Smartmediakart te overbruggen via Korg KP3 om samples te plaatsen op esx-1

NowItsMyTurn

Nieuwkomer
Lid sinds
5 november 2009
Berichten
4
Het zit zo,

Ik heb onlangs een korg esx-1 aangeschaft. Ik mag de esx-1 nog niet gebruiken voor kerstdag (kerstcadeautje dus...).
Nu weet ik dat je in de esx-1 samples kan inladen via een Smartmedikart.
Omdat ik dit niet direct zie zitten om te kopen, ben ik op zoek naar een alternatieve mogelijkheid om toch samples op m'n esx-1 te zetten.

Daarom, mijn vraag:
Ik heb nog een korg kaoss pad 3, waar een SD- kaartje inkan. Je kan op de kaoss pad 3, dus ook samples plaatsen en die bewerken.
Ik weet hoe je een sample plaats op de kp3, meerbepaald op het SD- kaartje.

HAMVRAAG:
Kan ik mijn korg kaoss pad 3, verbinden met de ST./MONO AUDIO IN klem van de esx-1 en zo de esx-1 op record plaatsen om één per één de samples binnen te krijgen op de esx-1?
Zodoende kan dit ook gaan door een CD- speler aan te sluiten op de de ST./MONO AUDIO IN klem en een sample cd in te steken en één per één de samples recorden op de esx-1?

groeten en bedankt voor de raad!

Kristof.
 
Met het programma dat die kerel dan geschreven heeft, kan ik dus via de sd kaart van m'n kp3, samples in 1 klap, zeer snel op de esx-1 zetten?

groeten.
 
Ik weet dat de esx-1 Smartmedia gebruikt, maar lees eens goed mijn tekst hier hoger. Ik wens de Smartmedia- kaart te overbruggen via samples op te slaan in m'n kp3 via SD kaart en dan de esx- 1 de samples te laten opnemen met m'n kp3 aangesloten aan de esx-1.
Lukt dit?
groeten Kristof.
 
Natuurlijk kan dat. Alleen is 10 of 20 euro voor een smartmedia kaartje een heel slimme investering omdat je ze dan netjes via je compu kunt laden (met dat hele slimme programmaatje, waarmee je ook allerlei wav's kunt inladen van allerlei heftige drumcomputers).
Wil je dat niet dan haal je je ontzettend veel werk op je hals. Eenmalig kan dat best (kost alleen heel veel tijd), maar als je je samples bewerkt hebt, wat dan? Wil je ze op dezelfde omslachtige manier terugzetten? Ook wordt de kwaliteit elke keer dat je via analoge outputs gaat overzetten minder.
Dus ja, het kan.
Moet je het willen? Nee.
 
Van harte bedankt voor de info Poly- Peter. Ik denk dat ik het probeer zonder SmartMedia en zie hoelang het duurt eer ik de omslachtige wijze beu ben :)

groeten Kristof!
 
Koop simpelweg een xD picture card van 128 MB en een Smartmedia-to-xD adapter.

Veel sites verkopen ook nog altijd hopen 64 of 128 MB Smartmedia, al dan niet langs eBay. Korg zelf ook maar je betaalt er een hoop meer voor (voor 64 MB).
 
Back
Top