Samples van PC naar MPC2000XL

Bergen

Ouwe rot
Lid sinds
10 december 2007
Berichten
1.876
Locatie
Voor mijn achtertuin
Ik heb sinds kort een MPC2000XL met uitbreiding naar 8 outputs en digital in/out en cardreader. Nu vraag ik me af wat de handigste manier is om samples van mijn computer (Mac) in de MPC te krijgen?

Een logische oplossing lijkt mij om de wavs rechtstreeks op een geheugenkaartje te plempen maar dat gaat waarschijnlijk niet zo makkelijk?..

Een andere oplossing is misschien de digital in? Ik heb wat geprobeerd op te nemen vanuit de digital out (SPDIF) van mijn Motu 828 (MKII usb) maar wat dan opgenomen wordt is een hoop gekraak.

'Analoog' steeds sample voor sample alles opnemen en trimmen is een hoop werk dus ik hoop dat iemand een betere oplossing weet voor me :)
 
Via een geheugenkaartje moet prima gaan. Je moet er echter wel op letten dat je bestandsnamen en directorynamen niet langer dan 8 karakters zijn; anders gaat het helemaal in de soep. De MPC2000XL kan wel met lange bestandsnamen omgaan, maar gebruikt daarvoor helaas een ander formaat dan de rest van de wereld en raakt dan ook compleet in de war als je met het windows-langebestandsnamen-formaat aan komt zetten.
 
ik zou wel gewoon samples op je card plempen
en je progs op de mpc maken gaat echt wel snel genoeg lijkt me
 
ik doe het met mijn mpc2000 op de volgende manier:

1. uitzoeken samples
2. op maat knippen met een WAV editor (ik gebruik recycle, deze kan slicen en dan alle files in 1 keer los opslaan), zorgen dat de sample geljk begint
3. Zorgen dat de sample als het juiste bestands type opgeslagen wordt (WAV , PCM, 44KHZ, 24 bit, mono, ) en let op het renamen van je WAV files, houd ze korter dan 8 tekens anders past de mpc ze zelf aan als je je program gaat saven, maakt niet veel uit maar zo houd je je back ups overzichtelijk
4. Formatteer je geheugen kaart in je mpc, (let op dat je kleine kaarten van bv 512 of 1gb gebruikt anders maak je mpc partities die je niet op de pc kan openen) kopier nu je samples naar je kaartje
5. open je samples in de mpc, maak nu een program van je samples
6 save je program
7. maak sequence, save sequence en je files.
8. nu slaat de mpc alles op als .SND files (en de program en sequences als .ALL en .APS), deze sla ik op op de pc als back up
9. de WAV files kan je nu van het kaartje afhalen aangezien de mpc alleen de .SND files nodig heeft bij het openen van een beat.

- edit -

Die mpc editor is handig, maar het werkt net zo snel, al dan niet sneller om gewoon programs in je mpc te maken.. Heb hem even bijgevoegd voor je zodat je hem kan proberen... Ik raad je echter aan om volgens de bovenstaande stappen methode t werken. Werkt voor mij super!
 

Attachments

  • MPCEditorV3.zip
    2,6 MB · Bekeken: 43
houd ze korter dan 8 tekens anders past de mpc ze zelf aan als je je program gaat saven, maakt niet veel

Mmm bij mij raakte soms de hele geheugenkaart 'corrupt' en raakte ik echt bestanden kwijt als ik te lange bestandsnamen gebruikte...
 
Ah ja zonder is misschien ook goed, ik heb er al eentje gevonden, kan 't nog niet testen omdat ik eerst een cardreader moet regelen voor de computer maar het ziet er wel lekker simpel en overzichtelijk uit (het heet MPC Pad en is freeware):
 

Attachments

  • Picture 1.png
    Picture 1.png
    39,3 KB · Bekeken: 48
Echt ??? Hmm.., met mijn 2000 classic met scsi kaartlezer heb ik daar geen last van !

Welke firmware gebruikte je ?

1.2. Maar ik had wel ook directorynamen die te lang waren (kopie van de akai sample cd), wellicht dat dat het verschil is.
 
Back
Top