FL Studio 9 vandaag verwacht!

Ña lang wachten komt hij dan toch, FL Studio 9; inclusief multicore processing en de befaamde freeze functie!

attachment.php


http://flstudio.image-line.com/documents/whatsnew9.html

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/op-9-september-2009-ziet-fl-studio-9-het-daglicht.html

http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=14001

09-09-09, het is toch prachtig.
 

Attachments

  • t_AllBoxesStacked.png
    t_AllBoxesStacked.png
    30,1 KB · Bekeken: 105
Last edited by a moderator:
samples van FL

samples van FL

Wat ik me nog kan herinneren van vroegah is dat FL altijd ook een bibliotheek aan samples erbij had...

Kun je die ook in een apart pakket van hen kopen, zonder DAW ?
 
Op de site van Image-Line staan pakketjes met samples/loops ;)
 
Ook nieuw is de MIDI delay compensatie. MIDI out, dashboard en FL synthmaker hebben een delay zodat u nu gemakkelijker hardware synthesizers kunt synchroniseren met uw song en of loops. Tot slot zitten er in FL studio 9 een aantal nieuwe generatoren en effecten. Welke dit allemaal zijn is nog even afwachten; 9 september 2009 weten we meer!

Stond op de site van Bax-Shop.
Moet ik er dan van uitgaan dat ik gewoon een Virus Desktop zonder delay aan kan sluiten op mijn FL Studio.
Of is dit toch iets anders dan de Cubase delay compensation ?
Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord voor me kan geven, aangezien dit uit gaat maken of ik een Virus ga halen of niet.
Laat ik het zo zeggen: "Is het Automatic delay compensation"

Alvast bedankt. :)
 
Ik ga ervanuit dat het mag (aangezien het de demo is), maar ik heb hem even op een andere webserver gezet. Hoef je niet 40 minuten ofzo te wachten voordat hij binnen is.

flstudio_9.0.exe

Een demo hosten mag toch wel neem ik aan ? ?

Ik heb het eraf moeten halen, want er was binnen 4 uur 6.8 Gigabyte gedownload en ze hadden mijn domein dus dichtgepleurd vanwege dataverkeer overschrijding.... :S

Helaas. Volgens mij zijn er meerdere mensen dan alleen synthforummers achter gekomen dat er op mijn website een mirror stond.

JA dus... Hier hebben ze de link verraden:

http://forum.image-line.com/viewtopic.php?p=277759&sid=e10155de78d40baf1f42b38fc45ec755
 
Stond op de site van Bax-Shop.
Moet ik er dan van uitgaan dat ik gewoon een Virus Desktop zonder delay aan kan sluiten op mijn FL Studio.
Of is dit toch iets anders dan de Cubase delay compensation ?
Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord voor me kan geven, aangezien dit uit gaat maken of ik een Virus ga halen of niet.
Laat ik het zo zeggen: "Is het Automatic delay compensation"

Alvast bedankt. :)

dat is iets anders
 
net ff geinstalleerd en wat me opvalt is dat de underruns als een malle oploopt :D
ben in vergelijking met 8 nu verplicht om ASIO4ALL (ipv rechtstreeks de Tascam) te gebruiken om geen stotterend geluid te hebben. ligt het aan mij, of heeft iemand anders er ook last van...
 
Integendeel. mijn Alesis IO|14 ASIO drivers gebruik ik nu weer in 9. in 8.5 moest ik het
juist doen met ASIO4ALL.
 
Dus het is nog steeds even klote met hardware synths ?

Ik heb altijd het probleem gehad in FL8 en voorgangers, dat als ik een pattern selecteerde en op play drukte, dat hij niet meteen op maat begon te spelen. Nu proef op de som. 3 apparaten midi aangestuurd in zowel FL8 als FL9.

Eerst een kick uit jomox airbase, dan plukje uit Nordrack 2, dan Geluidje uit Access Virus C.

Kijk nog steeds betreurd... Problem persists.

Desalniettemin ben ik verschrikkelijk tevreden met de nieuwe playlist !!!!! Wat een genot opeens. Ook het side chainen met de limiter werkt wel leuk en hier kun je toffe effecten mee bereiken. Het slepen van een sample uit naar je sequencer is vet gedaan. Leuk geanimeerd.

housekamp schreef:
net ff geinstalleerd en wat me opvalt is dat de underruns als een malle oploopt
ben in vergelijking met 8 nu verplicht om ASIO4ALL (ipv rechtstreeks de Tascam) te gebruiken om geen stotterend geluid te hebben. ligt het aan mij, of heeft iemand anders er ook last van...

