Wat vragen over de Yamaha A3000

Ik denk toch dat ik er t.z.t. eens zo'n CF reader in zet. Sneller zal het misschien niet worden, maar wel een stuk stiller en flexibeler. Ik weet alleen niet of de CF kaart weer in te lezen is in m'n pc. De A3000 zal de CF kaart wel formatteren met een bestandssysteem wat niet door de pc herkend wordt. Dan ben ik het voordeel van makkelijk uitwisselen dus weer kwijt.

CF kaart is niet te lezen door de PC, want het is een eigen formaat. Verder kun je ook alleen maar CF kaarten wisselen als de AxK uitstaat. Dat, en dat zo'n drive duurder is dan dat de a3000 waard is, houdt mij tegen. Zal de A3000 echter niet snel wegdoen ookal gebruik ik hem niet. Toch meer dan 3000 gulden voor betaald en hij staat niet in de weg. ;)
 
CF kaart is niet te lezen door de PC, want het is een eigen formaat.

Andersom kan wel, dus samples van de pc op een kaart zetten en dan in de sampler importeren.
Verder kun je ook alleen maar CF kaarten wisselen als de AxK uitstaat.

met alle respect, maar dat klopt niet hoor, je kunt ze gewoon verwisselen...
 
Ik heb hier nog een 19 inch rackunit staan met scsi cd-rom en harddisk. Heb ik een paar jaar geleden gekocht om aan m'n A3000 te koppelen.

Moest er iemand zoiets kunnen gebruiken , pb me maar.
 
Is zo'n esi4000 een betere sampler? Ik zou namelijk ook kunnen overwegen de A3000 weg te doen (ben hem zo kwijt denk ik) en een esi4000 aan te schaffen.

Voor dat geld was er in die tijd geen betere sampler dan de A3000. Het enige bezwaar dat sommigen er tegen hebben, is de traagheid van laden. Ik vind dat erg meevallen. Waar ik me tegenwoordig eerder aan stoor, is dat de workflow van alle hardware samplers veel trager is dan softsamplers.

De A3000 is een geweldige bak met veel mogelijkheden. Ik geloof dat je met de versie 2 hardware upgrade wel kan timestretchen, maar verwacht daar geen wonderen van.
De A3000 heeft een unieke sound met schitterende effecten en lekkere filters.

Bij mij kwam de A3000 met twee audio sample cd's en 6 diskettes. Bij de A4000/5000 krijg je 6 cd's. Ik heb alles. Laat maar weten als je kopieën nodig hebt.
 
Inmiddels weet ik de exacte grens. Er kan maximaal een harddisk van 8 GB in en een partitie max maximaal 1 GB groot zijn.

Na wat gespeeld te hebben met de smapler ben ik erachter dat het wel een heel bruut apparaat is. Echt fraai. Snelheid blijft wel lastig.
Misschien dat ik hem toch wel weg doe en voor een Akai S5000 of S6000 ga. Zo duur zijn die ook niet meer.
 
Na wat gespeeld te hebben met de smapler ben ik erachter dat het wel een heel bruut apparaat is. Echt fraai. Snelheid blijft wel lastig.
Misschien dat ik hem toch wel weg doe en voor een Akai S5000 of S6000 ga. Zo duur zijn die ook niet meer.

Ik vrees dat die voor je gevoel niet veel sneller zullen zijn. Softsamplers werken nu eenmaal veel sneller. Daar valt die relatief langere laadtijd helemaal bij in het niet.
 
Laatst gewijzigd:
Inmiddels weet ik de exacte grens. Er kan maximaal een harddisk van 8 GB in en een partitie max maximaal 1 GB groot zijn.

Je kan er een 9.1 GB scsi HD inbouwen, maar dan gebruikt ie maar 8 Gig.
 
met alle respect, maar dat klopt niet hoor, je kunt ze gewoon verwisselen...

Van de website: "One of the features of this drive is fully hotswappable which means you can pop a CF card out and pop another one in on any of the card slots without having to power down your sampler. This is an advantage many of the IDE card readers do not have and will ensure that you never run out of storage room when working on your music. "

Voor dit type geld dat toevallig, maar misschien ben ik ook in de war met de SCSI-2-IDE bridge + IDE Cardreader oplossingen en daar zou ik helemaal niet aan beginnen persoonlijk.

Wel een voordeel van deze drive dus!
 
oh, wat goed gelezen zeg ;-) Dat had ik niet gezien...

En ik maar kaartjes swappen :walker:
 
SCSI-2-IDE bridge + IDE Cardreader oplossingen en daar zou ik helemaal niet aan beginnen persoonlijk
Voor de A3000 zou dat ook een beetje vreemd zijn: IDE > SCSI > IDE...
 
SCSI2IDE bridge = SCSI naar IDE converter op de SCSI poort van de A3000 en daar weer een IDE card reader op in tegenstelling van gewoon een SCSI cardreader direct op de interne of externe poort. Je wilt niet weten hoeveel mensen de SCSI/IDE route in gaan en falen.

Maar goed, ik zal me er verder niet meer mee bemoeien. Ik volg de AxK sampler yahoo group mailing list met alle perikelen van card readers. Wat wel en niet werkt kan ik niet persoonlijk bevestigen en dat laat ik verder aan de experts over. Succes ermee! ;)
 
De A4000/A5000 heeft een IDE-interface, een convertor daarvoor kost een paar dollar op Ebay. Heb er destijds een 4GB Sandisk ingezet als interne HD en hij werd er ook meteen een stuk sneller van in vergelijking met de SCSI disk die er eerst inzat. Maar je hoort wel wisselende verhalen, ze zijn ook picky wat betreft CF-kaarten.
 
SCSI2IDE bridge = SCSI naar IDE converter op de SCSI poort van de A3000
maar 'onder' de SCSI van de A3000 (A4k en A5k ook?) zit een IDE (vandaar het trage laden), dus daarom leek het me een omslachtige (en dure) route, lijkt me handiger/goedkoper om een IDE card reader te installeren.
 
Ben weer wat verder aan het spelen met de A3000 en wil nu zelf eens wat samples gaan maken. Het valt me echter op dat wanneer ik dat wil doen de inputs best veel ruisen en kraken. Is dat normaal, of moet ik ergens iets afregelen of zo? Ik heb de A3000 in ieder geval zo ingesteld dat er op 44.1KHz wordt opgenomen, dus een kwaliteits issue zou het niet moeten zijn. Zelfs met het input volume vrij laag blijf ik best veel ruis horen. Ik hoor die ruis overigens ook al als er helemaal niks in de inputs zit, dus de ruis komt niet uit het apparaat wat ik sample.
 
Back
Top