Hi-res foto(s) van jouw favo synth(s) !

Keybern

Ouwe rot
Lid sinds
15 Maart 2009
Berichten
1.458
Hoi jongens,
ik wil graag mijn studio wat verfraaien met toffe foto's van synthesizers, en dan voornamelijk de echte klassiekers: minimoog, jup-6, jup-8, sh101, juno, ... you name it.

Nu is het echt verbazend, hoe moeilijk het is om een mooie top-down picture van een synthesizer te vinden. (in een resolutie dat de moeite waard is om af te drukken op fotopapier)

En daarom dit ideetje:
zou het niet ongelofelijk tof zijn om alle onze vintage synthesizers in "hi-res" te fotograferen en in deze thread te plaatsen ?
Als je het echt goed wil doen, best wel met volgende dingen rekening houden:

  • zorg voor een egale en bleke ondergrond, bv. een witte doek, een witte tafel, ...
  • bij voorkeur indirecte verlichting. Dus niet rechtstreeks met je bureaulamp op je synth schijnen maar naar de muur. Het licht zal weerkaatsen waardoor je synth toch voldoende oplicht.
  • niet teveel rommel rondom, kabels, enz.
  • 90° van boven, mooi top-down. De front panel is toch altijd het belangrijkste, nietwaar :)
  • Hoe groter de resolutie, hoe minder belangrijk de afstand wordt. Zorg gewoon dat ie er minstens helemaal op geraakt.
Dit is niet om meteen iedereen aan het werk te zetten, maar mij lijkt het een kleine moeite en toch wel interessant.
 
Wat ik ook altijd mooi vind is een synth op gras. Persoonlijke smaak uiteraard.
 

Attachments

  • IMG_5605.jpg
    IMG_5605.jpg
    198,2 KB · Bekeken: 53
'k meen dat er al zo'n soort topic was.. heb toen een paar foto's opgeslagen..

'k zal die foto's es opzoeken..
 
Knappe MS10, Kalusi ! (die komt sowieso op mijn muur te hangen)
Lang niet gek gevonden om je synth buiten te fotograferen. De belichting is buiten vaak ideaal.
 
Hoe wil je Hi-res foto's plaatsen op een site met een limiet tot 1280x1024? Krijg je een thread met alleen maar externe links.
 
Hoe wil je Hi-res foto's plaatsen op een site met een limiet tot 1280x1024? Krijg je een thread met alleen maar externe links.
"Hi-res" tussen aanhalingstekens he. 1280x1024 vind ik al heel mooi.
Die externe links zijn idd vervelend omdat die gratis picture-hostingbedrijven nogal snel die pictures er weer afzwieren.
Kunnen we die foto's niet verzamelen en ergens hosten ? Ofwel mail ik ze naar iedereen door.
Heb nog wel ergens webspace op overschot dacht ik.
 
mogen evt ook op mijn domein geplempt worden. Doe er nog niet veel mee behalve m'n oude weblog. Als ze gemaild worden zet ik ze erop mail to "username" (AT) hotmail (dot) com.
 
Hoe wil je Hi-res foto's plaatsen op een site met een limiet tot 1280x1024? Krijg je een thread met alleen maar externe links.


Simpel: gewoon ff ZIP-en ;)

Heb er nog 2 van iemand hier van 't forum, maar die zijn >4 MB per stuk (ook als je ze zipt..).. een 808 en een SH101.. stuur maar een PB met je emailadres als je ze wil hebben.
 

Attachments

  • gear.zip
    648 KB · Bekeken: 55
is dit wat?
 

Attachments

  • MFBK2.jpg
    MFBK2.jpg
    222,4 KB · Bekeken: 60
is dit wat?
Wel eerst afstoffen he! :D Haha, neenee, das ook zeker een mooie!

Morgen zet ik er mijn Microkorg op. Jammer dat ik de DX27 niet meer in mijn bezit heb. Dat vond ik ook wel een mooi strak ding.
 
oei je ziet wel alle oneffenheden met die flits zo dichtbij :(
 
SCI Pro One

SCI Pro One

Hier wat mooie pics van mijn ex Pro One....heb m toen aan Demian verkocht...ding was near mind......toch spijt nu.....=(

Achtergrond kan je evt aanpassen in bv Photoshop...


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Foto's komen uit deze thread....
 
cewle fotoos dender,
alleen beetje jammer dat je op de 1e 2 fotoos de belettering niet goed ziet door de lichtreflectie 8D
 
cewle fotoos dender,
alleen beetje jammer dat je op de 1e 2 fotoos de belettering niet goed ziet door de lichtreflectie 8D

Die heb ik express zo geschoten...zo zie je dat er absoluut geen 1 kras op zit.;)
 
Blijft toch altijd mooi he, zo'n Pro One :luv:

Die van mij is alleen dringend toe aan nieuwe bushings want het speelt voor geen meter meer. Maar ik zal hem niet snel weg doen.
 
Back
Top