeks piano's (tot aan het onbetaalbare toe).
 
cool apparaat. V-piano killer. Denk ook dat ie beter scoort dan dat Korg ding.
Wel leuk dat ie uitgaat van bestaande instrumenten en modelling van meest gebruikte effecten en mods (dyno, smallstone,..)
Verlichte logo is wel heel faut, maar ja ...
Ben benieuwd naar wat t gaat kosten.
 
Yamaha heeft ook een reputatie hoog te houden op dit gebied.
 
Heeft Yamaha dit houten klavier al in een ander type zitten? Of is het nieuw? Ik zoek een stage piano die zwaarder speelt dan een Motif ES en S90 ES zit.

Volgens mij is het klavier nieuw. Ben er erg benieuwd naar. Vond de S90 eerlijk gezegd niet zo bijzonder (mij te licht, al vond ik de bounce wel meer lijken op dat van een acoustische piano).

Ben ook erg benieuwd hoe het klavier zich verhoud ten opzichte van bijvoorbeeld de houten toetsen die Kawai gebruikt in de toplijnen.

Echter, niet geheel onbelangrijk; prijs iemand?

Zit even die demos te beluisteren. Vind die CP80 eigenlijk best wel ruk klinken… Veel te iel met veel te veel hoog. Hij klinkt een beetje gemodelled. Doet me een beetje denken aan pianoteqq met de verkeerde instellingen.
De normale grand pianos vind ik eerlijk gezegd ook nog steeds te iel. Zou het waarderen als ze ook wat klassiek opnemen in plaats van alleen maar wat jazzy gepingel.
 
De Motif en S-serie speelt inderdaad vrij licht. De digitale piano's met Graded hammer action zijn al iets beter, ben heel benieuwd naar deze CP-serie tov de Kawai's. Ik heb wat zitten googelen naar prijzen, officieel zijn ze nog niet bekend maar dit is wat ik tegen kom:

CP1 $4999
CP5 $2599
CP50 $1699

Bron: http://www.andysmusiconline.com/categories/digital-pianos/4.html
 
De Motif en S-serie speelt inderdaad vrij licht. De digitale piano's met Graded hammer action zijn al iets beter, ben heel benieuwd naar deze CP-serie tov de Kawai's. Ik heb wat zitten googelen naar prijzen, officieel zijn ze nog niet bekend maar dit is wat ik tegen kom:

CP1 $4999
CP5 $2599
CP50 $1699

Bron: http://www.andysmusiconline.com/categories/digital-pianos/4.html

AUW! Voor dat geld denk ik dat je met een Kawai MP8 of vergelijkbaar een net zo kwalitatief toetsenbord in huis haalt. Geluid daarintegen is nog maar de vraag (al ben ik persoonlijk niet overtuigd door de demo's die online staan. Sterker nog, ik zou eerder een motif rack/fantom rack kopen met een kawai MP8 als controller. Of een nord electro rack)
 
Ik zeg...testen als die er is. De Electro's zijn de sound, expressie en het snel aanpassen van de sounds echt heel goed. De Stage is ook goed maar speelt te licht, ze zouden bij Clavia eens een zwaarder gewogen klavier moeten inbouwen. Ik vrees alleen dat de prijs dan ook richting the 4K gaat ;-) Hoe dan ook, de CP's en Nords vissen toch een beetje in dezelfde vijver, zeg maar de high-end stage piano's met karakter en daar is altijd een markt voor.
 
Ik zeg...testen als die er is. De Electro's zijn de sound, expressie en het snel aanpassen van de sounds echt heel goed. De Stage is ook goed maar speelt te licht, ze zouden bij Clavia eens een zwaarder gewogen klavier moeten inbouwen. Ik vrees alleen dat de prijs dan ook richting the 4K gaat ;-) Hoe dan ook, de CP's en Nords vissen toch een beetje in dezelfde vijver, zeg maar de high-end stage piano's met karakter en daar is altijd een markt voor.
hmm... https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=120610&highlight=nord+piano&page=2
 
hm denk toch wel dat de combi van Modelling met Samples de perfecte toepassing is. T geluid vind ik echt super!

Ben bijv. niet echt overtuigt door t geluid van de Roland V-piano, de dynamiek is goed, maar t geluid klinkt niet echt realistisch.
Het aanpassen van alle parameters is naar mijn idee vergelijkbaar met de Roland.

denk dat yamaha hier toch weer mooi aansluit bij de rest :okdan:.
en vind de prijzen opzig nog meevallen :P.
Maargoed, ik blijf nog wel effe bij mn kurzweil 8).
 
Back
Top