De schrik van mijn leven........

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.716
Locatie
Utrecht
Ik had mijn Alpha Juno 1 een tijdje uitgeleend, en ik had hem woensdag terug gekregen en aangesloten. In de tussentijd had ik SoundDiver gekregen en ik begon daar een beetje mee te spelen tot ik tot mijn schrik er achter kwam dat iedere 6e noot die ik speelde met de cutoff vol open was, en de rest normaal.

Toen heb ik de synth gereset en toen deed ie het weer normaal, maar ik kan me niet voorstellen dat 1 stem een andere instelling kan hebben dan de andere 5!

Wel had ik met mijn Six-Trak ook zo'n soort probleem icm SoundDiver, maar ik dacht dat dat aan bugs in het 'OS' (als ik het zo mag noemen) lag, en op zich is het ook niet helemaal vreemd aangezien iedere stem op zich programmeerbaar is.

Is dit een bug in SoundDiver of heb ik binnenkort een Juno die rijp voor de schroothoop is?
 
Zal wel aan sounddiver liggen.

Ik heb bij m'n virus sounddiver oem ontvangen. Ik heb het 2x gebruikt en toen er weer afgelazerd. Wat een ***pakket!

liet telkens m'n pc vastlopen, stuurde vage sysex commando's, etc. :stupid
 
Hoe kan het uberhaupt dat 1 stem een ander programma draait dan de andere 5 bij een monotimbrale synth??
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Hoe kan het uberhaupt dat 1 stem een ander programma draait dan de andere 5 bij een monotimbrale synth??

MIDI loopje misschien? Als je MIDI In en Out van je Alpha Juno verbonden hebt met de MIDI In en Out op je computer, dan kan je last krijgen van MIDI loopjes en die kunnen voor rare problemen zorgen.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Hoe kan het uberhaupt dat 1 stem een ander programma draait dan de andere 5 bij een monotimbrale synth??

dat was dus de originele vraag denk ik :)
maar wel vreemd als je nootje 1,2,3,4,5 eerst hebt gespeeld, dat steeds nootje 6 iets anders doet.
misschien een een of andere actie getriggerd na iedere 6 noten o.i.d.?
of toch een sounddiver probleempje.
maar als je het na het resetten van je juno niet meer hebt, dan zal het wel weer in orde zijn. :confused:
 
Tja een Juno is zo simpel als het maar kan zijn. Het komt op mij heel vreemd over dat 1 van de 6 stemmen gewoon onafhankelijk van de andere stemmen een andere instelling kan hebben.

Bij de Six-Trak kon dat wel, maar bij een Juno moet dat niet kunnen.

Of ik moet eens de geheime bi-timbrale eigenschappen van de Juno gaan onderzoeken ;)
 
ik heb al een paar keer gehad met oude curtis-chip-achtige apparatuur, 6-stemmig, dat 1 van de chips anders reageerde dan de anderen. soms bleek het duidelijk kapot, maar soms ook was het een beetje onvoorspelbaar. er zitten vaak verschillende functies op zo'n chip, afhankelijk van het type, en die reageren wel eens gek.
ik heb het met voice chips en filter-chips gehad, van de de multi-trak en de matrix6 en matrix1000.
 
Tja de Multi-Trak en de Six-Trak lijken nogal erg veel op elkaar......maar volgens mij kun je beter zeggen waar GEEN Curtis chips in zitten toch?
 
De schrik van mijn leven is dat ik op een dag mijn TR-909 aanzet en dan "POEF!"....

Zou nog eens best kunnen ook, die bakken zijn meer dan 15 jaar oud, het moet er ooit eens een keer van komen...
 
Ik heb dat ook wel es met mn AX-60 gehad. Maar daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt eigenlijk.
Alle 6 de stemmen zijn 6 aparte chipjes (net als in de juno) . Er kan best een keer een lekstroompje ofzo een instelling van een van die chipjes veranderen waardoor daar de cutoff raar doet. Ik heb em net helemaal stofvrij gemaakt van binnen en vreemd genoeg heb ik daarna nergens meer last van gehad. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.
 
Orgineel geplaatst door DJ41
De schrik van mijn leven is dat ik op een dag mijn TR-909 aanzet en dan "POEF!"....
Mijn 909 'vergeet' heel af en toe een kick... Dat is ook niet tof. Dan schrik je ook.
Verder had CraZ de setup overhoop gegooid en als main sequencer Logic gebruikt. Daardoor klopte er niets meer van en ik wist van niets. Ik druk op play op de MPC2000xl en mijn 909 begint fucking helemaal gek te doen. Ik werd helemaal gek!

Verder hoorde ik gisteren een leuk verhaal van Stefan Robbers.
De Acid Junkies gebruiken een MPC als percussie bak. Bij een optreden was de MPC stuk. Toen hebben ze alle drums uit een 606 moeten halen. (Die gebruiken ze normaal alleen als trigger unit voor de SDS-800) Kun je het voorstellen. Geen 909 kick maar alles uit een 606. Vet!!!!! Maar dan schrik je wel.

p.s. CraZ, de ATC wordt via CV/Gate aangestuurd door die zeer zeldzame analoge sequencer.
 
Back
Top