Geen last van
 

Attachments

  • MIDI test voor synthforum FL8.mp3
    1 MB · Bekeken: 83
  • MIDI test voor synthforum FL9.mp3
    605,2 KB · Bekeken: 84
I
Desalniettemin ben ik verschrikkelijk tevreden met de nieuwe playlist !!!!! Wat een genot opeens. Ook het side chainen met de limiter werkt wel leuk en hier kun je toffe effecten mee bereiken. Het slepen van een sample uit naar je sequencer is vet gedaan. Leuk geanimeerd.

Tis inderdaad dikke eye-candy. valt me zeer mee dat FL lekker blijft lopen op een mediocre pc.
 
vaag, hij draait echt voor geen meter hier. zware CPU load, underruns slaan totaal door, en een lekkere freez als eind resultaat :D

underruns.jpg


iemand een ideetje?
 
Op de site van Image-Line staan pakketjes met samples/loops ;)

En vergeet de shitloads aan drumkits voor FPC niet! :)

LSDreef, bedankt voor de mirror, gister ff snel binnen gehaald.

vaag, hij draait echt voor geen meter hier. zware CPU load, underruns slaan totaal door, en een lekkere freez als eind resultaat :D

*plaatje*

iemand een ideetje?

housekamp, ik zie dat je geen asio output hebt geselecteerd?

/edit/ toch wel, my bad! Geen idee waar het aan zou kunnen liggen... :(
 
snap d'r ook echt geen fuck van. als ik iets anders selecteer dan ASIO of ASIO4ALL dan is het bagger. selecteer ik wel ASIO4ALL is het ook bagger, maar duurt het ff 10seconden :D
zeker met die newstuff track.... gaat redelijk totdat de vocals begint, dan flipt FL totaal :(

aan mijn specs kan het niet liggen toch...?
Intel Celeron 530 @ 1.73GHz
RAM: 2048MB
Vista 32bit
 
snap d'r ook echt geen fuck van. als ik iets anders selecteer dan ASIO of ASIO4ALL dan is het bagger. selecteer ik wel ASIO4ALL is het ook bagger, maar duurt het ff 10seconden :D
zeker met die newstuff track.... gaat redelijk totdat de vocals begint, dan flipt FL totaal :(

aan mijn specs kan het niet liggen toch...?
Intel Celeron 530 @ 1.73GHz
RAM: 2048MB
Vista 32bit

wel aan de VST`s
 
die Intel Celeron 530 @ 1.73GHz heeft z´n beste tijd ook gehad volgens mij..

Het is jammer dat fl 9 nu multicore ondersteunt en je hebt nog een single core. Dat zal wel schelen in de prestaties.
 
wel aan de VST`s
Kan me wel voorstellen dat de VST's aardig wat resources trekken, maar met Ableton 8 en een paar VST's open (FM8, Massive, Synth1) trekt hij het wel. zelfs zonder het gebruik van VST's kraakt het geluid, en pakt hij aardig wat underruns.

heb je je buffer lenght al vergroot ?
yup, buffer heb ik zelfs al op de max geprobeerd. heb de troubleshooting (help) van FL doorgelopen en van alles geprobeerd, maar merkte amper verschil.

die Intel Celeron 530 @ 1.73GHz heeft z´n beste tijd ook gehad volgens mij..

Het is jammer dat fl 9 nu multicore ondersteunt en je hebt nog een single core. Dat zal wel schelen in de prestaties.
zekers. laptop is wat aan de trage kant, maar kan toch redelijk mee nog. ik ben altijd al iemand geweest die het systeem netjes laat lopen zonder veel resource slurpende apps. haal er echt het maximale uit.
maar het blijft vaag dat ik wel Ableton Live goed kan draaien, en Cubase ook weinig tot geen problemen geeft. ff een nieuwe laptop halen zit er dit jaar niet meer in. op z'n vroegst volgend jaar zomer :D
 
aantal puntjes
- Ten eerste wat voor Vocals zijn het? hoe groot zijn die samples?

- Reset plugins on transport uitvinken. DAt wil ook weleens helpen.

- zo te zien ligt het aan je CPU die het niet trekt, hij staat op het plaatje op 90%. Aan je geheugen ligt het iig (nog) niet.

- Ik heb zelf een pentium 4 2.8ghz met 1 gb geheugen en FLst. 6 (jaja ik ga een legale versie kopen e.d.d.) die loopt gewoon goed met een aantal VST en her en der een sample.. maar bij een vst of 4 en wat automations etc en op bepaalde effect instelling loopt het ineens fout. dan lijkt het net of hij dicht slipt..
Dus zo gek is het nog niet dat dat bij jouw ook gebeurd..
 
Bij mij loop FL Studio 9 als een zonnetje (dual core pentium, 2GB mem, ASIO op RME audiokaart).

Voor nieuwe Image-Line klanten is er ook nog 10% korting op de download versies.
 
Back
Top