Syx bank bestanden naar patch names programma

Studio32

Stamgast
Lid sinds
14 juni 2007
Berichten
113
Bestaat er een programma dat de patch names van *.syx / bank bestanden kan weergeven op je PC scherm? Zodat je kan zien of er geluiden in die bank zitten of lege patch names.
Soms bulk je een bank en dan ziten er bijv. 25 geluiden in terwijl bank 128 is, rest dan leeg en toch is het een bank van die grote. Telkens 128 patches moeten aflopen is lastig.
 
Daar gebruik ik SendSysEx en een text program met search opdracht voor.

De dump openen en Copy&Paste in het text program.
Zoek de eerste F0 en voor een nieuwe regel in.
Volgende F0 (meestal na een F7) en weer een nieuwe regel

Dan heb je alle Patches los (Kan je weer Copy & Paste overheen gooien om de files uit de bank te peuteren)

In het text program kan je vaak ook eenvoudig nummeren: weet je de hoeveelheid en wat staat waar...

Maar er kunnen ook wel tooltjes voor geschreven worden, dacht ik zo.

Wout
 
De F0 en F7 geven uitsluitend de start en het einde van de sysex weer. Als de sysex een bank bevat is het niet mogelijk om individuele patches met F0 op te zoeken maar dit hangt helemaal af van het appraat. Met een goede sysex specificatie zou het wel moeten zijn te herleiden. Om welke synth gaat het?
 
Korg Z1.
Gebruik in ieder geval niet MIDI-OX om sys ex files in je Z1 te laden. Je hebt dan een kans op een crash op je Z1. Ik gebruik altijd Bome's SendSX om sys ex bestanden in mijn Z1 te laden en heb dan geen centje last.
 
Het is een uitgebreide Synthesizer en kan ze data niet zo snel weg schrijven het proggie Bome's SendSX is goed voor het bulken en het send van midi of syx bestanden.

Zelf werk ik veel met SoundDiver deze moet op zijn langzaamste stand staan anders gaat de Z1 hikken.

ik ben opzoek naar banken of dan wel voice voor de KORG Z1 we zijn bezig voor een uitgebreide web page voor de KORG Z1

weet iemand waar we bestandje kunnen halen midi of syx.

Groet,
Andre
 
Back
Top