Hi-res foto(s) van jouw favo synth(s) !

Wat klinkt eigelijk beter, een JP6 of een JP4?

Ik denk dat een JP4 een stuk dikker klinkt, maar misschien zijn ze niet echt te vergelijken en moet je ze meer opvatten als twee totaal verschillende polysynths. Ik heb zelf een MKS-80 en die schijnt qua klank weer erg overeen te komen met de JP6. Maar het valt me op dat je er in het algemeen vaak tegenstrijdige verhalen over hoort.

Die yamaha ziet er ook erg mooi uit.

Ja, ik wilde ze eerst allebei houden toen :D Omdat je ze natuurlijk op allerlei manieren met elkaar kon verbinden (inclusief de uitgangen van de interne sequencer) kon je er zo de gekste dingen mee doen. Maar het was wel wat te veel van het goede qua grootte =(
 
Maar het was wel wat te veel van het goede qua grootte =(

Oooh dat is toch wel het zwakste excuus om een synth weg te doen.:engel: Ga je toch gewoon groter wonen? Of betrek de badkamer bij de studio, douchen kan ook onder de kraan in de keuken. :D
 
Oooh dat is toch wel het zwakste excuus om een synth weg te doen.:engel: Ga je toch gewoon groter wonen? Of betrek de badkamer bij de studio, douchen kan ook onder de kraan in de keuken. :D

Nou ja, het excuus gaat ook weer niet helemaal op, want ik heb er wel een andere synth voor gekocht toen. Weet eigenlijk niet precies meer welke (wordt oud), maar waarschijnlijk een die net zoveel ruimte inneemt :D

Als ik tijd heb zal ik van het weekend wat foto's schieten van de Spirit en ook van mijn SH-1, want als er 1 synth bij mij in nieuwstaat is dan is die het wel. Ben alleen helaas niet zo'n puike fotograaf....
 
Ik denk dat een JP4 een stuk dikker klinkt, maar misschien zijn ze niet echt te vergelijken en moet je ze meer opvatten als twee totaal verschillende polysynths. Ik heb zelf een MKS-80 en die schijnt qua klank weer erg overeen te komen met de JP6. Maar het valt me op dat je er in het algemeen vaak tegenstrijdige verhalen over hoort.
=(

Lees een hier over de verschillen tussen JP8/JP6/MKS http://stretta.blogspot.com/search?q=mks
 
nog een paar:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • DSC_2188.jpg
    DSC_2188.jpg
    130,2 KB · Bekeken: 49
  • DSC_2190.jpg
    DSC_2190.jpg
    95,4 KB · Bekeken: 48
  • DSC_2196.jpg
    DSC_2196.jpg
    150,7 KB · Bekeken: 49
  • DSC_2205.jpg
    DSC_2205.jpg
    121,5 KB · Bekeken: 50
Vraag me af waar RSB blijft met al die high res fototjes van de gear die hij had. Kom op Niels laat ff je fotoskills zien! :D
 
Back
Top