Behringer BCF2000 programmeren in cubase

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
hoi,

ik heb twee bcf2000's van behringer; deze staan alle twee in mackie mode in cubase en werken perfect (om aan te sluiten op een andere thread: ze eerst in windows midi eens 1 en 2 noemen, ze dan toevoegen als mackie mode en klaar is kees)

het enigste echter dat ik kan besturen is de volumes en de panning.
het lukt me niet bijvoorbeeld effect send toe te wijzen aan de knoppen; nochtans had ik vroeger een bcr2000 en ik snap het programmeren van de bcf2000 ook wel (midi learn draaien toewijzen store etc), maar het lukt gewoon niet::===> is het misschien zo dat je in mackie mode gewoonweg geen andere zaken kan programmeren of zo? het lukt me zelfs niet om in het master menu te geraken (dat normaal store plus edit is geloof ik)

is het dan nodig de behringers in een andere mode in cubase toe te wijzn of wat doe ik mis?
 
Ik gebruik oa BCR's en een BCF + een DDX3216 met cubase, maar ik doe dat niet in Mackie mode maar via de generic remote. Je kunt daar ontelbaar veel functies aan je controller toewijzen. Het is effe wat meer programmeer werk maar het werkt perfect. Kijk effe of je daar kunt doen wat je wilt. Ik kan je altijd tips en hulp geven.
 
Vraagje, is het gelukt want ik heb een soortgelijke vraag betreffende de instellingen van de send draaiknoppen. Deze geven alleen maar een sysex (F0 data F7) midi, heb dit gelogd en stuur het terug maar zonder resultaat. (via een pc met een midilogger)
 
mijn pc is onlangs gecrasht en heb alles opnieuw moeten installeren alhoewel het de eerste keer vlot ging, duurde het de tweede keer langer

drivers installeren en nog eens en nog eens en er weer afgooien, cubase wou de behringers eerst niet herkennen en dan plots wel

goed kijken bij deze computer>beheren>je behringer en dan manueel stuurprogrammas installeren en herinstalleren tot werkt

was een frustrerend dagje

succes ermee
 
Niet om een oude thread te reviven maar de oplossingen staan op youtube (BCF2000 icm Cubase5 in mackiemode). En deze filmpjes hebben mij enorme geholpen:





 
Back
Top