Brute geluiden

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
@Jack n Jill: ik maakte m'n beste muziek met een C MEDIA kaart van 15 gulden. Maar een goede kaart is wel leuk hoor.:)

ja ik maak ook mijn muziek met een C MEDIA kaart. is niet altijd een pretje hoor. omdat ik
nu vrij veel VSTs gebruik en als ik in Fruity 3 VST instruments tergelijk wil laten spelen dan
ziet mijn kaartje wel af hoor. dan hoor ik enkel nog wat gekraak en af en toe eens een nootje
:stupid :stupid :stupid
ik ben nu ook aan het kijken voor een goede kaart alleen kan het nog ff duren eer ik hem heb
aangezien ik altijd krap bij kas zit. dus voorloopig zullen we het maar met de C MEDIA moeten doen :(

greets isnieZot
 
Re: Brute geluiden

Origineel geplaatst door geerdy
Hey

Even jullie mening en help gevraagd.

Ik ben hardcore / techno / Darkcore producer en zoek een softsynth waar zo'n brute geluiden uitkomen, dat
Iedere techno - hardcore liefhebber er een stijve van krijgt.

Momenteel gebruik ik pro 53/52 en de FM 7 maar ik ben echt op zoek naar een vst met vette geluiden

So laat jullie horeuh, wel vst moet ik eens onder nemen ?

Hoi hier bij deze link staat het een beetje uitgelegt over de Pro 53 en hoe je er een beetje HC geluidjes uit kan halen.

http://forum.mastersofhardcore.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1796&postdays=0&postorder=asc&start=15
 
fm 7 en pro53 haal ik ook de vetste geluiden uit je moet gewoon de tijd nemen om iets vets er uit te krijgen:kont:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ey is bikkel moderator op dat herrie forum? :D

Ik ontken alles, ik wil eerst mijn advocaat spreken :D
 
misschien is deze thread een beetje dood, maar:

ik heb een soundblaster audigy, en moet zeggen, ben daar nog niet ontevreden over.
het is natuurlijk mijn beste geluidskaart tot hiertoe, en andere juweeltjes heb ik nog
niet kunnen uitproberen

als ik wat rondklooi met de "dreamstation" vsti plugin in fruity bvb, en dan denk van: "laat ik eens
een nieuw geluid ontwerpen" (ahum) dan begin ik wat aan knopjes te draaien (muis te schuiven, maar bon)
en te pielen en opeens komt daar "iets" uit. vaak niet wat ik verwachtte *D
maar wel soms iets "bruut".

so, bassically... I don't get it.

als je echter op voorhand weet wat voor geluid je wil, dan is het minder moeilijk, liet
ik me vertellen door een techneut-vriend van me. Onder linux draaide hij een proggie
dat gewoon een paar oscillators laadde en op elkaar liet inwerken, en hij kreeg
best phreaky geluidjes.

ander ideetje, bestaat er nergens een handboek dat zegt van: zo'n golf vorm en zo'n golfvorm
geven je een "pad", iets anders een "bass" en wat weet ik nog?

nu, misschien doet het er niet toe, als deze thread dan toch dood is *D

greetz, cloudy
 
Voor al uw virtuele hardcore scheurgeluiden: De JunoX 2 zonder twijfel!
 
Ow, ik loop een beetje achter zie ik. (t is nog vroeg :z ).

Voor Cloudman:

Ik weet trouwens wel dat er zulke workshops en boeken enzo bestaan over hoe je bepaalde instrumenten virtueel kunt modeleren.

Vrienden van me die op het HKU zitten kregen eerst ook opdrachten om bijv. in Reaktor een vibrafoon te modelleren, daar zat ook bepaalde stof bij over golfvormen en combinaties met ADSR enz.

Er moet vast wel genoeg over te vinden zijn op internet.
 
kzal eens goed moeten zoeken dan, want dat lijkt me best interresant.
het is leuk om te pielen en dingen te ontdekken, maar het is ook fun dingen meer
gestructureerd bij te leren. als je de sounds kunt produceren die je wil... kun je veel mee doen in je muziek medunkt.
 
Ik vind het ook erg leuk en zeer interessant om te begrijpen waarom een geluid nou juist zo en zo klinkt, en hoe dat dan weer is opgebouwd.

Ik kwam heel toevallig dit nog tegen, misschien wel handig als basisreferentie:

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/jun97/physicalmodel.html


Patch voorbeelden van instrumenten e.d. kon ik ff niet vinden, eerlijk gezegd heb ik er nu ook weinig tijd voor, dus daar moet je nog ff naar op zoek
 
Origineel geplaatst door bikkel

Als het je nu niet lukt ga dan lekker macremeeen ofzo.

*LOL* :)

Een lekkere dikke vette uien met bruine-bonen-scheet door een Sherman filterbank halen doet ook wonderen.
Ik heb het nooit geprobeerd maar het lijkt me verstandig om een schone onderbroek in de buurt te hebben :)

Tjonge, zoveel leuke vst synths en nog niet tevree. Volgens mij doe je iets verkeerd.

R.
 
Dankje laurens!
zal ik zometeen eens beginnen lezen, lijkt me zeer boeiend! mijn pielen met softynths kan er alleen maar
beter van worden he :)

hmm, grappig eigenlijk, hoe ik veel uit deze thread haal en ze nooit opstartte :D
 
Back
Top